Bilety na: Czytaj [ʐɛrɔmskʲi]: ŻEROMSKI BACKSTAGE
Kielce, Henryka Sienkiewicza 32
15.03.2025, g. 16:30 (sobota)
cena - od 2,00 pln
Organizator: Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
Zakończenie sprzedaży online: 15.03.2025, g. 16:15
Duża Sala Prób Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Żeromski Backstage to wyjątkowa adaptacja „Dzienników” Stefana Żeromskiego opracowana przez Weronikę Zajkowską w ramach realizacji Rezydencji Dramaturgicznej Żeromskiego. Reżyserka w artystyczny sposób odniesie się do relacji, jaka zachodzi pomiędzy nami - odbiorcami, oraz autorem oddającym nam swoje prywatne zapiski.
Ważnym hasłem dla tej pracy staje się w przyjętych założeniach backstage, czyli to wszystko, co jest ukrytą warstwą każdego dzieła literackiego, dramatycznego czy też scenicznego. Poprzez wgląd w samego autora, reżyserka pragnie podjąć próbę wiwisekcji: „Chciałabym zbadać, jak forma czytania performatywnego, będącego czymś zarówno post-, jaki i przedscenicznym, jest w stanie wrzucić do interpretacji czy kształtu tekstu coś nowego".
Korzystając z narzędzi performatywnych zamierza rozpracować zależność pomiędzy tekstami "Dzienników" a swoimi własnymi doświadczeniami, przeżyciami, wspomnieniami. W pracy tej zamierza nadal eksplorować koncept samego czytania, szukając w nim nowych możliwości i tego, jak dane zdarzenie można rozszerzać, jak manewrować w nim pomiędzy zdarzeniem teatralnym a nową formą teatralną.
Żeromski Backstage to wyjątkowa adaptacja „Dzienników” Stefana Żeromskiego opracowana przez Weronikę Zajkowską w ramach realizacji Rezydencji Dramaturgicznej Żeromskiego. Reżyserka w artystyczny sposób odniesie się do relacji, jaka zachodzi pomiędzy nami - odbiorcami, oraz autorem oddającym nam swoje prywatne zapiski.
Ważnym hasłem dla tej pracy staje się w przyjętych założeniach backstage, czyli to wszystko, co jest ukrytą warstwą każdego dzieła literackiego, dramatycznego czy też scenicznego. Poprzez wgląd w samego autora, reżyserka pragnie podjąć próbę wiwisekcji: „Chciałabym zbadać, jak forma czytania performatywnego, będącego czymś zarówno post-, jaki i przedscenicznym, jest w stanie wrzucić do interpretacji czy kształtu tekstu coś nowego".
Korzystając z narzędzi performatywnych zamierza rozpracować zależność pomiędzy tekstami "Dzienników" a swoimi własnymi doświadczeniami, przeżyciami, wspomnieniami. W pracy tej zamierza nadal eksplorować koncept samego czytania, szukając w nim nowych możliwości i tego, jak dane zdarzenie można rozszerzać, jak manewrować w nim pomiędzy zdarzeniem teatralnym a nową formą teatralną.