Trzepot 2.0 | Pamela Leończyk, Magdalena Fejdasz | IV Międzynarodowy Festiwal "1 strona, 1 spojrzenie, 180 sekund"
Instalacja performatywna prezentowana gościnnie w ramach IV Międzynarodowego Festiwalu "1 strona, 1 spojrzenie, 180 sekund"
Projekt Trzepot 2.0 jest kontynuacją poszukiwań twórczych w obszarze relacji ludzkiego ciała wobec przestrzeni lasu. Podczas zeszłorocznych poszukiwań artystki stworzyły video performance inspirowany leśną foto-pułapką jako nieinwazyjną formą obserwacji zwierząt i roślin w ich naturalnym środowisku. Dzisiaj, korzystając z tego doświadczenia, podjęty zostaje temat pamięci w kontekście obcowania z przyrodą i potencjalnym doświadczeniem jej utraty. Obszarem zainteresowań jest doświadczenie solastalgii, czyli smutku i lęku spowodowanego zmianami klimatycznymi. Las rozumiany jest w tym kontekście jako utracony dom, za którym odczuwamy tęsknotę, a jednocześnie nie jesteśmy w stanie w nim przetrwać. W ramach instalacji performatywnej artystki zaproszą widzów do podróży po archiwum pamięci własnego ciała w relacji do otaczającej go przyrody.
TWÓRCZYNIE:
Pamela Leończyk - reżyserka, performerka, autorka instalacji artystycznych. Stypendystka Laboratorium Nowego Teatru organizowanego przez Teatr Nowy Proxima w Krakowie. Laureatka programu „New Stage” organizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza oraz międzynarodowego konkursu na realizację instalacji artystycznej ANIMATUS. Jej prace teatralne były pokazywane podczas festiwalu FIST w Belgradzie. Jej spektakl „ciało proces” został nagrodzony Grand Prix na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych OFTeN, a dyplom „Nocni Pływacy” dostał główną nagrodę podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatrów i Kultury Awangardowej „Pestka”. Stypendystka stypendium artystycznego Miasta Krakowa na rok 2020 oraz Stypendium artystycznego m.st. Warszawy na rok 2021. Współpracowała z Teatro-i w Mediolanie, Teatrem Powszechnym w Warszawie, Teatrem W. Horzycy w Toruniu, Teatrem Nowym Proxima w Krakowie, Teatrem Ochoty, Teatrem Ludowym w Krakowie, Teatrem Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, Teatrem Groteska, z Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA w Gdańsku, z Bałtycką Galerią Sztuki Współczesnej w Słupsku.
Magdalena Fejdasz - choreografka, aktorka, performerka. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Brała udział w programie Teatr Formy – Działania Performera odbywającym się w Krakowie i Bergen, prowadzonym przez Ole Martina Meland (Carte Blanche, Norwegia) a także Choreo Lab Warszawa-Zurich – warsztatach dla młodych tancerzy i choreografów z Polski i Szwajcarii (Centrum w Ruchu). Laureatka III edycji konkursu Entrée w Chorzowie (2013). Stypendystka programu twórczego TanzMedienAkademie w Bauhaus Universitat (Weimar 2010). W 2016 r. otrzymała Stypendium Twórcze Miasta Przemyśl. W latach 2013-2021 współpracowała m.in. z Teatrem Kochanowskiego w Opolu, Teatrem Dramatycznym im. Szaniawskiego w Wałbrzychu, Teatrem Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatrem Powszechnym w Warszawie, TR Warszawa, Muzeum POLIN, Komuną/Warszawa oraz Weroniką Pelczyńską, Renatą Piotrowską, Martą Ziółek. Współpracuje również z artystami innych dziedzin, współtworząc projekty video, instalacje performatywne i teledyski. Współtworzy inicjatywę choreograficzną praktyki siostrzeństwa.
Nagrania z drona, współpraca operatorska i postrprodukcja materiałów wizualnych: Piotr Łuksza
Koordynatorka projektu: Lila Bosowska
Premiera: 9 października 2021 r., Centrum Sztuki Współczesnej "Łaźnia" w Gdańsku
Czas trwania: 30 min
Performans bez ograniczenia wiekowego.
Autorki składają szczególne podziękowania Panu Dariuszowi Litwinowi za udostępnienie nagrań z fotopułapek.
Instalacja performatywna prezentowana będzie w Małym Studio Polskiego Teatru Tańca przy ul. Stanisława Taczaka 8 w Poznaniu.
Organizator: Polski Teatr Tańca - Instytucja Kultury Samorządu Wielkopolskiego
Tekst dotyczący performansu:
Mirosław Baran, Sto lat po kataklizmie, "Ręcznik", nr 5.2022, s. 76-81
https://www.laznia.pl/up/ksiegarnia_recznik_pliki/pl_8_0.pdf
Trailer performansu:
https://www.youtube.com/watch?v=eTKlpzIKY0E
Projekt Trzepot 2.0 jest kontynuacją poszukiwań twórczych w obszarze relacji ludzkiego ciała wobec przestrzeni lasu. Podczas zeszłorocznych poszukiwań artystki stworzyły video performance inspirowany leśną foto-pułapką jako nieinwazyjną formą obserwacji zwierząt i roślin w ich naturalnym środowisku. Dzisiaj, korzystając z tego doświadczenia, podjęty zostaje temat pamięci w kontekście obcowania z przyrodą i potencjalnym doświadczeniem jej utraty. Obszarem zainteresowań jest doświadczenie solastalgii, czyli smutku i lęku spowodowanego zmianami klimatycznymi. Las rozumiany jest w tym kontekście jako utracony dom, za którym odczuwamy tęsknotę, a jednocześnie nie jesteśmy w stanie w nim przetrwać. W ramach instalacji performatywnej artystki zaproszą widzów do podróży po archiwum pamięci własnego ciała w relacji do otaczającej go przyrody.
TWÓRCZYNIE:
Pamela Leończyk - reżyserka, performerka, autorka instalacji artystycznych. Stypendystka Laboratorium Nowego Teatru organizowanego przez Teatr Nowy Proxima w Krakowie. Laureatka programu „New Stage” organizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza oraz międzynarodowego konkursu na realizację instalacji artystycznej ANIMATUS. Jej prace teatralne były pokazywane podczas festiwalu FIST w Belgradzie. Jej spektakl „ciało proces” został nagrodzony Grand Prix na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych OFTeN, a dyplom „Nocni Pływacy” dostał główną nagrodę podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatrów i Kultury Awangardowej „Pestka”. Stypendystka stypendium artystycznego Miasta Krakowa na rok 2020 oraz Stypendium artystycznego m.st. Warszawy na rok 2021. Współpracowała z Teatro-i w Mediolanie, Teatrem Powszechnym w Warszawie, Teatrem W. Horzycy w Toruniu, Teatrem Nowym Proxima w Krakowie, Teatrem Ochoty, Teatrem Ludowym w Krakowie, Teatrem Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, Teatrem Groteska, z Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA w Gdańsku, z Bałtycką Galerią Sztuki Współczesnej w Słupsku.
Magdalena Fejdasz - choreografka, aktorka, performerka. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Brała udział w programie Teatr Formy – Działania Performera odbywającym się w Krakowie i Bergen, prowadzonym przez Ole Martina Meland (Carte Blanche, Norwegia) a także Choreo Lab Warszawa-Zurich – warsztatach dla młodych tancerzy i choreografów z Polski i Szwajcarii (Centrum w Ruchu). Laureatka III edycji konkursu Entrée w Chorzowie (2013). Stypendystka programu twórczego TanzMedienAkademie w Bauhaus Universitat (Weimar 2010). W 2016 r. otrzymała Stypendium Twórcze Miasta Przemyśl. W latach 2013-2021 współpracowała m.in. z Teatrem Kochanowskiego w Opolu, Teatrem Dramatycznym im. Szaniawskiego w Wałbrzychu, Teatrem Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatrem Powszechnym w Warszawie, TR Warszawa, Muzeum POLIN, Komuną/Warszawa oraz Weroniką Pelczyńską, Renatą Piotrowską, Martą Ziółek. Współpracuje również z artystami innych dziedzin, współtworząc projekty video, instalacje performatywne i teledyski. Współtworzy inicjatywę choreograficzną praktyki siostrzeństwa.
Nagrania z drona, współpraca operatorska i postrprodukcja materiałów wizualnych: Piotr Łuksza
Koordynatorka projektu: Lila Bosowska
Premiera: 9 października 2021 r., Centrum Sztuki Współczesnej "Łaźnia" w Gdańsku
Czas trwania: 30 min
Performans bez ograniczenia wiekowego.
Autorki składają szczególne podziękowania Panu Dariuszowi Litwinowi za udostępnienie nagrań z fotopułapek.
Instalacja performatywna prezentowana będzie w Małym Studio Polskiego Teatru Tańca przy ul. Stanisława Taczaka 8 w Poznaniu.
Organizator: Polski Teatr Tańca - Instytucja Kultury Samorządu Wielkopolskiego
Tekst dotyczący performansu:
Mirosław Baran, Sto lat po kataklizmie, "Ręcznik", nr 5.2022, s. 76-81
https://www.laznia.pl/up/ksiegarnia_recznik_pliki/pl_8_0.pdf
Trailer performansu:
https://www.youtube.com/watch?v=eTKlpzIKY0E
Bilety na termin:
16.12.2022 , g. 20:00 (piątek)
- 16.12.2022 , g. 20:00
- Poznań
- Polski Teatr Tańca w Poznaniu