Bilety na: Debata: Do kogo należy teatr? – 7. KMFT
Kielce, Sienkiewicza 32
25.10.2025, g. 18:00 (sobota)
cena - od 5,00 pln
Organizator: Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
Zakończenie sprzedaży online: 25.10.2025, g. 17:45
Nowa Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
7. Kielecki Międzynarodowy Festiwal Teatralny
„Teatr jest nasz” – pod takim hasłem, przeciwko motywowanym politycznie próbom usunięcia Krzysztofa Głuchowskiego ze stanowiska dyrektora protestowali pracownicy i sympatycy Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
„Teatr Żeromskiego jest nasz” – ogłosił zespół kieleckiego teatru w proteście przeciwko nierozstrzygnięciu przez Urząd Marszałkowski prawidłowo przeprowadzonego konkursu na dyrektora instytucji.
Zespół warszawskiego Nowego Teatru protestował przeciwko konkursowi na dyrektora placówki. „Nie wyobrażamy sobie, aby naszym zespołem zarządzała osoba, która nie zna naszej specyfiki, która przyjdzie całkowicie z zewnątrz” – pisały w liście osoby związane z teatrem.
Do kogo w trzecim dziesięcioleciu XXI wieku należy teatr? Jaki wpływ na jego funkcjonowanie mają politycy, jaki osoby w nim pracujące, a jaki publiczność? Czy niezależność artystyczna staje się deficytowym towarem w świecie tanich populizmów?
7. Kielecki Międzynarodowy Festiwal Teatralny
„Teatr jest nasz” – pod takim hasłem, przeciwko motywowanym politycznie próbom usunięcia Krzysztofa Głuchowskiego ze stanowiska dyrektora protestowali pracownicy i sympatycy Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
„Teatr Żeromskiego jest nasz” – ogłosił zespół kieleckiego teatru w proteście przeciwko nierozstrzygnięciu przez Urząd Marszałkowski prawidłowo przeprowadzonego konkursu na dyrektora instytucji.
Zespół warszawskiego Nowego Teatru protestował przeciwko konkursowi na dyrektora placówki. „Nie wyobrażamy sobie, aby naszym zespołem zarządzała osoba, która nie zna naszej specyfiki, która przyjdzie całkowicie z zewnątrz” – pisały w liście osoby związane z teatrem.
Do kogo w trzecim dziesięcioleciu XXI wieku należy teatr? Jaki wpływ na jego funkcjonowanie mają politycy, jaki osoby w nim pracujące, a jaki publiczność? Czy niezależność artystyczna staje się deficytowym towarem w świecie tanich populizmów?