Bilety na: Scena musicalowa z emocjonalnym finałem, Marta Podobas
Bydgoszcz, Grodzka 14-16
12.09.2025, g. 10:00 (piątek)
cena - od 350,00 pln
Organizator: Teatr Kameralny im. Wandy Rucińskiej w Bydgos...
Zakończenie sprzedaży online: 12.09.2025, g. 10:00
W trakcie warsztatu będziemy likwidować dwa podstawowe problemy, z którymi borykają się improwizatorzy w musicalowej scenie improwizowanej zakończonej piosenką:
• Umieszczanie w piosence zbyt wielu szczegółów, nowych detali i informacji, które powinny znaleźć się w scenie. Przez to piosenka jest bardzo często chaotyczna i traci formę, np nie występuje w niej refren, a zwrotki polegają na wymienianiu nowych faktów.
• Tak zwane „śpiewanie o niczym”, które często jest efektem pozbawienia sceny warstwy relacyjnej. Przez to nasze piosenki są zbyt ogólne, albo bohaterowie nie mają paliwa do zaśpiewania o emocjach i swoich scenicznych wyborach i potrzebach.
Punktem wyjścia do rozwiązania tych problemów, jest zagranie mięsistej, nasyconej szczegółami i relacją sceny dwójkowej. Dzięki temu przejście w piosenkę, wynika z naturalnego emocjonalnego biegu sceny i nie wymaga siłowego wprowadzenia do sceny nowych elementów.
Ponadto scena musicalowa charakteryzuje się mocnymi wyborami fabularnymi i śmiałą ekspresją emocjonalną. Taką pewność sceniczną można zdobyć w trakcie praktyki impro, ale również dzięki seriom ćwiczeń, które zaproponuję w ramach warsztatu.
W trakcie trwania zajęć, będziemy pracować z piosenkami duetowymi i solowymi, o różnych konstrukcjach refrenów i zwrotek.
12.09.2025r.
godz.10:00-13:00; 14:00-17:00
Teatr Kameralny im. Wandy Rucińskiej w Bydgoszczy,Sala Prób
Cena: 350 zł/6 godzin
Marta Podobas, ur. 1988 r. w Warszawie. Autorka, komiczka, wokalistka, kompozytorka.
Ukończyła liczne kursy improwizacji teatralnej w najważniejszych teatrach komediowych w Chicago (iO, The Annoyence) oraz warszawską Szkołę Impro. Założyła zespół Bardotka Trio oraz przez wiele lat związana była z zespołem Sound’n’Grace. Obecnie współpracuje muzycznie głównie z Pauliną Przybysz.
Jest współautorką spektaklu „Testament Milenialsa”, realizowanego na scenie Klubu Komediowego oraz spektaklu Testament Dziadersa, wystawianego w Teatrze Rampa. W 2024 roku, w roli konsultantki scenariuszowej oraz autorki tekstów piosenek, współtworzyła spektakl „Wirujący seks. Polskie love story” dla Teatru Rampa.
Na co dzień pracuje jako improwizatorka komediowa w Klubie Komediowym oraz w Musicalu Improwizowanym. Od 2021 roku jest w stałej obsadzie Kabaretu Moralnego Niepokoju.
Będąc instruktorką improwizacji teatralnej współpracuje z warszawską Szkołą Impro oraz z Klubem Komediowym. Jest również instruktorką improwizacji wokalnej.
• Umieszczanie w piosence zbyt wielu szczegółów, nowych detali i informacji, które powinny znaleźć się w scenie. Przez to piosenka jest bardzo często chaotyczna i traci formę, np nie występuje w niej refren, a zwrotki polegają na wymienianiu nowych faktów.
• Tak zwane „śpiewanie o niczym”, które często jest efektem pozbawienia sceny warstwy relacyjnej. Przez to nasze piosenki są zbyt ogólne, albo bohaterowie nie mają paliwa do zaśpiewania o emocjach i swoich scenicznych wyborach i potrzebach.
Punktem wyjścia do rozwiązania tych problemów, jest zagranie mięsistej, nasyconej szczegółami i relacją sceny dwójkowej. Dzięki temu przejście w piosenkę, wynika z naturalnego emocjonalnego biegu sceny i nie wymaga siłowego wprowadzenia do sceny nowych elementów.
Ponadto scena musicalowa charakteryzuje się mocnymi wyborami fabularnymi i śmiałą ekspresją emocjonalną. Taką pewność sceniczną można zdobyć w trakcie praktyki impro, ale również dzięki seriom ćwiczeń, które zaproponuję w ramach warsztatu.
W trakcie trwania zajęć, będziemy pracować z piosenkami duetowymi i solowymi, o różnych konstrukcjach refrenów i zwrotek.
12.09.2025r.
godz.10:00-13:00; 14:00-17:00
Teatr Kameralny im. Wandy Rucińskiej w Bydgoszczy,Sala Prób
Cena: 350 zł/6 godzin
Marta Podobas, ur. 1988 r. w Warszawie. Autorka, komiczka, wokalistka, kompozytorka.
Ukończyła liczne kursy improwizacji teatralnej w najważniejszych teatrach komediowych w Chicago (iO, The Annoyence) oraz warszawską Szkołę Impro. Założyła zespół Bardotka Trio oraz przez wiele lat związana była z zespołem Sound’n’Grace. Obecnie współpracuje muzycznie głównie z Pauliną Przybysz.
Jest współautorką spektaklu „Testament Milenialsa”, realizowanego na scenie Klubu Komediowego oraz spektaklu Testament Dziadersa, wystawianego w Teatrze Rampa. W 2024 roku, w roli konsultantki scenariuszowej oraz autorki tekstów piosenek, współtworzyła spektakl „Wirujący seks. Polskie love story” dla Teatru Rampa.
Na co dzień pracuje jako improwizatorka komediowa w Klubie Komediowym oraz w Musicalu Improwizowanym. Od 2021 roku jest w stałej obsadzie Kabaretu Moralnego Niepokoju.
Będąc instruktorką improwizacji teatralnej współpracuje z warszawską Szkołą Impro oraz z Klubem Komediowym. Jest również instruktorką improwizacji wokalnej.