Bilety na: ,,Trzeba zabić tę miłość " z autorską narracją Agnieszki Wolny-Hamkało
Wrocław, Piłsudskiego 64a
23.11.2024, g. 14:00 (sobota)
cena - od 25,00 pln
Organizator: Dolnośląskie Centrum Filmowe
Zakończenie sprzedaży online: 23.11.2024, g. 13:30
Seans w ramach Festiwalu Korelacje.
Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.
Dwójka młodych ludzi, Magda i Andrzej, próbuje poradzić sobie w wymagającej rzeczywistości wczesnych lat 70. Ona zakochana, jeszcze naiwna, ciężko pracuje, żeby wynająć mieszkanie i uwolnić się od ojcowskiej kontroli. On – cwaniak; zamiast pracy woli kombinować, wchodzi w układy, z których trudno się wyplątać. Ale prawdziwą miłość nie tak łatwo zabić. Jeden z najważniejszych filmów w dorobku Janusza Morgensterna krytycznie przygląda się peerelowskim realiom, a scenariusz Janusza Głowackiego błyskotliwie punktuje absurdy i grozę życiowej sytuacji bohaterów. Autorska audiodeskrypcja Agnieszki Wolny-Hamkało pozwala odczytać historię Magdy i Andrzeja na nowo, także w kluczu feministycznym, przez pryzmat obyczajowych i społecznych zmian, jakie zaszły od czasu premiery. Jest niczym rozmowa, zarówno z postaciami, jaki i widzami. Z pozoru beztroska z czasem pozwala dowiedzieć się czegoś o innych i o sobie samych.
Jakub Demiańczuk
Miejsca w salach są nienumerowane.
Film z autorską audiodeskrypcją oraz napisami dla niesłyszących.
Dwójka młodych ludzi, Magda i Andrzej, próbuje poradzić sobie w wymagającej rzeczywistości wczesnych lat 70. Ona zakochana, jeszcze naiwna, ciężko pracuje, żeby wynająć mieszkanie i uwolnić się od ojcowskiej kontroli. On – cwaniak; zamiast pracy woli kombinować, wchodzi w układy, z których trudno się wyplątać. Ale prawdziwą miłość nie tak łatwo zabić. Jeden z najważniejszych filmów w dorobku Janusza Morgensterna krytycznie przygląda się peerelowskim realiom, a scenariusz Janusza Głowackiego błyskotliwie punktuje absurdy i grozę życiowej sytuacji bohaterów. Autorska audiodeskrypcja Agnieszki Wolny-Hamkało pozwala odczytać historię Magdy i Andrzeja na nowo, także w kluczu feministycznym, przez pryzmat obyczajowych i społecznych zmian, jakie zaszły od czasu premiery. Jest niczym rozmowa, zarówno z postaciami, jaki i widzami. Z pozoru beztroska z czasem pozwala dowiedzieć się czegoś o innych i o sobie samych.
Jakub Demiańczuk
Miejsca w salach są nienumerowane.