Bilety na: JazzKLUB / Ches Smith / Kapłan eksperymentu
Katowice, Plac Wojciecha Kilara 1
02.12.2025, g. 19:30 (wtorek)
cena - od 65,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 02.12.2025, g. 19:30
Wykonawcy
CHES SMITH “CLONE ROW”
Ches Smith – perkusja, wibrafon, elektronika
Mary Halvorson – gitara
Liberty Ellman – gitara
Nick Dunston – kontrabas, elektronika
Ches Smith od ponad dwóch dekad stanowi podporę kolejnych składów największych liderów naszych czasów. Eksploruje pogranicza jazzu i free u Tima Brene’a, z zespołem Xiu Xiu grał eksperymentalnego rocka, wykonuje wyrafinowane i złożone kompozycje Johna Zorna i demoluje sceny z freepunkowym Ceramic Dog Marca Ribota. Jego solowa muzyka jest niemożliwą wręcz syntezą całości tych doświadczeń. Na ostatniej, genialnej płycie Clone Row wszystko miesza się ze wszystkim, wybitna elektronika sąsiaduje z jazzową wrażliwością, dwie gitary w składzie dają nieskończone możliwości brzmieniowe i kontrapunktowe – a i tak grupa brzmi nieprawdopodobnie spójnie. W biografii perkusisty doszukamy się też poważnych studiów nad haitańskim voodoo i te fascynacje również są zaszyte w jego muzyce. Tym właśnie jest Smith – kapłanem eksperymentu, który samą architekturą swoich kompozycji niepostrzeżenie zmienia stan świadomości słuchacza.
Tomasz Gregorczyk
CHES SMITH “CLONE ROW”
Ches Smith – perkusja, wibrafon, elektronika
Mary Halvorson – gitara
Liberty Ellman – gitara
Nick Dunston – kontrabas, elektronika
Ches Smith od ponad dwóch dekad stanowi podporę kolejnych składów największych liderów naszych czasów. Eksploruje pogranicza jazzu i free u Tima Brene’a, z zespołem Xiu Xiu grał eksperymentalnego rocka, wykonuje wyrafinowane i złożone kompozycje Johna Zorna i demoluje sceny z freepunkowym Ceramic Dog Marca Ribota. Jego solowa muzyka jest niemożliwą wręcz syntezą całości tych doświadczeń. Na ostatniej, genialnej płycie Clone Row wszystko miesza się ze wszystkim, wybitna elektronika sąsiaduje z jazzową wrażliwością, dwie gitary w składzie dają nieskończone możliwości brzmieniowe i kontrapunktowe – a i tak grupa brzmi nieprawdopodobnie spójnie. W biografii perkusisty doszukamy się też poważnych studiów nad haitańskim voodoo i te fascynacje również są zaszyte w jego muzyce. Tym właśnie jest Smith – kapłanem eksperymentu, który samą architekturą swoich kompozycji niepostrzeżenie zmienia stan świadomości słuchacza.
Tomasz Gregorczyk