menu zaloguj
KIEDY?
GDZIE?
CO?

Biuro Obsługi Klienta Wyślij bilet ponownie Zmiany w wydarzeniach
ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
00:00 Czas na złożenie zamówienia. Rezerwacja biletów
następuje po kliknięciu przycisku kupuję i płącę.

Bilety na: NOSPR / Borowicz / Le Sage / Legenda muzyki francuskiej / S1

Katowice, plac Wojciecha Kilara 1

28.11.2024, g. 19:30 (czwartek)

cena - od 33,00 pln

Zakończenie sprzedaży online: 28.11.2024, g. 19:30

Program
Piotr Moss
Mademoiselle – hommage à Nadia Boulanger
Nadia Boulanger
Fantazja na fortepian i orkiestrę

Claude Debussy
Preludium do „Popołudnia fauna”
Albert Roussel
Suita z baletu Bachus i Ariadna op. 43 (wybór)

Dyrygent
Łukasz Borowicz

Wykonawcy
NOSPR
Éric Le Sage – fortepian

Muzyka francuska szczyci się swoją odrębnością od wieków. W 1. połowie wieku XX jej znakiem rozpoznawczym stał się neoklasycyzm: nurt, który przedkładał równowagę i czytelność formy, oszczędność emocjonalną oraz poczucie humoru wzorowane na osiemnastowiecznym wiedeńskim klasycyzmie ponad przesadną wybujałość emocjonalną i nadekspresję późnej epoki romantycznej. Jedną z najwybitniejszych przedstawicielek neoklasycyzmu i legendarną nauczycielką młodszych pokoleń kompozytorów, z których wielu poszło tą drogą, była Nadia Boulanger. Do jej paryskiej klasy pielgrzymowało w latach międzywojennych niemal całe pokolenie młodych polskich twórców, z Grażyną Bacewicz na czele. Studentem Bacewicz był Piotr Moss, który jej śladem udał się do Paryża rozwijać warsztat. Były to już ostatnie lata działalności Boulanger, ale wywarły na twórczej wyobraźni polskiego kompozytora tak silne piętno, że poświęcił profesorce najnowszy utwór Mademoiselle – hommage à Nadia Boulanger. Dzieło artysty obchodzącego w tym roku jubileusz 75. urodzin i 55-lecia pracy artystycznej, związanego zresztą na stałe z Paryżem, zabrzmi obok kompozycji samej Boulanger.
Albert Roussel – najwybitniejszy symfonik francuski 1. połowy XX wieku – nie do końca poddał się wpływom neoklasycyzmu, z pewnością jednak dzielił z entuzjastami tego nurtu zamiłowanie do klarownej formy, regularnych tematów i wyrazistej rytmiki. Balet Bachus i Ariadna należy do jego najwspanialszych partytur. A największym hitem tego koncertu będzie Preludium do „Popołudnia fauna” Claude’a Debussy’ego z 1894 roku – przedsmak francuskiej odrębności nadchodzącego stulecia.

Adam Suprynowicz

Bilety numerowane

Widok całej sali
Balkon I
Balkon II
image/svg+xmlI I I I II II II II III III III III III III III III IV IV IV IV IV IV IV IV V V V V V V V V VI VI VI VI VII VII I I II II III III IV IV V V VI VI VII VII VIII VIII IX IX X X XI XI XII XII XIII XIII XIV XIV XV XV XVI XVI XVII XVII XVIII XVIII XIX XIX XX XX XXI XXI XXII XXII III III III III III III III III II II II II II II II II II II II II I I I I I I I I I I I I I I I I II II III III IV IV V V VI VI VII VII VIII VIII IX IX AMFITEATR PIERWSZY BALKON DRUGI BALKON ANTRESOLA

0 x 100zł

Legenda:

    Miejsca dostępne Numerowane
    Miejsca dodane do koszyka W koszyku
    Miejsca nieaktywne Nieaktywne