Bilety na: NOSPR / Balatsinos / Tracz / Opała / Arie i bachanalia / S3
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
11.01.2026, g. 12:00 (niedziela)
cena - od 70,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 11.01.2026, g. 12:00
Program
Jacques Offenbach
Uwertura do operetki Piękna Helena
Belle nuit o nuit da amour, barkarola z III aktu opery Opowieści Hoffmanna
Léo Delibes
Walc z I aktu baletu Coppélia
Camille Saint-Saëns
Mon cœur s'ouvre à ta voix, aria z II aktu opery Samson i Dalila
Bachanalia z III aktu opery Samson i Dalila
Léo Delibes
Dziewczęta z Kadyksu
CCortège de Bacchus z III aktu baletu Sylvia
Duet kwiatów z I aktu opery Lakmé
Charles Gounod
Muzyka baletowa z opery Faust (wybór: cz. I, V i VI)
Dyrygent
Georgios Balatsinos
Wykonawcy
NOSPR
Ewa Tracz – sopran
Aleksandra Opała – mezzosopran
Nie trzech tenorów, lecz czterech mistrzów francuskiej opery romantycznej – oto esencja koncertu, w którym partie solowe wykonają znakomite śpiewaczki: Ewa Tracz i Aleksandra Opała.
Jacques Offenbach szczodrze nasycał swoją muzykę tanecznymi akcentami, i właśnie rytmem walca wprowadzi nas w nastrój tego koncertu uwertura do operetki Piękna Helena. Podtrzyma go kolejna kompozycja tego samego twórcy, najsłynniejsza barkarola w historii muzyki: duecie sopranu i mezzosopranu z arcyromantycznych Opowieści Hoffmanna.
Jeszcze więcej subtelnej kolorystyki zapowiada muzyka Saint-Saënsa przywołująca nieco ulirycznioną wizję biblijnej historii Samsona i Dalili, choć nie zabraknie także modnej wówczas fascynacji Orientem.
Wschód obecny jest też w muzyce innego francuskiego kompozytora tamtych czasów. Przebogata paleta emocji w muzyce Léo Delibes’a daje możliwość popisu zarówno instrumentalistom, jak i wykonawczyniom partii wokalnych: od temperamentnych Dziewcząt z Kadyksu przez pełną przepychu aurę Bachanaliów z Sylvii aż po eteryczny Duet kwiatów z opery Lakmé.
W historii francuskiej opery szczególne miejsce należy do Fausta Charles’a Gounoda, dzieła ożywiającego w dziewiętnastowiecznych dekoracjach jeden z centralnych motywów kultury europejskiej – mit faustowski. W operze francuskiego mistrza lirycznym ariom towarzyszy muzyka baletowa, która przydaje całości epickiej skali i rozmachu, a podczas koncertu stanowić będzie orkiestrową kodę.
Krzysztof Siwoń
Czas trwania koncertu: ok. 70 minut
Jacques Offenbach
Uwertura do operetki Piękna Helena
Belle nuit o nuit da amour, barkarola z III aktu opery Opowieści Hoffmanna
Léo Delibes
Walc z I aktu baletu Coppélia
Camille Saint-Saëns
Mon cœur s'ouvre à ta voix, aria z II aktu opery Samson i Dalila
Bachanalia z III aktu opery Samson i Dalila
Léo Delibes
Dziewczęta z Kadyksu
CCortège de Bacchus z III aktu baletu Sylvia
Duet kwiatów z I aktu opery Lakmé
Charles Gounod
Muzyka baletowa z opery Faust (wybór: cz. I, V i VI)
Dyrygent
Georgios Balatsinos
Wykonawcy
NOSPR
Ewa Tracz – sopran
Aleksandra Opała – mezzosopran
Nie trzech tenorów, lecz czterech mistrzów francuskiej opery romantycznej – oto esencja koncertu, w którym partie solowe wykonają znakomite śpiewaczki: Ewa Tracz i Aleksandra Opała.
Jacques Offenbach szczodrze nasycał swoją muzykę tanecznymi akcentami, i właśnie rytmem walca wprowadzi nas w nastrój tego koncertu uwertura do operetki Piękna Helena. Podtrzyma go kolejna kompozycja tego samego twórcy, najsłynniejsza barkarola w historii muzyki: duecie sopranu i mezzosopranu z arcyromantycznych Opowieści Hoffmanna.
Jeszcze więcej subtelnej kolorystyki zapowiada muzyka Saint-Saënsa przywołująca nieco ulirycznioną wizję biblijnej historii Samsona i Dalili, choć nie zabraknie także modnej wówczas fascynacji Orientem.
Wschód obecny jest też w muzyce innego francuskiego kompozytora tamtych czasów. Przebogata paleta emocji w muzyce Léo Delibes’a daje możliwość popisu zarówno instrumentalistom, jak i wykonawczyniom partii wokalnych: od temperamentnych Dziewcząt z Kadyksu przez pełną przepychu aurę Bachanaliów z Sylvii aż po eteryczny Duet kwiatów z opery Lakmé.
W historii francuskiej opery szczególne miejsce należy do Fausta Charles’a Gounoda, dzieła ożywiającego w dziewiętnastowiecznych dekoracjach jeden z centralnych motywów kultury europejskiej – mit faustowski. W operze francuskiego mistrza lirycznym ariom towarzyszy muzyka baletowa, która przydaje całości epickiej skali i rozmachu, a podczas koncertu stanowić będzie orkiestrową kodę.
Krzysztof Siwoń
Czas trwania koncertu: ok. 70 minut