menu zaloguj
KIEDY?
GDZIE?
CO?

Biuro Obsługi Klienta Wyślij bilet ponownie Zmiany w wydarzeniach
ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
00:00 Czas na złożenie zamówienia. Rezerwacja biletów
następuje po kliknięciu przycisku kupuję i płącę.

Bilety na: Festiwal Katowice Kultura Natura / Natura i miłość / Recital fortepianowy: Seong Jin Cho

Katowice, plac Wojciecha Kilara 1

15.05.2025, g. 19:30 (czwartek)

cena - od 33,00 pln

Zakończenie sprzedaży online: 15.05.2025, g. 19:30

Program
Franz Liszt
Les Jeux d’eaux à la Villa d’Este
Ludwig van Beethoven
Sonata fortepianowa nr 15 D-dur op. 28„Pastoralna”
Béla Bartók
Pod gołym niebem
Johannes Brahms
Sonata fortepianowa f-moll op. 5 nr. 3

Wykonawcy
Seong Jin Cho – fortepian

A Chopin? – chciałoby się zapytać, spoglądając w program festiwalowego recitalu tryumfatora XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina (2015). Odpowiedzmy: a gdzie Ravel, którego komplet utworów fortepianowych Seong-Jin Cho właśnie nagrał? Tym razem nie będzie więc ani Chopina, ani Ravela, za to będą Liszt, Beethoven, Bartók i Brahms: prawdziwie „rasowa” pianistyka, choć ujęta w program jak gdyby nieco przekorny. Nie usłyszymy bowiem Liszta z jego wirtuozowskimi „transcendentalnymi” fajerwerkami, lecz późnego Liszta kolorystę: impresjonizujące Les jeux d’eaux à la Villa d’Este z trzeciej części Lat pielgrzymstwa, niejako przepowiadające „akwatyczne” faktury Maurice’a Ravela w Jeux d’eau czy Ondine. Beethoven tym razem nie będzie reprezentowany przez którąś z „tytanicznych” sonat, lecz przez jedną z „najłagodniejszych”: Sonatę D-dur op. 28, za sprawą wydawcy zwaną Pastoralną, z cudownym, quasi-balladowym otwarciem. Z kolei Bartóka Pod gołym niebem (Szabadban) to cykl ekstremalny pod względem nasycenia muzyki ostrą, radykalną dysonansowością w połączeniu z archetypicznymi elementami węgierskiej muzyki ludowej („chłopskiej” – jak określał ją Bartók). W dynamicznych częściach skrajnych zatytułowanych Z bębnami i piszczałkami oraz Gonitwa dominuje żywiołowa ekspresja rytmiczna, na przeciwnym zaś biegunie stoi część czwarta Muzyka nocy ewokująca aurę niepokojącej tajemniczości.
W drugiej części recitalu – Brahms, tym razem jednak nie późne, intro- i retrospektywne Klavierstücke, lecz pełna młodzieńczego rozmachu III Sonata f-moll. Potężne, pięcioczęściowe dzieło, w którym kompozytor zdaje się nie czuć żadnego respektu przed wielkim Beethovenem; dzieło, którego najcudowniejszą częścią pozostaje poetycki (wszak jest tu motto z wiersza Sternaua!), natchniony nokturn Andante espressivo w części drugiej. To będzie naprawdę… wielka gra!
Stanisław Kosz

Bilety numerowane

Widok całej sali
Amfiteatr
Balkon I
Antresola
image/svg+xmlI I I I II II II II III III III III III III III III IV IV IV IV IV IV IV IV V V V V V V V V VI VI VI VI VII VII I I II II III III IV IV V V VI VI VII VII VIII VIII IX IX X X XI XI XII XII XIII XIII XIV XIV XV XV XVI XVI XVII XVII XVIII XVIII XIX XIX XX XX XXI XXI XXII XXII III III III III III III III III II II II II II II II II II II II II I I I I I I I I I I I I I I I I II II III III IV IV V V VI VI VII VII VIII VIII IX IX AMFITEATR PIERWSZY BALKON DRUGI BALKON ANTRESOLA

0 x 100zł

Legenda:

    Miejsca dostępne Numerowane
    Miejsca dodane do koszyka W koszyku
    Miejsca nieaktywne Nieaktywne

Podsumowanie

Opcje dodatkowe

Wybierz grafikę:

Podgląd biletu:

Podgląd biletu:

aaaaaa

Dodaj tekst do swoich biletów i zobacz jak będzie wyglądał bilet:

Wybrane bilety

Wybrane bilety sektor szczegóły biletu usuń
Bilety: 0.00 PLN , opłata serwisowa: 0.00 PLN
razem
0 bilety
Razem
0.00 PLN
po rabacie
0.00 PLN

Nieprawidłowy kod rabatowy

Dane do realizacji zakupu

Forma płatności