menu zaloguj
KIEDY?
GDZIE?
CO?

Biuro Obsługi Klienta Wyślij bilet ponownie Zmiany w wydarzeniach
ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
00:00 Czas na złożenie zamówienia. Rezerwacja biletów
następuje po kliknięciu przycisku kupuję i płącę.

Bilety na: EINE KLEINE NACHTMUSIK. AGATA SZYMCZEWSKA I KAROL SZYMANOWSKI QUARTET / WOLFGANG AMADEUSZ MOZART

Warszawa, Z. Modzelewskiego 59

27.06.2025, g. 19:00 (piątek)

cena - od 120,00 pln

Zakończenie sprzedaży online: 27.06.2025, g. 14:00

34. Festiwal Mozartowski w Warszawie

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Wolfgang Amadeusz Mozart
Eine kleine Nachtmusik, KV 525

Karol Szymanowski Quartet w składzie:
Agata Szymczewska | skrzypce
Robert Kowalski | skrzypce
Volodia Mykytka | altówka
Gustaw Bafeltowski | wiolonczela

Program koncertu

Serenada na orkiestrę smyczkową G-dur nr 13, KV 525
Kwartet smyczkowy nr 6, KV 465 „Dysonansowy”

Serenada na orkiestrę smyczkową G-dur nr 13, KV 525
Serenada na orkiestrę smyczkową G-dur nr 13, KV 525, znana jako Eine kleine Nachtmusik (dosłownie Mała nocna muzyka, choć terminem „Nachtmusik” określano serenadę, „muzykę nocy”; Mały Nokturn) jest jedną z najbardziej znanych kompozycji Wolfganga Amadeusza Mozarta, napisaną na kwartet smyczkowy, choć w praktyce dzieło wykonywane jest najczęściej przez orkiestrę smyczkową. Została napisana w 1787 roku w Wiedniu, w tym samym czasie, kiedy kompozytor pracował nad operą Don Giovanni. Utwór ma pogodny charakter, mimo kłopotów i cierpień, jakie były udziałem Mozarta w ostatnich latach życia.
Kwartet smyczkowy nr 6, KV 465 „Dysonansowy”
Wolfgang Amadeus Mozart ukończył Kwartet C-dur KV 465 w 1785 roku. Ostatni z sześciu kwartetów Mozarta poświęconych Haydnowi, zawdzięcza swój przydomek Dysonansowy powolnemu, napiętemu wstępowi, pełnemu nierozwiązanych harmonii w rytmie pulsującej linii wiolonczeli. Wkrótce to dezorientujące Adagio ustępuje jasnemu głównemu tematowi części pierwszej, Allegro. Pierwsze skrzypce śpiewają krótki temat główny, który wkrótce podejmują pozostałe instrumenty w kontrapunktowej imitacji. Druga, bardziej roztrzęsiona melodia i trzecia w triolach stają się pożywką dla krótkiej części rozwojowej, chociaż to pierwszy temat, teraz w pomniejszej obsadzie, dominuje w postępowaniu, dopóki podsumowanie nie uspokoi zmartwionego kwartetu – ekspozycja oczywiście powraca, bez bagażu „dysonansowego” wstępu.

Agata Szymczewska
Agata Szymczewska występowała w słynnych salach koncertowych m.in. w nowojorskiej Carnegie Hall, Chicago Symphony Hall, Kennedy Center w Waszyngtonie, Wigmore Hall w Londynie, Théatre des Champs-Élysées w Paryżu, Musikverein w Wiedniu, Elbphilharmonie w Hamburgu, Concertgebouw w Amsterdamie, Palau de la Musica w Barcelonie, w Filharmonii Berlińskiej, Sala Sao Paulo w Brazylii, Seoul Arts Center w Korei a także w Chinach, Japonii, na Tajwanie, Kanadzie, Peru, Chile, Kolumbii oraz Izraelu pod batutą m. in Seiji Ozawy, Sir Nevilla Marrinera, Ricardo Muti, Andreya Boreyko, Maxima Vengerova, Krzysztofa Pendereckiego, Johna Axelroda, Jerzego Maksymiuka, Jacka Kasprzyka, Krzysztofa Urbańskiego, Michała Nesterowicza, Antoniego Wita, Jana Krenza oraz w Royal Festival Hall z London Philharmonic Orchestra, którą poprowadził Osmo Vanska.
Agata Szymczewska regularnie występuje u boku Anne-Sophie Mutter, wraz z zespołem Mutters Virtuosi odbywa tournee w najbardziej prestiżowych salach koncertowych i festiwalach muzycznych na czterech kontynentach. Ważnym punktem kariery, oprócz koncertów solistycznych, jest muzyka kameralna, dzięki której Agata Szymczewska wspólnie koncertowała z wieloma wybitnymi artystami takimi jak: Krystian Zimerman, Martha Argerich, Igor Levit, Anne-Sophie Mutter, Gidon Kremer, Maxim Vengerov, Mischa Maisky czy Yuri Bashmet. Od 2014 roku Agata Szymczewska jest prymariuszką renomowanego Karol Szymanowski Quartet, który od ponad dwudziestu lat należy do ekskluzywnego grona najlepszych kwartetów smyczkowych na świecie.
Agata Szymczewska jest też laureatką nagrody London Music Masters w 2009 roku. W ostatnich latach została uhonorowana nagrodami: Paszport Polityki, Nagrodą TVP Kultura w kategorii Muzyka Poważna, oraz 4 nagrodami Fryderyk. W swoim dorobku fonograficznym posiada kilkanaście płyt CD i DVD wydanych m. in przez: Deutsche Grammophon, Sony Music, Decca, Hyperion Records, SWR Music, Universal Music, CD Accord.
Agata Szymczewska jest absolwentką Hochschule fur Musik und Theater w Hannoverze w klasie prof. Krzysztofa Węgrzyna oraz Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. Bartosza Bryły. Jest profesorem skrzypiec na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie.
Swoim doświadczeniem dydaktycznym dzieli się regularnie na kursach muzycznych, lekcjach pokazowych czy masterclass na całym świecie. Gościła w New England Conservatory w Bostonie, UCLA w Los Angeles, Central Conservatory of Music w Pekinie, Szanghaju, Guangzhou, Shenyang a także w konserwatoriach muzycznych Ameryki Południowej w Santiago de Chile oraz Sao Paulo w Brazylii. W Polsce cyklicznie wykłada m.in. podczas Zimowej Akademii Muzyki w Lusławicach oraz na Międzynarodowych Kursach Muzycznych im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie.
Gra na skrzypcach Nicolo Gagliano (1755) użyczonych dzięki uprzejmości Anne-Sophie Mutter.
Londyński The Times napisał o Agacie Szczymczewskiej:
Gra z powagą, opanowaniem i mądrością muzyczną ponad swój wiek, brzmiąc momentami jak płomienna młoda Ida Haendel, należy do wąskiego grona najwybitniejszych polskich skrzypków, którzy są rozpoznawalni na całym świecie. Od zdobycia I nagrody, Złotego Medalu oraz Nagrody Publiczności w XIII Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, regularnie występuje na renomowanych scenach w Europie, Azji i obydwu Amerykach, zdobywając uznanie międzynarodowych krytyków, dyrygentów oraz orkiestr i festiwali z którymi współpracuje.

Karol Szymanowski Quartet
Od momentu założenia w Warszawie w 1995 r., KSQ odznacza się ciągłym poszukiwaniem nowych inspiracji oraz otwartością na to co nieprzewidywalne. Każdy ze znakomitych muzyków wniósł swój głos w brzmienie tego renomowanego zespołu. Także dziś muzyków kwartetu łączy wyjątkowe, wspólne rozumienie muzyki oraz inspiracja oparta na zaangażowaniu w dorobek polskich kompozytorów, m.in. swego patrona Karola Szymanowskiego. Jego muzyka, ze swą ogromną swobodą i ekspresją, wciąż jest czynnikiem identyfikującym brzmienie kwartetu.
W poszukiwaniu powiązań między epokami i przekraczania granic muzycy opracowują programy koncertowe, które spotykają się z wielką przychylnością krytyków i publiczności. Zaskakują nieoczekiwanymi kombinacjami i tworzą nowe perspektywy. Podejście to znajduje również odzwierciedlenie w dyskografii KSQ, który oprócz dzieł Haydna, Dvořáka i Szostakowicza obejmuje także rzadko nagrywane utwory Bacewicz, Żeleńskiego, Zarębskiego, Friedmana, Weinberga i Różyckiego. Jednak bliski związek między zespołem a publicznością powstaje przede wszystkim podczas koncertów na żywo, granych na całym świecie. Kwartet był gościem w renomowanych salach koncertowych, takich jak nowojorska Carnegie Hall, londyńska Wigmore Hall, Concertgebouw Amsterdam, Wiener Musikverein, Berlin Konzerthaus i Shanghai Symphony Hall, jak i międzynarodowych festiwali w Rheingau, Szlezwiku- Holsztynie, BBC Proms, Schuberciadzie i Lockenhaus.

Bilety numerowane

Widok całej sali

0 x 100zł

Legenda:

    Miejsca dostępne Numerowane
    Miejsca dodane do koszyka W koszyku
    Miejsca nieaktywne Nieaktywne

Podsumowanie

Opcje dodatkowe

Wybierz grafikę:

Podgląd biletu:

Podgląd biletu:

aaaaaa

Dodaj tekst do swoich biletów i zobacz jak będzie wyglądał bilet:

Wybrane bilety

Wybrane bilety sektor szczegóły biletu usuń
Bilety: 0.00 PLN , opłata serwisowa: 0.00 PLN
razem
0 bilety
Razem
0.00 PLN
po rabacie
0.00 PLN

Nieprawidłowy kod rabatowy

Dane do realizacji zakupu

Forma płatności

Operator płatności pobierze bezzwrotną opłatę transakcyjną w wysokości 1.95%