Bilety na: HOW TO HAVE SEX | BRITISH FILM FESTIVAL 2024
Organizator: Kino MUZA
Zakończenie sprzedaży online: 16.11.2024, g. 22:00
W czasie British Film Festival nie ma możliwości rezerwacji biletów indywidualnych drogą mailową i telefoniczną. Nie ma możliwości zwrotu zakupionych biletów. / It is not possible to book individual tickets by email or telephone during the British Film Festival. It is not possible to return purchased tickets.
[PL]
Czy historia pękająca w szwach od dzikich imprez na greckich wakacjach może być wartościowym materiałem edukacyjnym na archaicznym przedmiocie WDŻWR? Molly Manning Walker udowadnia, że zdecydowanie tak. W swoim debiucie o przewrotnym tytule pozwala widzowi przeżyć szalone noce zakrapiane alkoholem, aby z zaskoczenia wcisnąć go w fotel przejmującą diagnozą pokolenia Gen Z.
Zdobywca nagrody Un Certain Regard w Cannes przedstawia wakacje życia trzech szesnastolatek, które nie zamierzają się poddać nerwowemu oczekiwaniu na wyniki szkolnych egzaminów. Ulegają jednak powszechnej presji rówieśników, aby stracić dziewictwo przed studiami. Tara (Mia McKenna-Bruce), jako jedyna wśród swoich przyjaciółek, ma przed sobą doświadczenie inicjacji seksualnej i postanawia to zmienić na intensywnym wyjeździe. Drinki leją się hektolitrami, ciąg alkoholowy trwa w nieskończoność, a atrakcyjnych chłopaków jest na pęczki. Choć brzmi to jak preludium do teen comedy pokroju AMERICAN PIE, to HOW TO HAVE SEX szybko zdejmuje maskę prymitywnej zabawy i akcentuje kaca moralnego, z którym Tara musi się zmierzyć.
Manning Walker portretuje młode dziewczyny, które w rozczarowujący sposób poznają własne granice i pojęcie konsensualności. Nie udaje, że zarwane na imprezy noce nie są pociągające, ale też dogłębnie dotyka bolączek dojrzewania. W jej filmie mogą odnaleźć siebie młode i starsze widzki, które pamiętają, jakim wyzwaniem jest konstruowanie swojej tożsamości.
[ENG]
Can a story bursting at the seams with wild parties on a Greek holiday be a valuable educational resource in the archaic subject of the AGD? Molly Manning Walker proves that it is. In her perversely-titled debut, she allows the viewer to experience wild nights soaked with alcohol, only to unexpectedly immerse them in the gripping diagnosis of the Gen Z generation.
Winner of the Un Certain Regard award at Cannes, it presents the holiday of three sixteen-year-old girls who refuse to surrender to the nerve-wracking anticipation of their school exam results.
However, they succumb to widespread peer pressure to lose their virginity before university. Tara (Mia McKenna-Bruce), the only one among her friends with the experience of sexual initiation, decides to change that during the intense trip. Drinks pour in hectolitres, the never-ending flow of alcohol continues, and there are plenty of attractive boys. Although it may sound like a prelude to a teen comedy like AMERICAN PIE, HOW TO HAVE SEX quickly removes the mask of primitive fun and accentuates the moral hangover that Tara must confront.
Manning Walker portrays young girls who learn disappointingly about their boundaries and the concept of consensuality. She doesn't pretend that party nights aren't appealing, but she also touches deeply on the pains of adolescence. In her film, both young and older viewers can find themselves, recalling the challenge of constructing their own identity.
[PL]
Czy historia pękająca w szwach od dzikich imprez na greckich wakacjach może być wartościowym materiałem edukacyjnym na archaicznym przedmiocie WDŻWR? Molly Manning Walker udowadnia, że zdecydowanie tak. W swoim debiucie o przewrotnym tytule pozwala widzowi przeżyć szalone noce zakrapiane alkoholem, aby z zaskoczenia wcisnąć go w fotel przejmującą diagnozą pokolenia Gen Z.
Zdobywca nagrody Un Certain Regard w Cannes przedstawia wakacje życia trzech szesnastolatek, które nie zamierzają się poddać nerwowemu oczekiwaniu na wyniki szkolnych egzaminów. Ulegają jednak powszechnej presji rówieśników, aby stracić dziewictwo przed studiami. Tara (Mia McKenna-Bruce), jako jedyna wśród swoich przyjaciółek, ma przed sobą doświadczenie inicjacji seksualnej i postanawia to zmienić na intensywnym wyjeździe. Drinki leją się hektolitrami, ciąg alkoholowy trwa w nieskończoność, a atrakcyjnych chłopaków jest na pęczki. Choć brzmi to jak preludium do teen comedy pokroju AMERICAN PIE, to HOW TO HAVE SEX szybko zdejmuje maskę prymitywnej zabawy i akcentuje kaca moralnego, z którym Tara musi się zmierzyć.
Manning Walker portretuje młode dziewczyny, które w rozczarowujący sposób poznają własne granice i pojęcie konsensualności. Nie udaje, że zarwane na imprezy noce nie są pociągające, ale też dogłębnie dotyka bolączek dojrzewania. W jej filmie mogą odnaleźć siebie młode i starsze widzki, które pamiętają, jakim wyzwaniem jest konstruowanie swojej tożsamości.
[ENG]
Can a story bursting at the seams with wild parties on a Greek holiday be a valuable educational resource in the archaic subject of the AGD? Molly Manning Walker proves that it is. In her perversely-titled debut, she allows the viewer to experience wild nights soaked with alcohol, only to unexpectedly immerse them in the gripping diagnosis of the Gen Z generation.
Winner of the Un Certain Regard award at Cannes, it presents the holiday of three sixteen-year-old girls who refuse to surrender to the nerve-wracking anticipation of their school exam results.
However, they succumb to widespread peer pressure to lose their virginity before university. Tara (Mia McKenna-Bruce), the only one among her friends with the experience of sexual initiation, decides to change that during the intense trip. Drinks pour in hectolitres, the never-ending flow of alcohol continues, and there are plenty of attractive boys. Although it may sound like a prelude to a teen comedy like AMERICAN PIE, HOW TO HAVE SEX quickly removes the mask of primitive fun and accentuates the moral hangover that Tara must confront.
Manning Walker portrays young girls who learn disappointingly about their boundaries and the concept of consensuality. She doesn't pretend that party nights aren't appealing, but she also touches deeply on the pains of adolescence. In her film, both young and older viewers can find themselves, recalling the challenge of constructing their own identity.