Bilety na: Orkiestra Filharmonii im. Leoša Janáčka / Vassily Sinaisky / S1
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
09.03.2023, g. 19:30 (czwartek)
cena - od 11,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 09.03.2023, g. 19:25
Program
Josef Suk
Suita koncertowa „Bajka” op. 16
Gustav Mahler
I Symfonia D-dur „Tytan”
Dyrygent
Vassily Sinaisky
Wykonawcy
Orkiestra Filharmonii im. Leoša Janáčka w Ostrawie
„To muzyka prosto z nieba!” – tak o Suicie koncertowej „Bajka” op. 16 Josefa Suka wyraził się Antonín Dvořák. Kompozycja czeskiego twórcy stanowi wybór utworów z muzyki do dramatu Radúz i Mahulena Juliusa Zeyera – romansowej historii w świecie wróżek, czarownic i mitologicznych stworów. Oczywiście zwycięża miłość – jej triumf odmalowuje ostatnia z czterech części kompozycji.
Dekadę przed Bajką Gustav Mahler wkraczał w świat symfoniki. Jego I Symfonia D-dur naznaczona jest wpływem pieśni – patronują jej zwłaszcza te z cyklu Lieder eines fahrenden Gesellen; ich motywy stanowią podstawę dla tematów, a pierwotny tytuł „Tytan”miał odnosić się do powieści Jeana Paula. Uwagę może przykuć też molowa wersja piosnki Panie Janie w III części, zestawiona z groteskowymi capstrzykami. W końcu taki był świat schyłku XIX wieku – słodko-gorzki, gdzie baśń mieszała się z brutalnością życia.
[Bartosz Witkowski]
Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 110 min
Josef Suk
Suita koncertowa „Bajka” op. 16
Gustav Mahler
I Symfonia D-dur „Tytan”
Dyrygent
Vassily Sinaisky
Wykonawcy
Orkiestra Filharmonii im. Leoša Janáčka w Ostrawie
„To muzyka prosto z nieba!” – tak o Suicie koncertowej „Bajka” op. 16 Josefa Suka wyraził się Antonín Dvořák. Kompozycja czeskiego twórcy stanowi wybór utworów z muzyki do dramatu Radúz i Mahulena Juliusa Zeyera – romansowej historii w świecie wróżek, czarownic i mitologicznych stworów. Oczywiście zwycięża miłość – jej triumf odmalowuje ostatnia z czterech części kompozycji.
Dekadę przed Bajką Gustav Mahler wkraczał w świat symfoniki. Jego I Symfonia D-dur naznaczona jest wpływem pieśni – patronują jej zwłaszcza te z cyklu Lieder eines fahrenden Gesellen; ich motywy stanowią podstawę dla tematów, a pierwotny tytuł „Tytan”miał odnosić się do powieści Jeana Paula. Uwagę może przykuć też molowa wersja piosnki Panie Janie w III części, zestawiona z groteskowymi capstrzykami. W końcu taki był świat schyłku XIX wieku – słodko-gorzki, gdzie baśń mieszała się z brutalnością życia.
[Bartosz Witkowski]
Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 110 min