Bilety na: ON FALLING | BRITISH FILM FESTIVAL 2024
Organizator: Kino MUZA
Zakończenie sprzedaży online: 13.11.2024, g. 19:30
W czasie British Film Festival nie ma możliwości rezerwacji biletów indywidualnych drogą mailową i telefoniczną. Nie ma możliwości zwrotu zakupionych biletów. / It is not possible to book individual tickets by email or telephone during the British Film Festival. It is not possible to return purchased tickets.
[PL]
Nagrodzony podczas BFI London Film Festival, a także za reżyserię na festiwalu w San Sebastian debiut Laury Carreiry to kino, które dawkuje emocje po cichu i jednocześnie przedstawia nam nową mistrzynię realizmu społecznego we współczesnym kinie. Aurora (Joana Santos) jest Portugalką, która na co dzień pracuje w szkockim magazynie. Jej rzeczywistość zbudowana jest wokół samotności, a praca to skanowanie kodów kreskowych, przekładanie przedmiotów
i selekcjonowanie zamówień. Warto jednak się starać, ponieważ za najlepszą efektywność pracy i wyniki, można dostać od przełożonego batonika. Poza pracą, współdzieli mieszkanie z obcymi ludźmi, ale również tutaj brakuje w jej życiu bliskości i więzi z drugim człowiekiem. Film Carreiry dokonuje wiwisekcji wadliwego systemu wolnorynkowego, w którym powszechne jest zatrudnianie pracowników na śmieciowe umowy, bez dawania im poczucia bezpieczeństwa
i stabilności, zarówno psychicznej jak i finansowej. Debiut wyprodukowany przez firmę Sixteen Films (której współzałożycielem jest sam Ken Loach), daje nam kino zaangażowane społecznie, które otwiera serca i umysły dużo mocniej, aniżeli wszystko co mistrz Loach nakręcił w ostatnich latach swojej kariery. W multikulturowym imperium samotności zbudowanym przez portugalską reżyserkę, nie brakuje również polskich akcentów. Światowa premiera filmu odbyła się na festiwalu w Toronto. Polskiej publiczności prezentujemy film po raz pierwszy w programie British Film Festival.
[ENG]
Awarded at the BFI London Film Festival and for Best Director at the San Sebastian Festival, Laura Carreiry's debut film subtly delivers its emotional depth while introducing us to a new master of social realism in contemporary cinema. Aurora (played by Joana Santos) is a Portuguese woman working in a Scottish warehouse. Her life revolves around solitude, with her daily routine comprising barcode scanning, item sorting, and order picking. Still, it is worth putting in the effort, as top work efficiency and results might earn her a chocolate bar from her supervisor. After work, Aurora shares a flat with strangers, yet even here, a sense of closeness and connection is missing from her life.
Carreiry’s film dissects the flaws of the free-market system, where employing workers on zero-hour contracts is commonplace, depriving them of any real sense of security—financial or psychological.
Produced by Sixteen Films (co-founded by Ken Loach himself), this debut gives us a socially engaged cinema that opens hearts and minds far more powerfully than anything the master Loach has directed in recent years. In the multicultural empire of loneliness built by the Portuguese director, there is no shortage of Polish accents, either. The world premiere of the film took place at the Toronto Film Festival. We bring this film to Polish audiences for the first time as part of the British Film Festival.
[PL]
Nagrodzony podczas BFI London Film Festival, a także za reżyserię na festiwalu w San Sebastian debiut Laury Carreiry to kino, które dawkuje emocje po cichu i jednocześnie przedstawia nam nową mistrzynię realizmu społecznego we współczesnym kinie. Aurora (Joana Santos) jest Portugalką, która na co dzień pracuje w szkockim magazynie. Jej rzeczywistość zbudowana jest wokół samotności, a praca to skanowanie kodów kreskowych, przekładanie przedmiotów
i selekcjonowanie zamówień. Warto jednak się starać, ponieważ za najlepszą efektywność pracy i wyniki, można dostać od przełożonego batonika. Poza pracą, współdzieli mieszkanie z obcymi ludźmi, ale również tutaj brakuje w jej życiu bliskości i więzi z drugim człowiekiem. Film Carreiry dokonuje wiwisekcji wadliwego systemu wolnorynkowego, w którym powszechne jest zatrudnianie pracowników na śmieciowe umowy, bez dawania im poczucia bezpieczeństwa
i stabilności, zarówno psychicznej jak i finansowej. Debiut wyprodukowany przez firmę Sixteen Films (której współzałożycielem jest sam Ken Loach), daje nam kino zaangażowane społecznie, które otwiera serca i umysły dużo mocniej, aniżeli wszystko co mistrz Loach nakręcił w ostatnich latach swojej kariery. W multikulturowym imperium samotności zbudowanym przez portugalską reżyserkę, nie brakuje również polskich akcentów. Światowa premiera filmu odbyła się na festiwalu w Toronto. Polskiej publiczności prezentujemy film po raz pierwszy w programie British Film Festival.
[ENG]
Awarded at the BFI London Film Festival and for Best Director at the San Sebastian Festival, Laura Carreiry's debut film subtly delivers its emotional depth while introducing us to a new master of social realism in contemporary cinema. Aurora (played by Joana Santos) is a Portuguese woman working in a Scottish warehouse. Her life revolves around solitude, with her daily routine comprising barcode scanning, item sorting, and order picking. Still, it is worth putting in the effort, as top work efficiency and results might earn her a chocolate bar from her supervisor. After work, Aurora shares a flat with strangers, yet even here, a sense of closeness and connection is missing from her life.
Carreiry’s film dissects the flaws of the free-market system, where employing workers on zero-hour contracts is commonplace, depriving them of any real sense of security—financial or psychological.
Produced by Sixteen Films (co-founded by Ken Loach himself), this debut gives us a socially engaged cinema that opens hearts and minds far more powerfully than anything the master Loach has directed in recent years. In the multicultural empire of loneliness built by the Portuguese director, there is no shortage of Polish accents, either. The world premiere of the film took place at the Toronto Film Festival. We bring this film to Polish audiences for the first time as part of the British Film Festival.