menu zaloguj
KIEDY?
GDZIE?
CO?

Biuro Obsługi Klienta Wyślij bilet ponownie Zmiany w wydarzeniach
ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
00:00 Czas na złożenie zamówienia. Rezerwacja biletów
następuje po kliknięciu przycisku kupuję i płącę.

Bilety na: DON GIOVANNI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa, aleja Solidarności 76B

23.05.2025, g. 19:00 (piątek)

cena - od 130,00 pln

Zakończenie sprzedaży online: 23.05.2025, g. 14:00

UWAGA! Spektakl dla widzów dorosłych!!!
W czasie trwania spektaklu dwukrotnie będą użyte krótkotrwałe światła stroboskopowe.

34. Festiwal Mozartowski w Warszawie

Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej

Wolfgang Amadeusz Mozart
Don Giovanni

Il dissoluto punito, ossia Il Don Giovanni
Opera w dwóch aktach, recytatywy w języku polskim w przekładzie Stanisława Barańczaka

Kompozytor | Wolfgang Amadeus Mozart
Libretto | Lorenzo da Ponte
Premiera | 29 maja 2021 r.

Realizatorzy

Kierownictwo muzyczne | Tadeusz Kozłowski
Inscenizacja i reżyseria | Michał Znaniecki
Scenografia | Rafał Olbiński, Luigi Scoglio
Kostiumy | Michał Znaniecki
Choreografia | Inga Pilchowska
Reżyseria światła | Dawid Karolak
Multimedia | Karolina Jacewicz

Obsada
Don Giovanni | Łukasz Klimczak
Leporello | Adam Zaremba
Donna Anna | Ewa Tracz
Donna Elwira | Natalia Rubiś
Zerlina | Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska
Don Ottavio | Aleksander Kunach
Masetto | Bartłomiej Kłos
Commendatore | Remigiusz Łukomski

Tancerze
Katarzyna Reisch, Anna Reisch, Karolina Banaszek,
Zyta Bujacz-Dziel, Joanna Kierzkowska, Natalia Jóźwiak

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej
Kierownik Zespołu Wokalnego | Krzysztof Kusiel-Moroz

Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense (MACV)

Dyrygent | Benjamin Bayl

Czas trwania
akt I | 95 min, przerwa | 20 min, akt II | 80 min

Muzyki „Don Giovanniego” nie można zapomnieć. Od pierwszej chwili, od groźnego uderzenia andante w d-moll (uwertura), i dalej tanecznego allegro D-dur, i dalej… Idealny początek dramma giocoso, wesołego dramatu (!), z którego nikt jak on, Mozart, nie wycisnął pełni. Tak genialnej i doskonałej. Pełno tu tajemnic i pytań. Do czego tak naprawdę doszło między Donną Anną a Don Giovannim? Czy Anna, Don Ottavio (a także Donna Elwira), są w stanie zabić? Czy rzeczywiście w katalogu kochanka znajdziemy 2065 imion, nazwisk, adresów? Dlaczego Zerlina prosi Masetta, żeby ją bił? Kim jest pokojówka Elwiry? Jaką rolę w tym wszystkim pełni Leporello (narrator, przyjaciel, maska, alter ego, lustro)? I po ludzku: czym jest miłość („Don Juan zabija miłość” – pisał Shaw), wolność („Viva la liberta”), śmierć?
I najważniejsze: kim jest Don Giovanni? Albo raczej: kim jest Komandor? Mnożenie pytań. Pisał Michał Bristiger: „Zostało popełnione zabójstwo (nowy to w historii opery moment dramaturgiczny!). A jest to wydarzenie »graniczne«, to znaczy zawiera w sobie absolutną nieodwołalność. Opera opowiada o tej nieodwołalności, o nieuchronności objęcia Don Giovanniego przez siłę spoza codziennego świata, bez względu na to, w jaki sposób zwiąże się ona z karą”. A więc zabójstwo, zbrodnia, nieuchronność, kara. Może potępienie, piekło. Oto nowy początek dramma giocoso, komedii ludzkiej, w której nie ma się z czego śmiać.

Mnie się to przedstawienie podoba. Jest ono czymś więcej niż najnowszą premierą w teatrze.
To wydarzenie!W projekcjach autorstwa Rafała Olbińskiego buzują emocje i podświadomość tytułowego bohatera.

Alina Ert-Eberdt – Segregatory

Opera „Don Giovanni” w inscenizacji Michała Znanieckiego przeznaczona jest według mnie do wielorazowego oglądania i słuchania, by móc ją smakować i w pełni delektować się nią. (…) scenografia wabi i nęci, by przez ażurowe prześwity podpatrywać, odgadywać, domyślać się. I tu przyznać muszę, że wielokrotnie przyłapałam się na zapatrzeniu. Często ilość bodźców, które przyjmowałam, wywoływała u mnie wielkie „wow”. Nieduża przestrzeń Opery Kameralnej stawała się w inscenizacji Znanieckiego swoistym „silva rerum”. Działo się na proscenium, scenie, w głębi sceny, w bocznych scenkach prosceniowych. Dopiero po chwili skonstatowałam z żalem, że zatrzymanie się na sześćset ósmym szczególe wytrąca moją uważność muzyczną.
Monika Jazownik – Presto

Najlepszych solistów sprowadzono z różnych stron kraju, także dyrygenta, aby nie ucierpiał najważniejszy element – muzyka Mozarta

Bronisław Tumiłowicz – Przegląd

Bilety numerowane

Widok całej sali

0 x 100zł

Legenda:

    Miejsca dostępne Numerowane
    Miejsca dodane do koszyka W koszyku
    Miejsca nieaktywne Nieaktywne

Podsumowanie

Opcje dodatkowe

Wybierz grafikę:

Podgląd biletu:

Podgląd biletu:

aaaaaa

Dodaj tekst do swoich biletów i zobacz jak będzie wyglądał bilet:

Wybrane bilety

Wybrane bilety sektor szczegóły biletu usuń
Bilety: 0.00 PLN , opłata serwisowa: 0.00 PLN
razem
0 bilety
Razem
0.00 PLN
po rabacie
0.00 PLN

Nieprawidłowy kod rabatowy

Dane do realizacji zakupu

Forma płatności

Operator płatności pobierze bezzwrotną opłatę transakcyjną w wysokości 1.95%