Bilety na: XXXIV FESTIWAL ARS CAMERALIS – Circuit des Yeux
Katowice, Św. Jana 24
18.11.2025, g. 19:00 (wtorek)
cena - od 43,00 pln
Organizator: Kinoteatr RIALTO
Zakończenie sprzedaży online: 18.11.2025, g. 18:45
Twórczość Circuit des Yeux wymyka się prostym kategoryzacjom. Haley Fohr, bo tak nazywa się artystka, jest bowiem twórczynią multidyscyplinarną: maluje, nagrywa introwertyczne lo-fi w pokoju, pisze utwory na pięćdziesięcioosobowy chór dziecięcy, tworzy audiowizualne instalacje, koncertuje w komorze bezodbiciowej (pokoju, w którym nie występuje echo). Każda z jej płyt przyciąga uwagę krytyki oraz publiczności nieszablonowym podejściem do materii muzycznej i napięć wynikających z emocjonalnej warstwy jej projektów.
Nie inaczej jest w przypadku jej najnowszej płyty – wydanej w marcu tego roku nakładem prestiżowej wytwórni Matador – „Halo On The Inside”. Artystka tworzyła ją nocami, w samotności i ciszy swojego prywatnego studio – świat zewnętrzny był na tyle cichy, że Fohr słyszała rytm pracy swojego ciała tworzący wewnętrzną symfonię. Zaintrygowało ją to na tyle, że pracowała nad tym konceptem przez kolejnych osiem miesięcy.
A potem spojrzała na zewnątrz. Podróż do Grecji przyniosła zainteresowanie postacią Pana, greckiego boga, grającego na fletni pół człowieka, pół kozła. To właśnie jego historia: granych przez niego melodii, transformacji, seksualności i ostatecznego upadku posłużyła artystce jako coś w rodzaju tablicy inspiracji dla najmocniejszych fragmentów albumu. Swoje dołożył także Andrew Broder, producent znany ze współpracy chociażby z Lambchop czy Moor Mother. Jednak najważniejszym elementem „Halo On The Inside” jest głos Circuit des Yeux: potężna, czterooktawowa maszyna, wydająca z siebie zarówno subtelne melodie, jak i zwierzęce jęki.
Więcej szczegółów na: arscameralisfestiwal.pl
Nie inaczej jest w przypadku jej najnowszej płyty – wydanej w marcu tego roku nakładem prestiżowej wytwórni Matador – „Halo On The Inside”. Artystka tworzyła ją nocami, w samotności i ciszy swojego prywatnego studio – świat zewnętrzny był na tyle cichy, że Fohr słyszała rytm pracy swojego ciała tworzący wewnętrzną symfonię. Zaintrygowało ją to na tyle, że pracowała nad tym konceptem przez kolejnych osiem miesięcy.
A potem spojrzała na zewnątrz. Podróż do Grecji przyniosła zainteresowanie postacią Pana, greckiego boga, grającego na fletni pół człowieka, pół kozła. To właśnie jego historia: granych przez niego melodii, transformacji, seksualności i ostatecznego upadku posłużyła artystce jako coś w rodzaju tablicy inspiracji dla najmocniejszych fragmentów albumu. Swoje dołożył także Andrew Broder, producent znany ze współpracy chociażby z Lambchop czy Moor Mother. Jednak najważniejszym elementem „Halo On The Inside” jest głos Circuit des Yeux: potężna, czterooktawowa maszyna, wydająca z siebie zarówno subtelne melodie, jak i zwierzęce jęki.
Więcej szczegółów na: arscameralisfestiwal.pl