Bilety na: Klasyka na Ołowiance
Gdańsk, Ołowianka 1
17.11.2024, g. 12:00 (niedziela)
cena - od 16,00 pln
Organizator: Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina...
Zakończenie sprzedaży online: 17.11.2024, g. 11:30
Wojciech Motyl – fagot
Dawid Głowacki – klarnet
Aleksandra Stadniczenko – altówka
Dominika Glapiak – fortepian, prowadzenie i kierownictwo artystyczne
W programie m.in.:
Wolfgang Amadeusz Mozart – Trio Kegelstatt KV 498 w wersji na klarnet, altówkę i fortepianMichaił Glinka – Trio patetyczne d-moll w wersji na klarnet, fagot i fortepian
Czas trwania koncertu: ok. 70’
Muzyczne zrób to sam! Istnieją w literaturze kameralnej dzieła, w których instrumentarium wykonawcze zależne jest każdorazowo od okoliczności danego wykonania. Pomimo wielkiej staranności w doborze aktorów muzycznego dzieła, wielu kompozytorów zdecydowało się niejako pozostawić uchylone drzwi dla instrumentalistów przyszłości. Decydując aby trio można było wykonać w trzech lub czterech kombinacjach instrumentów, kompozytor musiał mieć pewność, że w każdej z nich, jego myśli przewodnie wybrzmią wystarczająco dosadnie.Jaka była geneza powstawania tego typu kompozycji i jakie ma to znaczenie dla dzisiejszego wykonawcy? Na te i na wiele innych pytań będą mogli Państwo poznać odpowiedź, zanurzając się w kilku znakomitych arcydziełach muzyki kameralnej w wykonaniu młodych gdańskich symfoników, z towarzyszeniem pianistki Dominiki Glapiak.
Wszystkie koncerty z cyklu Klasyka na Ołowiance:
22 września
17 listopada
19 stycznia
16 marca
25 maja
Dawid Głowacki – klarnet
Aleksandra Stadniczenko – altówka
Dominika Glapiak – fortepian, prowadzenie i kierownictwo artystyczne
W programie m.in.:
Wolfgang Amadeusz Mozart – Trio Kegelstatt KV 498 w wersji na klarnet, altówkę i fortepianMichaił Glinka – Trio patetyczne d-moll w wersji na klarnet, fagot i fortepian
Czas trwania koncertu: ok. 70’
Muzyczne zrób to sam! Istnieją w literaturze kameralnej dzieła, w których instrumentarium wykonawcze zależne jest każdorazowo od okoliczności danego wykonania. Pomimo wielkiej staranności w doborze aktorów muzycznego dzieła, wielu kompozytorów zdecydowało się niejako pozostawić uchylone drzwi dla instrumentalistów przyszłości. Decydując aby trio można było wykonać w trzech lub czterech kombinacjach instrumentów, kompozytor musiał mieć pewność, że w każdej z nich, jego myśli przewodnie wybrzmią wystarczająco dosadnie.Jaka była geneza powstawania tego typu kompozycji i jakie ma to znaczenie dla dzisiejszego wykonawcy? Na te i na wiele innych pytań będą mogli Państwo poznać odpowiedź, zanurzając się w kilku znakomitych arcydziełach muzyki kameralnej w wykonaniu młodych gdańskich symfoników, z towarzyszeniem pianistki Dominiki Glapiak.
Wszystkie koncerty z cyklu Klasyka na Ołowiance:
22 września
17 listopada
19 stycznia
16 marca
25 maja