menu zaloguj
KIEDY?
GDZIE?
CO?

Biuro Obsługi Klienta Wyślij bilet ponownie Zmiany w wydarzeniach
ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
00:00 Czas na złożenie zamówienia. Rezerwacja biletów
następuje po kliknięciu przycisku kupuję i płącę.

Bilety na: Ku niebu: Vox Luminis & Freiburger Barockorchester / Festiwal Katowice Kultura Natura

Katowice, plac Wojciecha Kilara 1

14.05.2024, g. 19:30 (wtorek)

cena - od 43,00 pln

Zakończenie sprzedaży online: 14.05.2024, g. 19:30

Program
Johann Sebastian Bach
Missa brevis F-dur BWV 233

Georg Philipp Telemann
Die Donnerode TWV 6:3

Wykonawcy
Vox Luminis
Freiburger Barockorchester
Péter Barczi
Lionel Meunier

W XVIII wieku Lipsk stał się miastem „niebiańskiej muzyki”. Działali tu nim dwaj wybitni kompozytorzy: Georg Philipp Telemann i Jan Sebastian Bach. Luterańska muzyka kościelna rozwijała się w Lipsku z niezwykłą energią, czego przykładem były nabożeństwa w kościołach św. Tomasza i św. Mikołaja, na które Bach co tydzień komponował nową kantatę. Obok kantat w Lipsku funkcjonowała także starsza tradycja wykonywania tzw. mszy luterańskich, na które składały się opracowania łacińskich części Kyrie i Gloria. Bach pozostawił po sobie aż cztery takie kompozycje, oparte w całości na przeróbkach jego kantat religijnych. Najbardziej znana z nich jest Msza F-dur BWV 233.

Początkowo stanowisko lipskiego kantora, które w latach 1723–1750 piastował Bach, miał otrzymać Georg Philipp Telemann. Ten najsłynniejszy wówczas kompozytor wolał jednak cieszyć się wyższą pensją w Hamburgu niż powrotem do Lipska, w którym 20 lat wcześniej studiował, był organistą i dyrektorem opery. To w Hamburgu w latach 1756–1760 skomponował jedną ze swoich najbardziej popularnych kantat, dwuczęściową Die Donnerode TWV 6:3 opartą na tekstach psalmów. Tytułowy „piorun”, wraz z odgłosami grzmotów, wielkiej wody i łamania cedrów, pojawia się w postaci muzycznej zarówno w głosach wokalnych, jak i w wirtuozowskiej partii orkiestry. Kantata stanowi efektowny przykład utworu religijnego, w którym tekst biblijny opatrzony zostaje ilustracjami dźwiękowymi, co zapowiada późniejsze oratorium Stworzenie świata Józefa Haydna.

Wojciech Stępień 
Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 90 minut

Bilety numerowane

Widok całej sali
Amfiteatr
Balkon I
Antresola
image/svg+xmlI I I I II II II II III III III III III III III III IV IV IV IV IV IV IV IV V V V V V V V V VI VI VI VI VII VII I I II II III III IV IV V V VI VI VII VII VIII VIII IX IX X X XI XI XII XII XIII XIII XIV XIV XV XV XVI XVI XVII XVII XVIII XVIII XIX XIX XX XX XXI XXI XXII XXII III III III III III III III III II II II II II II II II II II II II I I I I I I I I I I I I I I I I II II III III IV IV V V VI VI VII VII VIII VIII IX IX AMFITEATR PIERWSZY BALKON DRUGI BALKON ANTRESOLA

0 x 100zł

Legenda:

    Miejsca dostępne Numerowane
    Miejsca dodane do koszyka W koszyku
    Miejsca nieaktywne Nieaktywne

Podsumowanie

Opcje dodatkowe

Wybierz grafikę:

Podgląd biletu:

Podgląd biletu:

aaaaaa

Dodaj tekst do swoich biletów :

Wybrane bilety

Wybrane bilety sektor szczegóły biletu usuń
Bilety: 0.00 PLN , opłata serwisowa: 0.00 PLN
razem
0 bilety
Razem
0.00 PLN
po rabacie
0.00 PLN

Nieprawidłowy kod rabatowy

Dane do realizacji zakupu

Forma płatności