Bilety na: GOŚCIE W POLSKIM: Clean girl
Warszawa, Karasia 2
03.10.2025, g. 19:30 (piątek)
cena - od 47,70 pln
Organizator: Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie
Zakończenie sprzedaży online: 03.10.2025, g. 19:30
Reżyseria: Ewa Platt
Wykonanie: Zuzanna Radek
Opieka Artystyczna: Bartosz Porczyk
Scenografia: Zuzanna Radek, Ewa Platt
Radek i Platt podczas półrocznego okresu pracy na materiale biograficznym (pamiętniki z okresu dziesięciu ostatnich lat Zuzanny Radek) i komentujących go improwizacji (zarówno dramatycznych jak i muzycznych) spisują pełnometrażowy scenariusz uniwersalizujący historię młodej kobiety w jej podróży przez normatywność ciała, seksualności oraz zdrowia psychicznego.
Widz staje się świadkiem chwil najbardziej samotnych, intymnych i stabuizowanych najpierw przez otoczenie, a następnie nią samą – alter ego Zuzanny – Wanda – spędza godziny na rozmowach z mężczyznami zaspokajającymi swoje potrzeby seksualne na internetowych wideo-czatach, prosząc ich o wyrażenie żalu nad jej osobą; wychodzi w nocy na ulicę spotykać 'tych starych i bezdomnych’, a potem masowo fotografuje swoją płaczącą twarz. Jej codzienność determinują stałe i powtarzalne schematy odrzucania oraz wspomnienia autoagresywnych zachowań z okresu zaburzeń odżywiania.
CLEAN GIRL to obraz kobiecości, który w dyskursie publicznym nie jest dzisiaj szeroko ani przedstawiany, ani omawiany. Jest to kobiecość spod cienia, spod śmietnika, dla której eksploracja własnych potrzeb i mechanizmów jest ważniejsza niż rozmowa o tym, co potrzebne, zdrowe, moralne i normalne. Eksploracja wywrotowa i prowokująca, miejscami bardzo bolesna i osamotniająca.
CLEAN GIRL otrzymało główną nagrodę na Festiwalu Jednego Aktora MONOFEST 2024 w Teatrze Szwalnia w Łodzi, GRAND PRIX Monopolis 2025 oraz nagrodę publiczności tego festiwalu.
RECENZJA:
„Trudna jak okręt pod pełnymi żaglami” Jacek Mroczek
Wykonanie: Zuzanna Radek
Opieka Artystyczna: Bartosz Porczyk
Scenografia: Zuzanna Radek, Ewa Platt
Radek i Platt podczas półrocznego okresu pracy na materiale biograficznym (pamiętniki z okresu dziesięciu ostatnich lat Zuzanny Radek) i komentujących go improwizacji (zarówno dramatycznych jak i muzycznych) spisują pełnometrażowy scenariusz uniwersalizujący historię młodej kobiety w jej podróży przez normatywność ciała, seksualności oraz zdrowia psychicznego.
Widz staje się świadkiem chwil najbardziej samotnych, intymnych i stabuizowanych najpierw przez otoczenie, a następnie nią samą – alter ego Zuzanny – Wanda – spędza godziny na rozmowach z mężczyznami zaspokajającymi swoje potrzeby seksualne na internetowych wideo-czatach, prosząc ich o wyrażenie żalu nad jej osobą; wychodzi w nocy na ulicę spotykać 'tych starych i bezdomnych’, a potem masowo fotografuje swoją płaczącą twarz. Jej codzienność determinują stałe i powtarzalne schematy odrzucania oraz wspomnienia autoagresywnych zachowań z okresu zaburzeń odżywiania.
CLEAN GIRL to obraz kobiecości, który w dyskursie publicznym nie jest dzisiaj szeroko ani przedstawiany, ani omawiany. Jest to kobiecość spod cienia, spod śmietnika, dla której eksploracja własnych potrzeb i mechanizmów jest ważniejsza niż rozmowa o tym, co potrzebne, zdrowe, moralne i normalne. Eksploracja wywrotowa i prowokująca, miejscami bardzo bolesna i osamotniająca.
CLEAN GIRL otrzymało główną nagrodę na Festiwalu Jednego Aktora MONOFEST 2024 w Teatrze Szwalnia w Łodzi, GRAND PRIX Monopolis 2025 oraz nagrodę publiczności tego festiwalu.
RECENZJA:
„Trudna jak okręt pod pełnymi żaglami” Jacek Mroczek