Bilderzerstörer | bodytalk | IV Międzynarodowy Festiwal "1 strona, 1 spojrzenie, 180 sekund"
Spektakl gościnny prezentowany w ramach IV Międzynarodowego Festiwalu "1 strona, 1 spojrzenie, 180 sekund"
*UWAGA*
Spektakl przeznaczony tylko dla widzów dorosłych.
Sagt mal, wo kommt ihr denn her / Powiedz mi, skąd pochodzisz
Aus Pumpenhausen, bitte sehr / Z Pumpenhausen, jeśli pytasz
Sagt mal, gibt's dort viele Pumpen / Powiedz mi, czy jest tam dużo pomp?
Ja, so viele wie kaputte Lumpen / Tak, tyle co zniszczonych szmat
Lala lalalalalala lala …
Czas hymnów dobiegł już końca! Ostatni akt Natury: przytulanie się do muszli, muzykowanie ze zwierzętami, taniec z roślinami? Jeśli możemy się jeszcze zastanawiać, jeśli możemy nawet jeszcze podziwiać, to czyż nie podziwiamy ludzi, którzy w coś wierzą i dzięki temu nadają sens swojemu życiu, bo są o czymś przekonani?
Obrazy, które definiują nasze życie, przemawiają do nas. Co kryje się za tymi obrazami? Dlaczego niektóre z nich wyzwalają agresję? Kto się boi czerwonego, żółtego i niebieskiego?
„Formowanie gangów” było popularnym hasłem bardziej radykalnego odłamu feminizmu.
Dziś taką rolę pełni „oswajanie obrazów”. Walczmy, angażujmy się – czerwony, żółty i niebieski!
Współczesne media i cyfryzacja przyczyniają się do zyskania realności, jak również jej utraty. Właśnie w tej przestrzeni pomiędzy działamy i tam chcemy zabrać widzów.
BILDERZERSTÖRER to druga część serii Performensch bodytalk NetzHaut, która kwestionuje relacje/zachowanie ciał wobec środków masowego przekazu. Skupiamy się na tym właśnie interfejsie „ciało//medium”, który rozumiemy nie tylko jako ranę, ale także jako obietnicę – innymi słowy, nie dajemy się nabrać na pozytywną reinterpretację tych, którzy propagują „interfejs ludzki” czy „bio interfejs” w sensie transhumanistycznym.
W BILDERZERSTÖRER śledzimy motywy „skazańców”, którzy fizycznie i brutalnie atakowali obrazy w muzeach i poprzez ten akt destrukcji znaleźli drogę ze świata sztuki do rzeczywistości. Dlaczego tak trudno nam sobie wyobrazić, że atak na obraz może zapobiec wojnie? Pozostaje tylko dysonansowa triada: zdziwienie – zachwyt – rana. I cud, co ten tekst zamierza zrobić z utworem i na odwrót...
Powiedz mi, gdzie idziesz?
Do Pumpenhausen, przecież...
AUTORZY
Yoshiko Waki i Rolf Baumgart / bodytalk
Występują i współtworzą:
Alexey Torgunakov, Amy Pender, Florencia Martina, Jan Paul Werge, Lia Beuchat, Martijn Joling, René Haustein, Piotr Mateusz Wach, Nanako Oizumi, Klaus Dilger, Mustafa Khalaf, Vicky Roters, Momoko Baumgart, Max Körner
Koprodukcja:
bodytalk, Teatr Rozbark, Theater im Pumpenhaus, Asphalt Festival
Projekt finansowany przez Ministerstwo Kultury i Nauki Kraju Związkowego Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Urząd Miasta Münster, a także Fundację Kultury Wolnego Państwa Saksonii.
Spektakl odbędzie się w Dużym Studio Polskiego Teatru Tańca przy ul. Stanisława Taczaka 8 w Poznaniu.
Organizator: Polski Teatr Tańca - Instytucja Kultury Samorządu Wielkopolskiego
fot. Klaus Dilger
*UWAGA*
Spektakl przeznaczony tylko dla widzów dorosłych.
Sagt mal, wo kommt ihr denn her / Powiedz mi, skąd pochodzisz
Aus Pumpenhausen, bitte sehr / Z Pumpenhausen, jeśli pytasz
Sagt mal, gibt's dort viele Pumpen / Powiedz mi, czy jest tam dużo pomp?
Ja, so viele wie kaputte Lumpen / Tak, tyle co zniszczonych szmat
Lala lalalalalala lala …
Czas hymnów dobiegł już końca! Ostatni akt Natury: przytulanie się do muszli, muzykowanie ze zwierzętami, taniec z roślinami? Jeśli możemy się jeszcze zastanawiać, jeśli możemy nawet jeszcze podziwiać, to czyż nie podziwiamy ludzi, którzy w coś wierzą i dzięki temu nadają sens swojemu życiu, bo są o czymś przekonani?
Obrazy, które definiują nasze życie, przemawiają do nas. Co kryje się za tymi obrazami? Dlaczego niektóre z nich wyzwalają agresję? Kto się boi czerwonego, żółtego i niebieskiego?
„Formowanie gangów” było popularnym hasłem bardziej radykalnego odłamu feminizmu.
Dziś taką rolę pełni „oswajanie obrazów”. Walczmy, angażujmy się – czerwony, żółty i niebieski!
Współczesne media i cyfryzacja przyczyniają się do zyskania realności, jak również jej utraty. Właśnie w tej przestrzeni pomiędzy działamy i tam chcemy zabrać widzów.
BILDERZERSTÖRER to druga część serii Performensch bodytalk NetzHaut, która kwestionuje relacje/zachowanie ciał wobec środków masowego przekazu. Skupiamy się na tym właśnie interfejsie „ciało//medium”, który rozumiemy nie tylko jako ranę, ale także jako obietnicę – innymi słowy, nie dajemy się nabrać na pozytywną reinterpretację tych, którzy propagują „interfejs ludzki” czy „bio interfejs” w sensie transhumanistycznym.
W BILDERZERSTÖRER śledzimy motywy „skazańców”, którzy fizycznie i brutalnie atakowali obrazy w muzeach i poprzez ten akt destrukcji znaleźli drogę ze świata sztuki do rzeczywistości. Dlaczego tak trudno nam sobie wyobrazić, że atak na obraz może zapobiec wojnie? Pozostaje tylko dysonansowa triada: zdziwienie – zachwyt – rana. I cud, co ten tekst zamierza zrobić z utworem i na odwrót...
Powiedz mi, gdzie idziesz?
Do Pumpenhausen, przecież...
AUTORZY
Yoshiko Waki i Rolf Baumgart / bodytalk
Występują i współtworzą:
Alexey Torgunakov, Amy Pender, Florencia Martina, Jan Paul Werge, Lia Beuchat, Martijn Joling, René Haustein, Piotr Mateusz Wach, Nanako Oizumi, Klaus Dilger, Mustafa Khalaf, Vicky Roters, Momoko Baumgart, Max Körner
Koprodukcja:
bodytalk, Teatr Rozbark, Theater im Pumpenhaus, Asphalt Festival
Projekt finansowany przez Ministerstwo Kultury i Nauki Kraju Związkowego Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Urząd Miasta Münster, a także Fundację Kultury Wolnego Państwa Saksonii.
Spektakl odbędzie się w Dużym Studio Polskiego Teatru Tańca przy ul. Stanisława Taczaka 8 w Poznaniu.
Organizator: Polski Teatr Tańca - Instytucja Kultury Samorządu Wielkopolskiego
fot. Klaus Dilger
Bilety na termin:
17.12.2022 , g. 20:00 (sobota)
- 17.12.2022 , g. 20:00
- Poznań
- Polski Teatr Tańca w Poznaniu