Bilety na: Poranek organowy / Dialog smyczków i organów
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
15.03.2026, g. 12:00 (niedziela)
cena - od 28,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 15.03.2026, g. 12:00
Program
Antonín Dvořák
Nokturn H-dur na orkiestrę smyczkową op. 40
Joseph Rheinberger
Suita na trio organowe i orkiestrę smyczkową op. 149
Ottorino Respighi
Suita G-dur na organy i orkiestrę smyczkową
Wykonawcy
Rafał Zambrzycki – koncertmistrz
Katarzyna Jawor – skrzypce
Dorota Cieślińska – skrzypce
Aleksander Daszkiewicz – skrzypce
Maria Strzelczyk – skrzypce
Beata Ogryzek – skrzypce
Karolina Szefer-Trocha – skrzypce
Dawid Jadamus – altówka
Maria Shetty – altówka
Jan Czyżewski – altówka
Łukasz Frant – wiolonczela
Michał Hałoń – wiolonczela
Krzysztof Firlus – kontrabas
Trio organowe:
Jan Mazur – skrzypce
Natalia Kurzac-Kotula – wiolonczela
Arkadiusz Bialic – organy
Organy to zdecydowanie nie tylko monumentalne brzmienie sakralne – w zestawieniach kameralnych stają się bowiem partnerem subtelnym i dialogującym. Podczas tego koncertu spotkają się z barwą instrumentów smyczkowych w repertuarze balansującym między muzyką romantyczną i dwudziestowieczną, choć nawiązującą do stylistyki epok wcześniejszych. Występ kameralistów otworzy wyróżniający się śpiewnymi frazami, liryczny Nokturn H-dur Antonína Dvořáka. Nastrojowość tej kompozycji znajdzie wyrafinowane dopełnienie w Suicie op. 149 Josepha Rheinbergera – przejrzystej formalnie, a zarazem bogatej w dialogi między organami a orkiestrą smyczkową. To utwór, który pozwoli przekonać się, jak naturalnie organy wpisują się w kameralną fakturę. Na zakończenie zabrzmi Suita G-dur Ottorina Respighiego – kompozycja oparta na stylizacjach barokowych, ale przefiltrowana przez kolorystyczną wrażliwość XX wieku. Organy wychodzą tu z cienia – nie dominują, lecz łączą się ze smyczkami, tworząc jasne, przestrzenne brzmienie.
[Julia Broniowska]
Czas trwania koncertu: ok. 80 minut
Antonín Dvořák
Nokturn H-dur na orkiestrę smyczkową op. 40
Joseph Rheinberger
Suita na trio organowe i orkiestrę smyczkową op. 149
Ottorino Respighi
Suita G-dur na organy i orkiestrę smyczkową
Wykonawcy
Rafał Zambrzycki – koncertmistrz
Katarzyna Jawor – skrzypce
Dorota Cieślińska – skrzypce
Aleksander Daszkiewicz – skrzypce
Maria Strzelczyk – skrzypce
Beata Ogryzek – skrzypce
Karolina Szefer-Trocha – skrzypce
Dawid Jadamus – altówka
Maria Shetty – altówka
Jan Czyżewski – altówka
Łukasz Frant – wiolonczela
Michał Hałoń – wiolonczela
Krzysztof Firlus – kontrabas
Trio organowe:
Jan Mazur – skrzypce
Natalia Kurzac-Kotula – wiolonczela
Arkadiusz Bialic – organy
Organy to zdecydowanie nie tylko monumentalne brzmienie sakralne – w zestawieniach kameralnych stają się bowiem partnerem subtelnym i dialogującym. Podczas tego koncertu spotkają się z barwą instrumentów smyczkowych w repertuarze balansującym między muzyką romantyczną i dwudziestowieczną, choć nawiązującą do stylistyki epok wcześniejszych. Występ kameralistów otworzy wyróżniający się śpiewnymi frazami, liryczny Nokturn H-dur Antonína Dvořáka. Nastrojowość tej kompozycji znajdzie wyrafinowane dopełnienie w Suicie op. 149 Josepha Rheinbergera – przejrzystej formalnie, a zarazem bogatej w dialogi między organami a orkiestrą smyczkową. To utwór, który pozwoli przekonać się, jak naturalnie organy wpisują się w kameralną fakturę. Na zakończenie zabrzmi Suita G-dur Ottorina Respighiego – kompozycja oparta na stylizacjach barokowych, ale przefiltrowana przez kolorystyczną wrażliwość XX wieku. Organy wychodzą tu z cienia – nie dominują, lecz łączą się ze smyczkami, tworząc jasne, przestrzenne brzmienie.
[Julia Broniowska]
Czas trwania koncertu: ok. 80 minut