MUSIMY POROZMAWIAĆ O KEVINIE | BRITISH FILM FESTIVAL 2024
W czasie British Film Festival nie ma możliwości rezerwacji biletów indywidualnych drogą mailową i telefoniczną. Nie ma możliwości zwrotu zakupionych biletów. / It is not possible to book individual tickets by email or telephone during the British Film Festival. It is not possible to return purchased tickets.
[PL]
Eva (nominowana do Złotego Globu za tę rolę Tilda Swinton), odnosząca sukcesy autorka książek podróżniczych, porzuca beztroskie życie w drodze – symbolizowane tu przez hiszpańską fiestę La Tomatina – by poślubić dużo stateczniejszego od siebie Franklina (John C. Reilly). Kobieta zachodzi w ciążę, z którą nie do końca potrafi sobie poradzić, a urodziwszy dziecko, cierpi na głęboką depresję poporodową.
Jakby tego było mało, syn od samego początku i z premedytacją daje się jej we znaki. Choć Eva otacza go miłością, demoniczny malec urządza jej piekło, ojca – co ciekawe – oszczędzając i udając przed nim aniołka. Będąc nastolatkiem, Kevin (Ezra Miller w przełomowym i powszechnie chwalonym występie) sprawia coraz więcej problemów wychowawczych, których punktem kulminacyjnym jest masakra, jakiej dokonuje w szkole.
Trzeci pełnometrażowy film Lynne Ramsay, zrealizowany w Stanach Zjednoczonych na kanwie kontrowersyjnej powieści Lionel Shriver z 2003 roku, pokazano premierowo w konkursie głównym festiwalu w Cannes, skąd ruszył on w triumfalny pochód dookoła świata i stał się jednym z najgorętszych tytułów sezonu.
W szeregu przypominających puzzle retrospekcji reżyserka pokazuje wydarzenia, które zarówno przeszłość, jak i teraźniejszość głównej bohaterki przekształciły w koszmar na jawie, kontrastowany na poziomie warstwy dźwiękowej z pogodnymi folkowymi i rockandrollowymi przebojami. Horror – wyrażany w sugestywnym użyciu koloru czerwonego (od pomidorów przez farbę, światła radiowozów i wino aż po krew) – trwa. Jego końca nie widać.
[ENG]
Eva (nominated for a Golden Globe for this role by Tilda Swinton), a successful author of travel books, leaves behind her carefree life on the road - symbolized here by the Spanish fiesta La Tomatina - to marry the much more sedate Franklin (John C. Reilly). The woman becomes pregnant, struggling to cope with it entirely, and after giving birth to a child, she suffers from deep postpartum depression.
As if that weren't enough, her son from the very beginning intentionally gives her a hard time. Despite Eva surrounding him with love, the demonic little boy creates hell for her, sparing his father - interestingly - and pretending to be an angel in front of him. As a teenager, Kevin (Ezra Miller in a groundbreaking and widely praised performance) causes more and more disciplinary problems, culminating in the massacre he commits at school.
The third feature film by Lynne Ramsay, made in the United States based on the controversial 2003 novel by Lionel Shriver, premiered at the Cannes Film Festival's main competition, from where it began its triumphant march around the world and became one of the hottest titles of the season.
Through a series of puzzle-like flashbacks, the director depicts events that have turned the main character's past and present into a living nightmare, contrasted at the level of the sound layer with cheerful folk and rock 'n' roll hits. The horror - expressed in suggestive use of the color red (from tomatoes and paint, through police car lights and wine, to blood) - persists. Its end is not in sight.
[PL]
Eva (nominowana do Złotego Globu za tę rolę Tilda Swinton), odnosząca sukcesy autorka książek podróżniczych, porzuca beztroskie życie w drodze – symbolizowane tu przez hiszpańską fiestę La Tomatina – by poślubić dużo stateczniejszego od siebie Franklina (John C. Reilly). Kobieta zachodzi w ciążę, z którą nie do końca potrafi sobie poradzić, a urodziwszy dziecko, cierpi na głęboką depresję poporodową.
Jakby tego było mało, syn od samego początku i z premedytacją daje się jej we znaki. Choć Eva otacza go miłością, demoniczny malec urządza jej piekło, ojca – co ciekawe – oszczędzając i udając przed nim aniołka. Będąc nastolatkiem, Kevin (Ezra Miller w przełomowym i powszechnie chwalonym występie) sprawia coraz więcej problemów wychowawczych, których punktem kulminacyjnym jest masakra, jakiej dokonuje w szkole.
Trzeci pełnometrażowy film Lynne Ramsay, zrealizowany w Stanach Zjednoczonych na kanwie kontrowersyjnej powieści Lionel Shriver z 2003 roku, pokazano premierowo w konkursie głównym festiwalu w Cannes, skąd ruszył on w triumfalny pochód dookoła świata i stał się jednym z najgorętszych tytułów sezonu.
W szeregu przypominających puzzle retrospekcji reżyserka pokazuje wydarzenia, które zarówno przeszłość, jak i teraźniejszość głównej bohaterki przekształciły w koszmar na jawie, kontrastowany na poziomie warstwy dźwiękowej z pogodnymi folkowymi i rockandrollowymi przebojami. Horror – wyrażany w sugestywnym użyciu koloru czerwonego (od pomidorów przez farbę, światła radiowozów i wino aż po krew) – trwa. Jego końca nie widać.
[ENG]
Eva (nominated for a Golden Globe for this role by Tilda Swinton), a successful author of travel books, leaves behind her carefree life on the road - symbolized here by the Spanish fiesta La Tomatina - to marry the much more sedate Franklin (John C. Reilly). The woman becomes pregnant, struggling to cope with it entirely, and after giving birth to a child, she suffers from deep postpartum depression.
As if that weren't enough, her son from the very beginning intentionally gives her a hard time. Despite Eva surrounding him with love, the demonic little boy creates hell for her, sparing his father - interestingly - and pretending to be an angel in front of him. As a teenager, Kevin (Ezra Miller in a groundbreaking and widely praised performance) causes more and more disciplinary problems, culminating in the massacre he commits at school.
The third feature film by Lynne Ramsay, made in the United States based on the controversial 2003 novel by Lionel Shriver, premiered at the Cannes Film Festival's main competition, from where it began its triumphant march around the world and became one of the hottest titles of the season.
Through a series of puzzle-like flashbacks, the director depicts events that have turned the main character's past and present into a living nightmare, contrasted at the level of the sound layer with cheerful folk and rock 'n' roll hits. The horror - expressed in suggestive use of the color red (from tomatoes and paint, through police car lights and wine, to blood) - persists. Its end is not in sight.
Bilety na termin:
16.11.2024 , g. 15:00 (sobota)
- 16.11.2024 , g. 15:00
- Poznań
- Kino Muza w Poznaniu
- od 19,00 pln