Paria
PRZED ZAKUPEM BILETÓW, PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ Z PONIŻSZĄ INFORMACJĄ:
Koncepcja reżysera przewiduje aktywny udział publiczności w spektaklu, w związku z czym w sprzedaży są bilety wyłącznie na miejsca stojące.
Spektakl odbędzie się w Hali Widowiskowo-Sportowej Arena przy ulicy Stanisława Wyspiańskiego 33.
Przewidywany czas trwania spektaklu to około 3 godziny z jedną przerwą.
Cena biletów na spektakl:
do dnia 17 czerwca br.: 50,-zł
od dnia 18 czerwca br.: 80,-zł
Uprzejmie informujemy, że spektakle "Paria" w dniach 28 i 30 czerwca br. będą nagrywane. Spektakl w niedzielę, 30 czerwca br. będzie transmitowany na platformie streamingowej OPERAVISION.
Dalsze szczegóły będzie można uzyskać na naszej stronie internetowej na kilka dni przed spektaklami.
opera w trzech aktach
libretto Jan Chęciński na podstawie tragedii Casimira Delavigne'a
Dla Grahama Vicka podstawą jest stwierdzenie, że muzyka należy do wszystkich, że każdy ma środki i możliwości, żeby ją tworzyć - bo zasadniczo jest jej tworzywem. Jest to szczególnie ważne, jeśli chodzi o głos i co za tym idzie - śpiew. Stąd też jego pragnienie uczynienia opery zjawiskiem otwartym i dostępnym powszechnie, demokratycznym i wyzwalającym. Jak sam to ujął: nie musisz być wykształcony, żeby opera cię poruszała i ekscytowała. Swoimi realizacjami przeczy często spotykanym stereotypom o ekskluzywności tego gatunku, zrywa ze snobistyczną otoczką, kultem gwiazd-śpiewaków. Wraca do sedna, czyli do przeżycia, do indywidualnego doświadczenia, które jest źródłem emocji, zwłaszcza empatii. Przypomnienie o tej zdolności do faktycznego przejęcia się losem postaci, wspólnego z nią odczuwania, jest sensem jego spektakli. Chodzi o wejście w świat przedstawiany z własnym bagażem doświadczeń, ze swoją wyjątkowością, a nie o "prawidłowe" zrozumienie czy odczytanie, co autor miał na myśli. Kluczowa jest możliwość zrozumienia słowa, czyli treści oraz bliski kontakt z wykonawcami, fizyczne odczuwanie.
Jednym ze sposobów na wydobycie tego potencjału z utworu jest realizacja spektakli poza teatrami, w miejscach nie kojarzonych na co dzień ze sztuką. Stąd pomysł, żeby w Poznaniu zaprezentować "Parię" Moniuszki w Arenie. Dla Vicka jest to przede wszystkim opowieść o wykluczeniu, strachu przed innością, którego system kastowy jest ostrym przykładem, ale traktowanym tutaj metaforycznie. Innym ważnym motywem jest wszechobecny w operach konflikt pomiędzy miłością a prawem (ludzkim bądź boskim), który nabiera wyrazistości w tak hierarchicznym społeczeństwie. Z takim zorganizowaniem wiąże się również istotna kwestia ojcostwa, powinności dzieci wobec rodziców, stosunków między pokoleniami.
Streaming spektaklu na platformie OPERAVISION 30 VI 2019
Spektakl pod honorowym patronatem Ambasady Brytyjskiej
Spektakl pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.
Partner spektaklu Grupa MTP
Czas: 3 h, 1 przerwa
Miejsce: Hala Widowiskowo - Sportowa Arena
Język: polski
Kup Bilet
Realizatorzy
kierownictwo muzyczne
Gabriel Chmura
reżyseria
Graham Vick
scenografia i kostiumy
Samal Blak
choreografia
Ron Howell
reżyseria świateł
Giuseppe di Iorio
kierownictwo chóru
Mariusz Otto
współpraca muzyczna
Katarzyna Tomala-Jedynak Grzegorz Wierus
reżyser asystujący
Krzysztof Cicheński
asystenci reżysera
Andrzej Ogórkiewicz Bartłomiej Szczeszek
asystent choreografa
Viktor Davydiuk Evgenia Meissner
Obsada
Idamor
Dominik Sutowicz
Neala
Monika Mych-Nowicka
Ratef
Pavlo Tolstoy
Akebar
Szymon Kobyliński
Dżares
Mikołaj Zalasiński
Kapłanka
Aleksandra Pokora
Koncepcja reżysera przewiduje aktywny udział publiczności w spektaklu, w związku z czym w sprzedaży są bilety wyłącznie na miejsca stojące.
Spektakl odbędzie się w Hali Widowiskowo-Sportowej Arena przy ulicy Stanisława Wyspiańskiego 33.
Przewidywany czas trwania spektaklu to około 3 godziny z jedną przerwą.
Cena biletów na spektakl:
do dnia 17 czerwca br.: 50,-zł
od dnia 18 czerwca br.: 80,-zł
Uprzejmie informujemy, że spektakle "Paria" w dniach 28 i 30 czerwca br. będą nagrywane. Spektakl w niedzielę, 30 czerwca br. będzie transmitowany na platformie streamingowej OPERAVISION.
Dalsze szczegóły będzie można uzyskać na naszej stronie internetowej na kilka dni przed spektaklami.
opera w trzech aktach
libretto Jan Chęciński na podstawie tragedii Casimira Delavigne'a
Dla Grahama Vicka podstawą jest stwierdzenie, że muzyka należy do wszystkich, że każdy ma środki i możliwości, żeby ją tworzyć - bo zasadniczo jest jej tworzywem. Jest to szczególnie ważne, jeśli chodzi o głos i co za tym idzie - śpiew. Stąd też jego pragnienie uczynienia opery zjawiskiem otwartym i dostępnym powszechnie, demokratycznym i wyzwalającym. Jak sam to ujął: nie musisz być wykształcony, żeby opera cię poruszała i ekscytowała. Swoimi realizacjami przeczy często spotykanym stereotypom o ekskluzywności tego gatunku, zrywa ze snobistyczną otoczką, kultem gwiazd-śpiewaków. Wraca do sedna, czyli do przeżycia, do indywidualnego doświadczenia, które jest źródłem emocji, zwłaszcza empatii. Przypomnienie o tej zdolności do faktycznego przejęcia się losem postaci, wspólnego z nią odczuwania, jest sensem jego spektakli. Chodzi o wejście w świat przedstawiany z własnym bagażem doświadczeń, ze swoją wyjątkowością, a nie o "prawidłowe" zrozumienie czy odczytanie, co autor miał na myśli. Kluczowa jest możliwość zrozumienia słowa, czyli treści oraz bliski kontakt z wykonawcami, fizyczne odczuwanie.
Jednym ze sposobów na wydobycie tego potencjału z utworu jest realizacja spektakli poza teatrami, w miejscach nie kojarzonych na co dzień ze sztuką. Stąd pomysł, żeby w Poznaniu zaprezentować "Parię" Moniuszki w Arenie. Dla Vicka jest to przede wszystkim opowieść o wykluczeniu, strachu przed innością, którego system kastowy jest ostrym przykładem, ale traktowanym tutaj metaforycznie. Innym ważnym motywem jest wszechobecny w operach konflikt pomiędzy miłością a prawem (ludzkim bądź boskim), który nabiera wyrazistości w tak hierarchicznym społeczeństwie. Z takim zorganizowaniem wiąże się również istotna kwestia ojcostwa, powinności dzieci wobec rodziców, stosunków między pokoleniami.
Streaming spektaklu na platformie OPERAVISION 30 VI 2019
Spektakl pod honorowym patronatem Ambasady Brytyjskiej
Spektakl pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.
Partner spektaklu Grupa MTP
Czas: 3 h, 1 przerwa
Miejsce: Hala Widowiskowo - Sportowa Arena
Język: polski
Kup Bilet
Realizatorzy
kierownictwo muzyczne
Gabriel Chmura
reżyseria
Graham Vick
scenografia i kostiumy
Samal Blak
choreografia
Ron Howell
reżyseria świateł
Giuseppe di Iorio
kierownictwo chóru
Mariusz Otto
współpraca muzyczna
Katarzyna Tomala-Jedynak Grzegorz Wierus
reżyser asystujący
Krzysztof Cicheński
asystenci reżysera
Andrzej Ogórkiewicz Bartłomiej Szczeszek
asystent choreografa
Viktor Davydiuk Evgenia Meissner
Obsada
Idamor
Dominik Sutowicz
Neala
Monika Mych-Nowicka
Ratef
Pavlo Tolstoy
Akebar
Szymon Kobyliński
Dżares
Mikołaj Zalasiński
Kapłanka
Aleksandra Pokora
Bilety na termin:
30.06.2019 , g. 18:00 (niedziela)
- 30.06.2019 , g. 18:00
- Poznań
- Hala Arena w Poznaniu