Bilety na: Koncert + Cornetto I Festiwal ORGANy PLUS+® 2025
Gdańsk, Świętej Trójcy 4
31.05.2025, g. 19:00 (sobota)
cena - od 31,50 pln
Organizator: Stowarzyszenie Przyjaciół Kościoła Św. Trójcy...
Zakończenie sprzedaży online: 31.05.2025, g. 19:00
31.05.2025, godz. 19.00, kościół Św. Trójcy
+ Cornetto I (premiera i debiut)
Wykonawcy:
Tobias Lindner (Niemcy) – organy
Frithjof Smith (Niemcy/Szwajcaria) – cynk
Cynk to instrument, który w XVI i XVII wieku cieszył się dużą popularnością, a jego obecność na festiwalu ORGANy PLUS+® 2025 nie jest przypadkowa. Na manierystycznej szafie organowej w kościele Św. Trójcy w Gdańsku znajduje się malarskie przedstawienie anioła i płaskorzeźba diabła grających na tym instrumencie. W tegorocznej edycji festiwalu będziemy mieli okazję przekonać się podczas dwóch koncertów, czy cynk jest instrumentem anielskim, czy diabelskim.
Pierwszy z nich, czwarty koncert festiwalu, odbędzie się w sobotę, 31 maja, o godz. 19:00 w franciszkańskim kościele Św. Trójcy w Gdańsku. Koncert + Cornetto I to występ duetu Tobias Lindner (organy) i Frithjof Smith (cynk), którzy obaj od lat wykładają w słynnej szkole muzyki Schola Cantorum Basiliensis. Artyści zaprezentują premierowy program, który obejmuje kompozycje włoskich twórców działających na północ od Alp, w tym utwory Tarquinio Meruli, który dotarł aż do Polski. To będzie wyjątkowa podróż muzyczna w słonecznym stylu, pełna fascynujących brzmień.
Program:
Girolamo Frescobaldi (1583–1643)
– Toccata per violino e spinettino ze zbioru „Il primo libro delle canzoni... ”
Gioseffo Guami (1542–1611)
– L’accorta ze zbioru „Canzonette alla francese”
Tarquinio Merula (ca. 1590–1665)
– Toccata del secondo tono ze zbioru „Lübbenau-Manuskript”
Biagio Marini (1594–1663)
– Sonata per l'Organo e Violino o Cornetto ze zbioru „Sonate, symphoniae, canzoni... ” op. 8. Venezia 1629
Tarquinio Merula
– Capriccio cromatico
Giovanni Paolo Cima (ca. 1570–1630)
– Sonata per Cornetto e Trombone, over Violino ò Violone ze zbioru „Concerti ecclesiastici …” Mailand 1610
Igantio Donati (ca. 1575–1638)
– Paratum cor meum ze zbioru „Il secondo libro de motetti a voce sola” Venedig 1636
Heinrich Scheidemann (ca. 1595–1663)
– fantazja chorałowa Allein zu Dir, Herr Jesu Christ z Tabulatury Pelplińskiej
Giovanni Battista Bovicelli (ca. 1550–po 1594)
– Io son ferito lasso ze zbioru „Diminution eines Madrigals von Giovanni Pierluigi da Palestrina Regole, passaggi di musica... ” Venedig 1594
Alessandro Poglietti (zm. 1683)
– Toccata fatta sopra l’Assedio
– Capricietto sopra il cucu ze zbioru “Codex E.B. anno 1668”
Pietro Baldassare (1690–1768)
– Sonata per il Cornetto A-Wn ms 97a,b
+ Cornetto I (premiera i debiut)
Wykonawcy:
Tobias Lindner (Niemcy) – organy
Frithjof Smith (Niemcy/Szwajcaria) – cynk
Cynk to instrument, który w XVI i XVII wieku cieszył się dużą popularnością, a jego obecność na festiwalu ORGANy PLUS+® 2025 nie jest przypadkowa. Na manierystycznej szafie organowej w kościele Św. Trójcy w Gdańsku znajduje się malarskie przedstawienie anioła i płaskorzeźba diabła grających na tym instrumencie. W tegorocznej edycji festiwalu będziemy mieli okazję przekonać się podczas dwóch koncertów, czy cynk jest instrumentem anielskim, czy diabelskim.
Pierwszy z nich, czwarty koncert festiwalu, odbędzie się w sobotę, 31 maja, o godz. 19:00 w franciszkańskim kościele Św. Trójcy w Gdańsku. Koncert + Cornetto I to występ duetu Tobias Lindner (organy) i Frithjof Smith (cynk), którzy obaj od lat wykładają w słynnej szkole muzyki Schola Cantorum Basiliensis. Artyści zaprezentują premierowy program, który obejmuje kompozycje włoskich twórców działających na północ od Alp, w tym utwory Tarquinio Meruli, który dotarł aż do Polski. To będzie wyjątkowa podróż muzyczna w słonecznym stylu, pełna fascynujących brzmień.
Program:
Girolamo Frescobaldi (1583–1643)
– Toccata per violino e spinettino ze zbioru „Il primo libro delle canzoni... ”
Gioseffo Guami (1542–1611)
– L’accorta ze zbioru „Canzonette alla francese”
Tarquinio Merula (ca. 1590–1665)
– Toccata del secondo tono ze zbioru „Lübbenau-Manuskript”
Biagio Marini (1594–1663)
– Sonata per l'Organo e Violino o Cornetto ze zbioru „Sonate, symphoniae, canzoni... ” op. 8. Venezia 1629
Tarquinio Merula
– Capriccio cromatico
Giovanni Paolo Cima (ca. 1570–1630)
– Sonata per Cornetto e Trombone, over Violino ò Violone ze zbioru „Concerti ecclesiastici …” Mailand 1610
Igantio Donati (ca. 1575–1638)
– Paratum cor meum ze zbioru „Il secondo libro de motetti a voce sola” Venedig 1636
Heinrich Scheidemann (ca. 1595–1663)
– fantazja chorałowa Allein zu Dir, Herr Jesu Christ z Tabulatury Pelplińskiej
Giovanni Battista Bovicelli (ca. 1550–po 1594)
– Io son ferito lasso ze zbioru „Diminution eines Madrigals von Giovanni Pierluigi da Palestrina Regole, passaggi di musica... ” Venedig 1594
Alessandro Poglietti (zm. 1683)
– Toccata fatta sopra l’Assedio
– Capricietto sopra il cucu ze zbioru “Codex E.B. anno 1668”
Pietro Baldassare (1690–1768)
– Sonata per il Cornetto A-Wn ms 97a,b