Bilety na: Koncert symfoniczny 15.11.2024
Łódź, Narutowicza 20/22
15.11.2024, g. 19:00 (piątek)
cena - od 43,00 pln
Organizator: Filharmonia Łódzka im. A Rubinsteina
Zakończenie sprzedaży online: 15.11.2024, g. 17:00
Wykonawcy:
Paweł Przytocki - dyrygent
Astrig Siranossian – wiolonczela
Wojtek Urbański – syntezator modularny
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Max Bruch - „Kol Nidrei”, op. 47 [10‘]
Edward Elgar – Koncert wiolonczelowy e – moll op. 85 [30‘]
PRZERWA
Wojciech Kilar - „Choralvorspiel” na kameralną orkiestrę smyczkową [10’]
Wojciech Urbański - „Przebudzenie” na syntezator modularny
Wojciech Kilar - „Krzesany” [15’]
Magda Miśka-Jackowska - konferansjerka
Ten wieczór koncertowy połączy tradycyjne wykonawstwo muzyczne z trendami przyszłości. Tradycję reprezentuje Orkiestra Symfoniczna FŁ pod batutą Pawła Przytockiego oraz solistka, wykonujący utwory XX-wieczne. Za wizjonerstwo odpowiada syntezator. Gwiazdą wieczoru będzie francusko-armeńska wiolonczelistka Astrig Siranossian, oklaskiwana w tak prestiżowych salach koncertowych, jak nowojorska Carnegie Hall, wiedeńska Musikverein, filharmonie paryska i berlińska. Koncertuje m.in. z Simonem Rattle’em, Marthą Argerich, Yo-Yo Ma. Triumfowała w Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Krzysztofa Pendereckiego. Jest pomysłodawczynią i dyrektorką artystyczną muzycznych festiwali. Rozpocznie koncert fantazją na tematy hebrajskie Kol Nidrei, jednym z najbardziej znanych utworów niemieckiego kompozytora Maxa Brucha. Bruch sięgał po folklor różnych narodów, eksplorował możliwości brzmieniowe instrumentów, jednocześnie pozostając zachowawczy w kwestiach harmonicznych. W czasach narodowego socjalizmu był w Niemczech kompozytorem zakazanym z powodu domniemanego pochodzenia żydowskiego i swojej fascynacji żydowskim folklorem, o czym świadczy m.in. Nol Kidrei. Po tym utworze zabrzmi Koncert wiolonczelowy e-moll Edwarda Elgara – muzyczne świadectwo melancholii i nostalgii, jakie były udziałem wielu Europejczyków po zakończeniu I wojny światowej. Odmienny nastrój wniosą dwa utwory Wojciecha Kilara, reprezentujące nurt jego twórczości inspirowany folklorem góralskim: Choralvorspiel, będący w zasadzie cyklem trzech preludiów chorałowych, oraz przesławny Krzesany, otwierający Kilarowski poliptyk tatrzański. Trendy przyszłości w muzyce pozwoli poznać Wojciech Urbański, który przedstawi utwór Przebudzenie generowany przez sztuczną inteligencję. AI coraz śmielej wkracza do twórczości artystycznej, zmuszając do stawiania pytań o granice kreatywności oraz istotę muzycznego talentu. Wojciech Urbański to bardzo dynamicznie działający kompozytor i producent muzyczny: laureat Fryderyka 2022 i głównej nagrody na Festiwalu Muzyki Filmowej 2022, dyrektor muzyczny wielu prestiżowych imprez, w tym Gali Bestsellerów Empiku 2022 i koncertu Gali Zamknięcia Festiwalu OFF Camera. Twórca muzyki do filmów takich jak Hiacynt, Fanfik czy Lewandowski Nieznany, stale współpracujący z platformami Netflix, HBO, Amazon czy BBC.
O 18:15 zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie przedkoncertowe, które poprowadzi Magda Miśka-Jackowska.
Astrig Siranossian, fot. Antoine Agoudjian
Paweł Przytocki - dyrygent
Astrig Siranossian – wiolonczela
Wojtek Urbański – syntezator modularny
Orkiestra Symfoniczna FŁ
Program:
Max Bruch - „Kol Nidrei”, op. 47 [10‘]
Edward Elgar – Koncert wiolonczelowy e – moll op. 85 [30‘]
PRZERWA
Wojciech Kilar - „Choralvorspiel” na kameralną orkiestrę smyczkową [10’]
Wojciech Urbański - „Przebudzenie” na syntezator modularny
Wojciech Kilar - „Krzesany” [15’]
Magda Miśka-Jackowska - konferansjerka
Ten wieczór koncertowy połączy tradycyjne wykonawstwo muzyczne z trendami przyszłości. Tradycję reprezentuje Orkiestra Symfoniczna FŁ pod batutą Pawła Przytockiego oraz solistka, wykonujący utwory XX-wieczne. Za wizjonerstwo odpowiada syntezator. Gwiazdą wieczoru będzie francusko-armeńska wiolonczelistka Astrig Siranossian, oklaskiwana w tak prestiżowych salach koncertowych, jak nowojorska Carnegie Hall, wiedeńska Musikverein, filharmonie paryska i berlińska. Koncertuje m.in. z Simonem Rattle’em, Marthą Argerich, Yo-Yo Ma. Triumfowała w Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Krzysztofa Pendereckiego. Jest pomysłodawczynią i dyrektorką artystyczną muzycznych festiwali. Rozpocznie koncert fantazją na tematy hebrajskie Kol Nidrei, jednym z najbardziej znanych utworów niemieckiego kompozytora Maxa Brucha. Bruch sięgał po folklor różnych narodów, eksplorował możliwości brzmieniowe instrumentów, jednocześnie pozostając zachowawczy w kwestiach harmonicznych. W czasach narodowego socjalizmu był w Niemczech kompozytorem zakazanym z powodu domniemanego pochodzenia żydowskiego i swojej fascynacji żydowskim folklorem, o czym świadczy m.in. Nol Kidrei. Po tym utworze zabrzmi Koncert wiolonczelowy e-moll Edwarda Elgara – muzyczne świadectwo melancholii i nostalgii, jakie były udziałem wielu Europejczyków po zakończeniu I wojny światowej. Odmienny nastrój wniosą dwa utwory Wojciecha Kilara, reprezentujące nurt jego twórczości inspirowany folklorem góralskim: Choralvorspiel, będący w zasadzie cyklem trzech preludiów chorałowych, oraz przesławny Krzesany, otwierający Kilarowski poliptyk tatrzański. Trendy przyszłości w muzyce pozwoli poznać Wojciech Urbański, który przedstawi utwór Przebudzenie generowany przez sztuczną inteligencję. AI coraz śmielej wkracza do twórczości artystycznej, zmuszając do stawiania pytań o granice kreatywności oraz istotę muzycznego talentu. Wojciech Urbański to bardzo dynamicznie działający kompozytor i producent muzyczny: laureat Fryderyka 2022 i głównej nagrody na Festiwalu Muzyki Filmowej 2022, dyrektor muzyczny wielu prestiżowych imprez, w tym Gali Bestsellerów Empiku 2022 i koncertu Gali Zamknięcia Festiwalu OFF Camera. Twórca muzyki do filmów takich jak Hiacynt, Fanfik czy Lewandowski Nieznany, stale współpracujący z platformami Netflix, HBO, Amazon czy BBC.
O 18:15 zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie przedkoncertowe, które poprowadzi Magda Miśka-Jackowska.
Astrig Siranossian, fot. Antoine Agoudjian