Bilety na: Słynna Serenada z filmu Milosa Formana
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
30.05.2025, g. 19:30 (piątek)
cena - od 33,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 30.05.2025, g. 19:30
Wykonawcy
Karolina Stalmachowska – obój
Maksymilian Lipień – obój
Aleksander Tesarczyk – klarnet
Bartosz Pacan – klarnet
basethorn
Maciej Niewiara – basethorn
Krzysztof Fiedukiewicz – fagot
Cezary Rembisz – fagot
Marek Barański – kontrafagot
Krzysztof Tomczyk – waltornia
Paweł Cal – waltornia
Mariusz Ziętek – waltornia
Damian Walentek – waltornia
Karolina Nowak-Waloszczyk – wiolonczela
Aleksander Mazanek – kontrabas
Program
Wolfgang Amadeus Mozart
Serenada B-dur Gran Partita KV 361
Antonín Dvořák
Serenada d-moll na instrumenty dęte op. 44
Duże zespoły instrumentów dętych święciły triumfy w XVIII wieku. Często pisano dla nich utwory zwane serenadami wykonywane dla umilenia spotkań towarzyskich i kolacji zwykle około 21.00. Leopold Mozart, ojciec Wolfganga Amadeusa, napisał takich serenad ponad 30. Jego syn osiągnął w ich komponowaniu mistrzostwo. Gran Partita to dzieło potężnych rozmiarów, pełne wdzięku, zachwycających połączeń instrumentalnych i słodkich harmonii. W sztuce Amadeusz Petera Shaffera (i filmie Miloša Formana pod tym samym tytułem) Salieri po raz pierwszy pojmuje geniusz Mozarta, słuchając właśnie tego utworu – odczuwa bezgraniczną tęsknotę, którą jest przepełniony.
Pisząc niemal sto lat później swoją Serenadę na instrumenty dęte, Antonín Dvořák był pod wrażeniem dzieła Mozarta, do którego Adagia wprost nawiązał w trzeciej części. W swoim dziele połączył styl „retro” z urzekająco pięknymi melodiami, nawiązaniami do czeskiej muzyki ludowej i szczyptą romantycznych namiętności.
Adam Suprynowicz
Karolina Stalmachowska – obój
Maksymilian Lipień – obój
Aleksander Tesarczyk – klarnet
Bartosz Pacan – klarnet
basethorn
Maciej Niewiara – basethorn
Krzysztof Fiedukiewicz – fagot
Cezary Rembisz – fagot
Marek Barański – kontrafagot
Krzysztof Tomczyk – waltornia
Paweł Cal – waltornia
Mariusz Ziętek – waltornia
Damian Walentek – waltornia
Karolina Nowak-Waloszczyk – wiolonczela
Aleksander Mazanek – kontrabas
Program
Wolfgang Amadeus Mozart
Serenada B-dur Gran Partita KV 361
Antonín Dvořák
Serenada d-moll na instrumenty dęte op. 44
Duże zespoły instrumentów dętych święciły triumfy w XVIII wieku. Często pisano dla nich utwory zwane serenadami wykonywane dla umilenia spotkań towarzyskich i kolacji zwykle około 21.00. Leopold Mozart, ojciec Wolfganga Amadeusa, napisał takich serenad ponad 30. Jego syn osiągnął w ich komponowaniu mistrzostwo. Gran Partita to dzieło potężnych rozmiarów, pełne wdzięku, zachwycających połączeń instrumentalnych i słodkich harmonii. W sztuce Amadeusz Petera Shaffera (i filmie Miloša Formana pod tym samym tytułem) Salieri po raz pierwszy pojmuje geniusz Mozarta, słuchając właśnie tego utworu – odczuwa bezgraniczną tęsknotę, którą jest przepełniony.
Pisząc niemal sto lat później swoją Serenadę na instrumenty dęte, Antonín Dvořák był pod wrażeniem dzieła Mozarta, do którego Adagia wprost nawiązał w trzeciej części. W swoim dziele połączył styl „retro” z urzekająco pięknymi melodiami, nawiązaniami do czeskiej muzyki ludowej i szczyptą romantycznych namiętności.
Adam Suprynowicz