Bilety na: Spektakl "Perfect man. Najwyższy produkt cywilizacji"
Poznań, Święty Marcin 80/82
11.12.2024, g. 19:00 (środa)
cena - od 1,00 pln
Organizator: Centrum Kultury ZAMEK
Zakończenie sprzedaży online: 11.12.2024, g. 19:00
„Perfect man” to spektakl ruchowy z niewielką ilością tekstu. Za jego kreację odpowiada trójka niezależnych artystek(-ów) tańca i performance, dla których – w procesie twórczym – niezwykle ważna była niehierarchiczna praca w grupie zróżnicowanej pod względem sprawności, warsztatu, wieku i normatywności.
Punktem wyjścia spektaklu są cielesne pozostałości z Homo Sovieticus – koncepcji człowieka doskonałego jako podmiotu politycznego rygoru w służbie socjalizmu. Poprzez praktyki nowej choreografii artystki(-ści) starały(-li) się uchwycić performatykę ruchu i ciała Homo Sovieticus oraz znaleźć punkty wspólne we współczesnych ciałach z perspektywy pokoleniowej.
Ruch i choreografia są wynikiem badań nad tekstami kultury, archiwalnymi materiałami audio-wideo, jak i przedstawieniami figuratywnymi (rzeźby, płaskorzeźby, obrazy, rysunki, szkice itp.). Perspektywa z pozycji nienormatywnego i niebinarnego ciała pozwoliła w krytyczny sposób zbadać idee starego „nowego człowieka” Homo Sovieticus i jego pozostałości we współczesnych reprezentacjach ciała traktowanego jako produkt i medialny nośnik szczęścia.
Spektakl prezentowany z napisami w języku polskim oraz tłumaczeniem na polski język migowy.
Tatiana Cholewa – niezależna artystka, tancerka, performerka, choreografka. Od 20 lat osoba o alternatywnej motoryce wnosząca na scenę doskonałość i perfekcjonizm nienormatywnego ciała. Kształciła się i współpracowała z wieloma światowej sławy choreografkami(-kami). Aktualnie występuje w spektaklach: „Tajemniczy ogród” w reż. Justyny Sobczyk, Teatr Zagłębia oraz międzynarodowym projekcie „IM/MOBILITY” Lotte Mueller (Niemcy). Stworzyła choreografie do najnowszego spektaklu Teatru Pinokio w Łodzi – „Brzydkiego kaczątka” w reż. Bartosza Kurowskiego.
Ania Jurek – artystka ruchu rysująca nomadyczną choreografię ciała na Ziemi. Tancerka, pedagożka, menedżerka wydarzeń kulturalnych pracująca międzynarodowo. Absolwentka polityki społecznej (UEP), kompozycji tańca (WSUS), pedagogiki oraz tańca współczesnego (ABPU), tańca (NSCD). Jako choreografka współtworzyła spektakl „Tajemniczy ogród” w Teatrze Zagłębia w reżyserii Justyny Sobczyk. W 2022 roku ukończyła staż w legendarnym brytyjskim zespole Stopgap Dance Company, w latach 2018‒2021 była tancerką EXIM przy współpracy z Adamem Benjamin.
Łukasz Wójcicki – performer, tancerz, choreograf, artysta, animator kontrkultury i badacz. Interesuje się polityką ciała, choreografią społeczną oraz dekonstrukcją przywilejów, patriarchatu i normatywności. Bada nowe formy obecności w kontekście katastrofy ekologicznej i antykapitalizmu. W latach 2008‒2018 performer i tancerz zespołu teatralnego Komuna Warszawa. Od 2016 roku związany z działaniami społeczno-artystycznymi fundacji Strefa WolnoSłowa.
performance, taniec, choreografia – Tatiana Cholewa, Ania Jurek, Łukasz Wójcicki
pomysł, koncepcja, teksty – Łukasz Wójcicki
konsultacja dramaturgiczna – Marcin Miętus
tłumaczenie na PJM – Karina Akseńczuk
Spektakl prezentowany w ramach projektu Europe Beyond Access, dzięki grantowi z programu Kreatywna Europa.
Punktem wyjścia spektaklu są cielesne pozostałości z Homo Sovieticus – koncepcji człowieka doskonałego jako podmiotu politycznego rygoru w służbie socjalizmu. Poprzez praktyki nowej choreografii artystki(-ści) starały(-li) się uchwycić performatykę ruchu i ciała Homo Sovieticus oraz znaleźć punkty wspólne we współczesnych ciałach z perspektywy pokoleniowej.
Ruch i choreografia są wynikiem badań nad tekstami kultury, archiwalnymi materiałami audio-wideo, jak i przedstawieniami figuratywnymi (rzeźby, płaskorzeźby, obrazy, rysunki, szkice itp.). Perspektywa z pozycji nienormatywnego i niebinarnego ciała pozwoliła w krytyczny sposób zbadać idee starego „nowego człowieka” Homo Sovieticus i jego pozostałości we współczesnych reprezentacjach ciała traktowanego jako produkt i medialny nośnik szczęścia.
Spektakl prezentowany z napisami w języku polskim oraz tłumaczeniem na polski język migowy.
Tatiana Cholewa – niezależna artystka, tancerka, performerka, choreografka. Od 20 lat osoba o alternatywnej motoryce wnosząca na scenę doskonałość i perfekcjonizm nienormatywnego ciała. Kształciła się i współpracowała z wieloma światowej sławy choreografkami(-kami). Aktualnie występuje w spektaklach: „Tajemniczy ogród” w reż. Justyny Sobczyk, Teatr Zagłębia oraz międzynarodowym projekcie „IM/MOBILITY” Lotte Mueller (Niemcy). Stworzyła choreografie do najnowszego spektaklu Teatru Pinokio w Łodzi – „Brzydkiego kaczątka” w reż. Bartosza Kurowskiego.
Ania Jurek – artystka ruchu rysująca nomadyczną choreografię ciała na Ziemi. Tancerka, pedagożka, menedżerka wydarzeń kulturalnych pracująca międzynarodowo. Absolwentka polityki społecznej (UEP), kompozycji tańca (WSUS), pedagogiki oraz tańca współczesnego (ABPU), tańca (NSCD). Jako choreografka współtworzyła spektakl „Tajemniczy ogród” w Teatrze Zagłębia w reżyserii Justyny Sobczyk. W 2022 roku ukończyła staż w legendarnym brytyjskim zespole Stopgap Dance Company, w latach 2018‒2021 była tancerką EXIM przy współpracy z Adamem Benjamin.
Łukasz Wójcicki – performer, tancerz, choreograf, artysta, animator kontrkultury i badacz. Interesuje się polityką ciała, choreografią społeczną oraz dekonstrukcją przywilejów, patriarchatu i normatywności. Bada nowe formy obecności w kontekście katastrofy ekologicznej i antykapitalizmu. W latach 2008‒2018 performer i tancerz zespołu teatralnego Komuna Warszawa. Od 2016 roku związany z działaniami społeczno-artystycznymi fundacji Strefa WolnoSłowa.
performance, taniec, choreografia – Tatiana Cholewa, Ania Jurek, Łukasz Wójcicki
pomysł, koncepcja, teksty – Łukasz Wójcicki
konsultacja dramaturgiczna – Marcin Miętus
tłumaczenie na PJM – Karina Akseńczuk
Spektakl prezentowany w ramach projektu Europe Beyond Access, dzięki grantowi z programu Kreatywna Europa.