Bilety na: Kameraliści NOSPR / Nie tylko Chopin
Katowice, Plac Wojciecha Kilara 1
18.06.2026, g. 19:30 (czwartek)
cena - od 33,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 18.06.2026, g. 19:30
Program
Józef Elsner
Septet D-dur
Józef Władysław Krogulski
Oktet d-moll op. 6
Ignacy Feliks Dobrzyński
Sekstet smyczkowy Es-dur op. 39
Wykonawcy
Jan Chłap – flet
Bartosz Pacan – klarnet
Hanna Holeksa – fortepian
Sulamita Ślubowska – skrzypce
Beata Ogryzek – skrzypce
Dawid Jadamus – altówka
Marek Romanowski – kontrabas
Adam Krzeszowiec – wiolonczela
Tomasz Śmigielski – wiolonczela
Utwory, które usłyszymy podczas tego koncertu, dowodzą, że polska muzyka XIX wieku mimo pewnego zapóźnienia wobec trendów europejskich kryje wiele kompozycji znakomitych, błyskotliwych i wartych wielokrotnego słuchania. W napisanym w 1830 roku późnoklasycznym Septecie Józefa Elsnera (1769–1854) słychać jego doświadczenia z czasów, kiedy prowadził operę w warszawskim Teatrze Narodowym. Jest tu nerw dramatyczny i wpadające w ucho melodie o narodowym charakterze.
W owym czasie studentem Elsnera był Józef Krogulski (1815–1842), cudowne dziecko, „polski Mozart”, utalentowany pianista, który komponował w podobnej swojemu mistrzowi estetyce, wzbogacając ją o cechy modnej wirtuozerii afektowanego stylu brillant. Śmielej po estetykę romantyczną sięgał kolejny uczeń Elsnera Ignacy Feliks Dobrzyński (1807–1867). Sekstet wpisuje się w główny nurt kameralistyki jego czasów.
Adam Suprynowicz
Czas trwania koncertu: ok. 90 minut
Józef Elsner
Septet D-dur
Józef Władysław Krogulski
Oktet d-moll op. 6
Ignacy Feliks Dobrzyński
Sekstet smyczkowy Es-dur op. 39
Wykonawcy
Jan Chłap – flet
Bartosz Pacan – klarnet
Hanna Holeksa – fortepian
Sulamita Ślubowska – skrzypce
Beata Ogryzek – skrzypce
Dawid Jadamus – altówka
Marek Romanowski – kontrabas
Adam Krzeszowiec – wiolonczela
Tomasz Śmigielski – wiolonczela
Utwory, które usłyszymy podczas tego koncertu, dowodzą, że polska muzyka XIX wieku mimo pewnego zapóźnienia wobec trendów europejskich kryje wiele kompozycji znakomitych, błyskotliwych i wartych wielokrotnego słuchania. W napisanym w 1830 roku późnoklasycznym Septecie Józefa Elsnera (1769–1854) słychać jego doświadczenia z czasów, kiedy prowadził operę w warszawskim Teatrze Narodowym. Jest tu nerw dramatyczny i wpadające w ucho melodie o narodowym charakterze.
W owym czasie studentem Elsnera był Józef Krogulski (1815–1842), cudowne dziecko, „polski Mozart”, utalentowany pianista, który komponował w podobnej swojemu mistrzowi estetyce, wzbogacając ją o cechy modnej wirtuozerii afektowanego stylu brillant. Śmielej po estetykę romantyczną sięgał kolejny uczeń Elsnera Ignacy Feliks Dobrzyński (1807–1867). Sekstet wpisuje się w główny nurt kameralistyki jego czasów.
Adam Suprynowicz
Czas trwania koncertu: ok. 90 minut