Bilety na: MET Opera 2024/25: Czarodziejski flet | retransmisja
Poznań, Święty Marcin 80/82
21.12.2024, g. 18:00 (sobota)
cena - od 40,00 pln
Organizator: Kino Pałacowe
Zakończenie sprzedaży online: 21.12.2024, g. 18:00
MET OPERA LIVE 2024/25: CZARODZIEJSKI FLET | RETRANSMISJA
WOLFGANG AMADEUS MOZART: „CZARODZIEJSKI FLET”
RETRANSMISJA
15 grudnia 2024
„Czarodziejski flet” to ostatnie dzieło operowe Mozarta; kompozytor zmarł zaledwie dwa miesiące po niezwykle udanej wiedeńskiej premierze. Jest to jednocześnie jedna z najdoskonalszych jego kompozycji scenicznych, choć została napisana z myślą o tym, by zadowolić szerokie gusta publiczności ze wszystkich warstw społecznych. Stanowi przykład tzw. singspielu, czyli utworu wystawianego w języku narodowym (nie po włosku), ze wstawkami mówionymi.
Fantastyczną historię, której akcja dzieje się w odrealnionym świecie, pozostawiając pole do popisu dla wyobraźni reżysera i widzów, można odczytywać na wielu poziomach: jako niezwykłą baśń, przypowieść o ludzkiej kondycji i o tym, co w życiu najważniejsze, albo moralitet pełen wolnomularskich symboli. Zarówno kompozytor, jak i librecista – Emanuel Schikaneder – należeli do loży masońskiej, w treści i muzyce można więc wytropić wiele elementów ważnych rytuałów. Wskazuje na to między innymi cyfra 3: 3 akordy rozpoczynające utwór, 3 damy Królowej Nocy, 3 pytania stawiane przez kapłanów Sarastra itd. Nie trzeba jednak znać założeń ruchu masońskiego, by rozkoszować się pełną niepowtarzalnego czaru muzyką.
Czas trwania: 114 minut (bez przerwy)
Libretto:
Emanuel Schikaneder
Realizatorzy:
Nathalie Stutzmann – dyrygentka
Simon McBurney – reżyseria i choreografia
Michael Levine – scenografia
Nicky Gillibrand – kostiumy
Jean Kalman – światło
Finn Ross – projekcje
Gareth Fry – dźwięk
Obsada:
Erin Morley – Pamina
Kathryn Lewek – Królowa Nocy
Lawrence Brownlee – Tamino
Thomas Oliemans – Papageno
Alan Held – Mówca
Stephen Milling – Sarastro
Brenton Ryan – Monostatos
WOLFGANG AMADEUS MOZART: „CZARODZIEJSKI FLET”
RETRANSMISJA
15 grudnia 2024
„Czarodziejski flet” to ostatnie dzieło operowe Mozarta; kompozytor zmarł zaledwie dwa miesiące po niezwykle udanej wiedeńskiej premierze. Jest to jednocześnie jedna z najdoskonalszych jego kompozycji scenicznych, choć została napisana z myślą o tym, by zadowolić szerokie gusta publiczności ze wszystkich warstw społecznych. Stanowi przykład tzw. singspielu, czyli utworu wystawianego w języku narodowym (nie po włosku), ze wstawkami mówionymi.
Fantastyczną historię, której akcja dzieje się w odrealnionym świecie, pozostawiając pole do popisu dla wyobraźni reżysera i widzów, można odczytywać na wielu poziomach: jako niezwykłą baśń, przypowieść o ludzkiej kondycji i o tym, co w życiu najważniejsze, albo moralitet pełen wolnomularskich symboli. Zarówno kompozytor, jak i librecista – Emanuel Schikaneder – należeli do loży masońskiej, w treści i muzyce można więc wytropić wiele elementów ważnych rytuałów. Wskazuje na to między innymi cyfra 3: 3 akordy rozpoczynające utwór, 3 damy Królowej Nocy, 3 pytania stawiane przez kapłanów Sarastra itd. Nie trzeba jednak znać założeń ruchu masońskiego, by rozkoszować się pełną niepowtarzalnego czaru muzyką.
Czas trwania: 114 minut (bez przerwy)
Libretto:
Emanuel Schikaneder
Realizatorzy:
Nathalie Stutzmann – dyrygentka
Simon McBurney – reżyseria i choreografia
Michael Levine – scenografia
Nicky Gillibrand – kostiumy
Jean Kalman – światło
Finn Ross – projekcje
Gareth Fry – dźwięk
Obsada:
Erin Morley – Pamina
Kathryn Lewek – Królowa Nocy
Lawrence Brownlee – Tamino
Thomas Oliemans – Papageno
Alan Held – Mówca
Stephen Milling – Sarastro
Brenton Ryan – Monostatos