Bilety na: RYDWANY OGNIA | BRITISH FILM FESTIVAL 2024
Organizator: Kino MUZA
Zakończenie sprzedaży online: 14.11.2024, g. 17:00
W czasie British Film Festival nie ma możliwości rezerwacji biletów indywidualnych drogą mailową i telefoniczną. Nie ma możliwości zwrotu zakupionych biletów. / It is not possible to book individual tickets by email or telephone during the British Film Festival. It is not possible to return purchased tickets.
[PL]
Śmiało można powiedzieć, że od tego filmu zaczęła się złota era kina dziedzictwa – nurtu zapoczątkowanego w latach 40. XX wieku, a dzięki sukcesowi RYDWANÓW OGNIA prężnie rozwijającemu się latach 80. i 90. Wizualny przepych, kameralne historie z minionej epoki oraz ukryty pod tęsknymi spojrzeniami i grzecznościowymi gestami komentarz społeczny - oto, co będzie charakteryzowało kino dziedzictwa.
Harold Abrahams (Ben Cross) to ambitny angielski Żyd, biegnący dla sławy i uznania, Eric zaś jest skromnym Szkotem, którego motywacją jest bieg ku chwale Boga i ojczyzny. Ich ideały ścierają się na bieżni, jak i poza nią. Walka o medal staje się też walką o akceptację i uznanie poza halami sportowymi. Duch rywalizacji unosi się w powietrzu pomiędzy dumnie trzepoczącymi, brytyjskimi flagami, a podniosłość filmu dopełnia kultowa już dzisiaj muzyka Vangelisa (autora ścieżki do takich filmów jak BLADE RUNNER, 1942. WYPRAWA DO RAJU czy ALEKSANDER). To właśnie głównie dzięki dziełu greckiego kompozytora, film nadal pozostaje żywy w popkulturze.
Reżyser Hugh Hudson zachwycił swoim debiutem widzów i amerykańską Akademię Filmową, wracając z oscarowej gali z czterema statuetkami - w tym za najlepszy film. Choć później doceniano go za przygotowy film GREYSTOKE: LEGENDA TARZANA, WŁADCY MAŁP (nominacja do Oscarów, nagrody BAFTA), to do historii przeszedł właśnie dzięki opowieści o Igrzyskach Olimpijskich w 1924 roku.
[ENG]
It is safe to say that this film began the golden age of heritage cinema – a movement initiated in the 1940s and flourishing in the 80s and 90s thanks to the success of CHARIOTS OF FIRE. Visual splendor, intimate stories from a bygone era, and a subtle social commentary hidden beneath longing glances and polite gestures will define heritage cinema.
Harold Abrahams (Ben Cross) is an ambitious English Jew running for fame and recognition, while Eric is a humble Scotsman motivated by running for the glory of God and country. Their ideals clash both on and off the treadmill. The fight for a medal also becomes a fight for acceptance and recognition outside the sports halls. The competitive spirit hovers in the air between the proudly fluttering British flags and the film's solemnity is complemented by the now iconic music of Vangelis (author of the soundtrack to such films as BLADE RUNNER, 1492: CONQUEST OF PARADISE and ALEXANDER). It is mainly thanks to the work of the Greek composer that the film is still alive in pop culture.
Director Hugh Hudson captivated audiences and the American Academy of Motion Picture Arts and Sciences with his debut, returning from the Oscars with four statuettes, including one for Best Picture. Although he was later recognised for his upcoming film GREYSTOKE: THE LEGEND OF TARZAN, LORD OF THE APES (nominated for Oscars, and BAFTA awards), it was through his story of the 1924 Olympic Games that he made history.
[PL]
Śmiało można powiedzieć, że od tego filmu zaczęła się złota era kina dziedzictwa – nurtu zapoczątkowanego w latach 40. XX wieku, a dzięki sukcesowi RYDWANÓW OGNIA prężnie rozwijającemu się latach 80. i 90. Wizualny przepych, kameralne historie z minionej epoki oraz ukryty pod tęsknymi spojrzeniami i grzecznościowymi gestami komentarz społeczny - oto, co będzie charakteryzowało kino dziedzictwa.
Harold Abrahams (Ben Cross) to ambitny angielski Żyd, biegnący dla sławy i uznania, Eric zaś jest skromnym Szkotem, którego motywacją jest bieg ku chwale Boga i ojczyzny. Ich ideały ścierają się na bieżni, jak i poza nią. Walka o medal staje się też walką o akceptację i uznanie poza halami sportowymi. Duch rywalizacji unosi się w powietrzu pomiędzy dumnie trzepoczącymi, brytyjskimi flagami, a podniosłość filmu dopełnia kultowa już dzisiaj muzyka Vangelisa (autora ścieżki do takich filmów jak BLADE RUNNER, 1942. WYPRAWA DO RAJU czy ALEKSANDER). To właśnie głównie dzięki dziełu greckiego kompozytora, film nadal pozostaje żywy w popkulturze.
Reżyser Hugh Hudson zachwycił swoim debiutem widzów i amerykańską Akademię Filmową, wracając z oscarowej gali z czterema statuetkami - w tym za najlepszy film. Choć później doceniano go za przygotowy film GREYSTOKE: LEGENDA TARZANA, WŁADCY MAŁP (nominacja do Oscarów, nagrody BAFTA), to do historii przeszedł właśnie dzięki opowieści o Igrzyskach Olimpijskich w 1924 roku.
[ENG]
It is safe to say that this film began the golden age of heritage cinema – a movement initiated in the 1940s and flourishing in the 80s and 90s thanks to the success of CHARIOTS OF FIRE. Visual splendor, intimate stories from a bygone era, and a subtle social commentary hidden beneath longing glances and polite gestures will define heritage cinema.
Harold Abrahams (Ben Cross) is an ambitious English Jew running for fame and recognition, while Eric is a humble Scotsman motivated by running for the glory of God and country. Their ideals clash both on and off the treadmill. The fight for a medal also becomes a fight for acceptance and recognition outside the sports halls. The competitive spirit hovers in the air between the proudly fluttering British flags and the film's solemnity is complemented by the now iconic music of Vangelis (author of the soundtrack to such films as BLADE RUNNER, 1492: CONQUEST OF PARADISE and ALEXANDER). It is mainly thanks to the work of the Greek composer that the film is still alive in pop culture.
Director Hugh Hudson captivated audiences and the American Academy of Motion Picture Arts and Sciences with his debut, returning from the Oscars with four statuettes, including one for Best Picture. Although he was later recognised for his upcoming film GREYSTOKE: THE LEGEND OF TARZAN, LORD OF THE APES (nominated for Oscars, and BAFTA awards), it was through his story of the 1924 Olympic Games that he made history.