CU Cinema: „Amazonki. Symfonie kobiecości”, reż. Anna Radziejewska (2022)
CU Cinema
„Amazonki. Symfonie kobiecości”
Widowisko operowe
Scenariusz i reżyseria: Anna Radziejewska
Kierownictwo muzyczne: Lilianna Stawarz
Polska 2022
W nawiązaniu do Tygodnia Muzyki Dawnej UMFC prezentujemy w CU Cinema filmowe pasticcio operowe, którego bohaterkami są Amazonki, pojawiające się w librettach wielu barokowych dzieł scenicznych. Zrealizowana w formie powiązanych ze sobą scen-teledysków opowieść skupi się na emocjach kobiet, ich skomplikowanych osobowościach, archetypicznych historiach, wolności i niezależności. Kobiety są także autorkami większości wykorzystanych arii – są to Isabella Leonarda, Marianne Martinez, Maria Teresa Agnesi i Maria Antonia Walpurgis, czyli księżna saska z rodu Wittelsbach-Wettin. Pojawiają się też utwory Nicoli Porpory, Carlo Pallavicino, Francesco Cavallego i króla opery barokowej Georga Friedricha Händla. Program muzyczny filmu jest niemal w całości premierowy – spośród wybranych utworów zaledwie trzy były dotychczas znane i dostępne w postaci nagrań.
Reżyserem widowiska jest debiutująca w tej roli Anna Radziejewska. Za stronę muzyczną odpowiada Lilianna Stawarz i prowadzona przez nią orkiestra Royal Baroque Ensemble. W rolach Amazonek usłyszymy trzy znakomite sopranistki – Iwonę Lubowicz, Joannę Radziszewską-Sojkę i Małgorzatę Trojanowską. Producentem filmu jest Stowarzyszenie Dramma per Musica.
Wykonawcy:
Iwona Lubowicz – sopran
Joanna Radziszewska-Sojka – sopran
Małgorzata Trojanowska – sopran
Michał Romanowski – persona muta
Royal Baroque Ensemble
Lilianna Stawarz – kierownictwo muzyczne
Anna Radziejewska – reżyseria
Zrealizowano 27.07.2022 – Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego (audio, video) i 5.09.2022 – Loża Masońska Pałacu pod Blachą (video)
Czas trwania: ok. 75 minut
Program:
1. Isabella Leonarda (1620-1704) – Sonata 1 op. 16
2. Maria Antonia Walpurgis księżna Wittelsbach-Wettin (1724-1780) – Sinfonia z opery Talestri, regina delle Amazzoni
3. Nicola Antonio Porpora (1686-1768) – aria Ahi, che langue z opery Arianna in Nasso
4. Carlo Pallavicino (ok. 1640-1688) – aria Non ha tante stelle il ciel z opery L’amazone corsana ovvero L’Alvilda regina de’ Gotti
5. Nicola Antonio Porpora (1686-1768) – aria Ah che nel dirti z opery Issipile
6. Maria Antonia Walpurgis księżna Wittelsbach-Wettin (1724-1780) – chór (tercet) Dea de boschi z opery Talestri, regina delle Amazzoni
7. Maria Antonia Walpurgis księżna Wittelsbach-Wettin (1724-1780) – aria Cadrò col ferro in mano z opery Talestri, regina delle Amazzoni
8. Francesco Cavalli (1602-1676) – aria Ardo, sospiro e piango z opery L’Artemisia
9. Georg Friedrich Händel (1685-1759) – aria Dimmi, crudele Amore z opery Muzio Scevolo
10. Maria Antonia Walpurgis księżna Wittelsbach-Wettin (1724-1780) – aria Io di questi sangue o sete z opery Talestri, regina delle Amazzoni
11. Carlo Pallavicino (ok. 1640-1688) – aria Nella scola di farsi bella z opery L’amazone corsana ovvero L’Alvilda regina de’ Gotti
12. Marianne Martinez (1744-1812) – aria Per costume z opery Nitteti
13. Carlo Pallavicino (ok. 1640-1688) – aria (tercet) Scherzo, e rido fra le catene z opery L’amazone corsana ovvero L’Alvilda regina de’ Gotti
14. Maria Teresa Agnesi (1720-1795) – uwertura z opery La Sofonisba
„Amazonki. Symfonie kobiecości”
Widowisko operowe
Scenariusz i reżyseria: Anna Radziejewska
Kierownictwo muzyczne: Lilianna Stawarz
Polska 2022
W nawiązaniu do Tygodnia Muzyki Dawnej UMFC prezentujemy w CU Cinema filmowe pasticcio operowe, którego bohaterkami są Amazonki, pojawiające się w librettach wielu barokowych dzieł scenicznych. Zrealizowana w formie powiązanych ze sobą scen-teledysków opowieść skupi się na emocjach kobiet, ich skomplikowanych osobowościach, archetypicznych historiach, wolności i niezależności. Kobiety są także autorkami większości wykorzystanych arii – są to Isabella Leonarda, Marianne Martinez, Maria Teresa Agnesi i Maria Antonia Walpurgis, czyli księżna saska z rodu Wittelsbach-Wettin. Pojawiają się też utwory Nicoli Porpory, Carlo Pallavicino, Francesco Cavallego i króla opery barokowej Georga Friedricha Händla. Program muzyczny filmu jest niemal w całości premierowy – spośród wybranych utworów zaledwie trzy były dotychczas znane i dostępne w postaci nagrań.
Reżyserem widowiska jest debiutująca w tej roli Anna Radziejewska. Za stronę muzyczną odpowiada Lilianna Stawarz i prowadzona przez nią orkiestra Royal Baroque Ensemble. W rolach Amazonek usłyszymy trzy znakomite sopranistki – Iwonę Lubowicz, Joannę Radziszewską-Sojkę i Małgorzatę Trojanowską. Producentem filmu jest Stowarzyszenie Dramma per Musica.
Wykonawcy:
Iwona Lubowicz – sopran
Joanna Radziszewska-Sojka – sopran
Małgorzata Trojanowska – sopran
Michał Romanowski – persona muta
Royal Baroque Ensemble
Lilianna Stawarz – kierownictwo muzyczne
Anna Radziejewska – reżyseria
Zrealizowano 27.07.2022 – Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego (audio, video) i 5.09.2022 – Loża Masońska Pałacu pod Blachą (video)
Czas trwania: ok. 75 minut
Program:
1. Isabella Leonarda (1620-1704) – Sonata 1 op. 16
2. Maria Antonia Walpurgis księżna Wittelsbach-Wettin (1724-1780) – Sinfonia z opery Talestri, regina delle Amazzoni
3. Nicola Antonio Porpora (1686-1768) – aria Ahi, che langue z opery Arianna in Nasso
4. Carlo Pallavicino (ok. 1640-1688) – aria Non ha tante stelle il ciel z opery L’amazone corsana ovvero L’Alvilda regina de’ Gotti
5. Nicola Antonio Porpora (1686-1768) – aria Ah che nel dirti z opery Issipile
6. Maria Antonia Walpurgis księżna Wittelsbach-Wettin (1724-1780) – chór (tercet) Dea de boschi z opery Talestri, regina delle Amazzoni
7. Maria Antonia Walpurgis księżna Wittelsbach-Wettin (1724-1780) – aria Cadrò col ferro in mano z opery Talestri, regina delle Amazzoni
8. Francesco Cavalli (1602-1676) – aria Ardo, sospiro e piango z opery L’Artemisia
9. Georg Friedrich Händel (1685-1759) – aria Dimmi, crudele Amore z opery Muzio Scevolo
10. Maria Antonia Walpurgis księżna Wittelsbach-Wettin (1724-1780) – aria Io di questi sangue o sete z opery Talestri, regina delle Amazzoni
11. Carlo Pallavicino (ok. 1640-1688) – aria Nella scola di farsi bella z opery L’amazone corsana ovvero L’Alvilda regina de’ Gotti
12. Marianne Martinez (1744-1812) – aria Per costume z opery Nitteti
13. Carlo Pallavicino (ok. 1640-1688) – aria (tercet) Scherzo, e rido fra le catene z opery L’amazone corsana ovvero L’Alvilda regina de’ Gotti
14. Maria Teresa Agnesi (1720-1795) – uwertura z opery La Sofonisba
Bilety na termin:
29.11.2024 , g. 19:00 (piątek)
- 29.11.2024 , g. 19:00
- Warszawa
- Uniwersytet Muzyczny Fryderyka...
- od 2,00 pln