Bilety na: A. Hadelich recital 25.01.2026 g. 18.00
Warszawa, Sienkiewicza 10
25.01.2026, g. 18:00 (niedziela)
cena - od 95,00 pln
Organizator: Filharmonia Narodowa
Zakończenie sprzedaży online: 25.01.2026, g. 17:00
Sala Koncertowa / recital
Wykonawcy:
Augustin Hadelich - skrzypce
Program:
Georg Philipp Telemann - VIII Fantazja E-dur TWV 40:21 [5']
Coleridge-Taylor Perkinson - Louisiana Blues Strut: A Cakewalk [3']
Coleridge-Taylor Perkinson - Blue/s Forms [8']
Eugène Ysaÿe - Sonata na skrzypce solo G-dur L'Aurore op. 27 nr 5 [10']
Georg Philipp Telemann - VII Fantazja Es-dur TWV 40:19 [7']
Niccolò Paganini - Kaprys nr 19 Es-dur ze zbioru 24 Kaprysy na skrzypce solo op. 1 [3']
Niccolò Paganini - Kaprys nr 16 g-moll ze zbioru 24 Kaprysy na skrzypce solo op. 1 [2']
... przerwa [20']
Johann Sebastian Bach - II Partita d-moll BWV 1004 [30']
Augustin Hadelich wykorzystał czas pandemii Covid-19 na studiowanie utworów solowych Johanna Sebastiana Bacha. Artysta ma szczęście grać na wyjątkowych skrzypcach o nazwie „Leduc”, należących niegdyś do słynnego wirtuoza Henryka Szerynga i uważanych przez niektórych za ostatnie dzieło cremońskiego lutnika Giuseppe Guarneriego del Gesù. Na tym instrumencie zarejestrował dwupłytowy album z sonatami i partitami Bacha. Do XVIII-wiecznych skrzypiec artysta dopasował kopię barokowego smyczka, nie rezygnując jednak zupełnie ze „współczesnej” estetyki, w której dorastał.
Dwie bachowskie partity staną się klamrą recitalu artysty w Filharmonii Narodowej, złożonego ze zróżnicowanych przykładów solowej muzyki skrzypcowej. W swoich Blue/s Forms Coleridge Taylor Perkinson sięgnąłdo charakterystycznych dla bluesa i jazzu obniżanych w celach ekspresyjnych interwałów (tzw. blue notes). Mystery Sonatas Davida Langa, cykl prawykonany w 2014 roku przez Augustina Hadelicha, to świadome (acz odległe) nawiązanie do słynnego dzieła genialnego barokowego skrzypka, Heinricha Ignaza Bibera. Zadedykowana rumuńskiemu kompozytorowi George'owi Enescu popisowa III sonata Eugène'a Ysaÿe'a należy natomiast, obok sonat i partit Bacha, do największych i najpopularniejszych wyzwań solowego repertuaru skrzypcowego.
Wykonawcy:
Augustin Hadelich - skrzypce
Program:
Georg Philipp Telemann - VIII Fantazja E-dur TWV 40:21 [5']
Coleridge-Taylor Perkinson - Louisiana Blues Strut: A Cakewalk [3']
Coleridge-Taylor Perkinson - Blue/s Forms [8']
Eugène Ysaÿe - Sonata na skrzypce solo G-dur L'Aurore op. 27 nr 5 [10']
Georg Philipp Telemann - VII Fantazja Es-dur TWV 40:19 [7']
Niccolò Paganini - Kaprys nr 19 Es-dur ze zbioru 24 Kaprysy na skrzypce solo op. 1 [3']
Niccolò Paganini - Kaprys nr 16 g-moll ze zbioru 24 Kaprysy na skrzypce solo op. 1 [2']
... przerwa [20']
Johann Sebastian Bach - II Partita d-moll BWV 1004 [30']
Augustin Hadelich wykorzystał czas pandemii Covid-19 na studiowanie utworów solowych Johanna Sebastiana Bacha. Artysta ma szczęście grać na wyjątkowych skrzypcach o nazwie „Leduc”, należących niegdyś do słynnego wirtuoza Henryka Szerynga i uważanych przez niektórych za ostatnie dzieło cremońskiego lutnika Giuseppe Guarneriego del Gesù. Na tym instrumencie zarejestrował dwupłytowy album z sonatami i partitami Bacha. Do XVIII-wiecznych skrzypiec artysta dopasował kopię barokowego smyczka, nie rezygnując jednak zupełnie ze „współczesnej” estetyki, w której dorastał.
Dwie bachowskie partity staną się klamrą recitalu artysty w Filharmonii Narodowej, złożonego ze zróżnicowanych przykładów solowej muzyki skrzypcowej. W swoich Blue/s Forms Coleridge Taylor Perkinson sięgnąłdo charakterystycznych dla bluesa i jazzu obniżanych w celach ekspresyjnych interwałów (tzw. blue notes). Mystery Sonatas Davida Langa, cykl prawykonany w 2014 roku przez Augustina Hadelicha, to świadome (acz odległe) nawiązanie do słynnego dzieła genialnego barokowego skrzypka, Heinricha Ignaza Bibera. Zadedykowana rumuńskiemu kompozytorowi George'owi Enescu popisowa III sonata Eugène'a Ysaÿe'a należy natomiast, obok sonat i partit Bacha, do największych i najpopularniejszych wyzwań solowego repertuaru skrzypcowego.