Bilety na: Golem z muzyką na żywo AGRESSIVA 69
Wrocław, Piłsudskiego 64a
07.12.2024, g. 21:00 (sobota)
cena - od 25,00 pln
Organizator: Dolnośląskie Centrum Filmowe
Zakończenie sprzedaży online: 07.12.2024, g. 20:30
Golem (niem. Der Golem, wie er in die Welt kam) – niemiecki film ekspresjonistyczny z 1920 roku w reżyserii Paula Wegenera i Carla Boese. Ostatnia i najbardziej znana część trylogii Wegenera, zainspirowanej legendą o Golemie i powieścią Golem Gustava Meyrinka - dwie pozostałe to Golem (niem. Der Golem, 1915, film zachował się we fragmentach) i Golem i tancerka (niem. Der Golem und die Tänzerin, 1917, film się nie zachował). Jest uznawany za jeden z pierwszych horrorów w historii kina oraz za jeden z klasycznych niemieckich filmów niemych.
Agressiva 69: Historia grupy zaczyna się w przełomowych czasach lat 80 i 90. Założycielami są Tomek Grochola i Jacek Tokarczyk, do których później dołączył Robert Tuta. Nowym perkusistą jest Filip Mozul. Agressiva 69 znana jest jako reprezentant pełnego energii, rockowego czy wręcz rock’n’rollowego podejścia do muzyki industrialnej. Postawy pokrewnej temu, co reprezentowali KMFDM, Young Gods, Ministry czy Revolting Cocks. Losy Agressiva 69 zazębiają się z pionierskimi czasami sceny w postkomunistycznej Polsce. Nie sposób rzeczowo opisać zmiennych losów bandu, warta podkreślenia jest rola jaka Agressiva 69 odegrała dla popularności muzyki industrialnej w środowiskach dalekich muzyce eksperymentalnej. Twórczość A69 ewoluowała w różnych kierunkach. Grupa przyjaciół zawsze prezentowała się jako świetny zespół na żywo. Była kultowym bandem środowiska fanów Depeche Mode w Polsce, chociaż ich muzyka była zupełnie odległa od brzmienia DM. Dla fanów najważniejsze są przełomowe albumy Deus Ex Machina i Hammered By The Gods.
Agressiva 69: Historia grupy zaczyna się w przełomowych czasach lat 80 i 90. Założycielami są Tomek Grochola i Jacek Tokarczyk, do których później dołączył Robert Tuta. Nowym perkusistą jest Filip Mozul. Agressiva 69 znana jest jako reprezentant pełnego energii, rockowego czy wręcz rock’n’rollowego podejścia do muzyki industrialnej. Postawy pokrewnej temu, co reprezentowali KMFDM, Young Gods, Ministry czy Revolting Cocks. Losy Agressiva 69 zazębiają się z pionierskimi czasami sceny w postkomunistycznej Polsce. Nie sposób rzeczowo opisać zmiennych losów bandu, warta podkreślenia jest rola jaka Agressiva 69 odegrała dla popularności muzyki industrialnej w środowiskach dalekich muzyce eksperymentalnej. Twórczość A69 ewoluowała w różnych kierunkach. Grupa przyjaciół zawsze prezentowała się jako świetny zespół na żywo. Była kultowym bandem środowiska fanów Depeche Mode w Polsce, chociaż ich muzyka była zupełnie odległa od brzmienia DM. Dla fanów najważniejsze są przełomowe albumy Deus Ex Machina i Hammered By The Gods.