Bilety na: Koncert + Magnificat Festiwal ORGANy PLUS+® 2025
Gdańsk, Świętej Trójcy 4
28.05.2025, g. 19:00 (środa)
cena - od 31,50 pln
Organizator: Stowarzyszenie Przyjaciół Kościoła Św. Trójcy...
Zakończenie sprzedaży online: 28.05.2025, g. 19:00
+ Magnificat
Znany hymn, nieznany kompozytor
Wykonawcy:
Krzysztof Urbaniak – organy
Marta Wróblewska – śpiew
Veronika Skuplik (Niemcy) – skrzypce
Simen Van Mechelen (Belgia) – puzon
Koncert + Magnificat podzielony będzie na dwie części. W pierwszej wybrzmią renesansowe i barokowe opracowania łacińskiego hymnu Magnificat, w tym utwory Jana Sebastiana Bacha. W drugiej części usłyszymy kompozycje Johanna Ulricha Steigledera, niemieckiego kompozytora, którego 390. rocznicę śmierci obchodzimy w tym roku. Choć Steigleder nie jest dziś szeroko znany, był domniemanym nauczycielem Johanna Jacoba Frobergera, który z kolei wywarł ogromny wpływ na muzykę klawiszową XVII wieku.
Będzie to doskonała okazja, by odkryć mniej znane, ale r równie fascynujące aspekty muzyki barokowej i poznać artystów, którzy kształtowali muzyczną historię.
Program koncertu:
Mikołaj Zieleński (ok. 1550–ca. 1616)
− Motet In festo Assumptionis B.M.V. Assumpta es Maria (intawolacja: Krzysztof Urbaniak)
Tabulatura Łowicka (ok. 1590?)
– Magnificat primi toni
Matthias Weckmann (1619–1674)
– Magnificat primi toni
Dieterich Buxtehude (1637–1707)
– Magnificat primi toni BuxWV 203
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
– Fuga sopra Magnificat BWV 733
– Preludium i fuga D-dur BWV 532
Johann Ulrich Steigleder (1593–1635)
Tabulatur Buch Darinnen daß Vatter unser (1627)
– Fantasia, oder Fugen Manier. 4 Vocum.
– 4. Coral im Discant. 4 Vocum.
– 5. Coral im Tenor. 4. Voc.
– 6. Coral im Baß 4. Voc.
– 8. Coral im Baß. 3. Vocum
– [9.] Coral im Discant / mit einem Collerierten Baß. 3. Vocum
– 14. Coral im Baß. 3. Voc.
Johann Michael Nicolai (1629–1685)
– Sonata a 2 [in G] Violino et Viola da Gamba o Trombon
Johann Ulrich Steigleder
Tabulatur Buch Darinnen daß Vatter unser (1627)
– 29. Coral im Discant und Baß
– 30. Coral im Discant. 3. Voc.
– 32. Coral im Discant
– 35. 4. Voc.
– 36. 3. vel 4. Vocum
– 37. Coral im Discant. 4. Voc
– Die 40. und letste Variation / auff Toccata Manier. 4. Vocum.
Znany hymn, nieznany kompozytor
Wykonawcy:
Krzysztof Urbaniak – organy
Marta Wróblewska – śpiew
Veronika Skuplik (Niemcy) – skrzypce
Simen Van Mechelen (Belgia) – puzon
Koncert + Magnificat podzielony będzie na dwie części. W pierwszej wybrzmią renesansowe i barokowe opracowania łacińskiego hymnu Magnificat, w tym utwory Jana Sebastiana Bacha. W drugiej części usłyszymy kompozycje Johanna Ulricha Steigledera, niemieckiego kompozytora, którego 390. rocznicę śmierci obchodzimy w tym roku. Choć Steigleder nie jest dziś szeroko znany, był domniemanym nauczycielem Johanna Jacoba Frobergera, który z kolei wywarł ogromny wpływ na muzykę klawiszową XVII wieku.
Będzie to doskonała okazja, by odkryć mniej znane, ale r równie fascynujące aspekty muzyki barokowej i poznać artystów, którzy kształtowali muzyczną historię.
Program koncertu:
Mikołaj Zieleński (ok. 1550–ca. 1616)
− Motet In festo Assumptionis B.M.V. Assumpta es Maria (intawolacja: Krzysztof Urbaniak)
Tabulatura Łowicka (ok. 1590?)
– Magnificat primi toni
Matthias Weckmann (1619–1674)
– Magnificat primi toni
Dieterich Buxtehude (1637–1707)
– Magnificat primi toni BuxWV 203
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
– Fuga sopra Magnificat BWV 733
– Preludium i fuga D-dur BWV 532
Johann Ulrich Steigleder (1593–1635)
Tabulatur Buch Darinnen daß Vatter unser (1627)
– Fantasia, oder Fugen Manier. 4 Vocum.
– 4. Coral im Discant. 4 Vocum.
– 5. Coral im Tenor. 4. Voc.
– 6. Coral im Baß 4. Voc.
– 8. Coral im Baß. 3. Vocum
– [9.] Coral im Discant / mit einem Collerierten Baß. 3. Vocum
– 14. Coral im Baß. 3. Voc.
Johann Michael Nicolai (1629–1685)
– Sonata a 2 [in G] Violino et Viola da Gamba o Trombon
Johann Ulrich Steigleder
Tabulatur Buch Darinnen daß Vatter unser (1627)
– 29. Coral im Discant und Baß
– 30. Coral im Discant. 3. Voc.
– 32. Coral im Discant
– 35. 4. Voc.
– 36. 3. vel 4. Vocum
– 37. Coral im Discant. 4. Voc
– Die 40. und letste Variation / auff Toccata Manier. 4. Vocum.