Bilety na: SpoilerMaster - Dzięcioł
Warszawa, Generała Zajączka 7
22.10.2025, g. 18:00 (środa)
cena - od 18,00 pln
Organizator: Kino Elektronik
Zakończenie sprzedaży online: 22.10.2025, g. 17:45
Klasyka kina i jej popularyzacja to najważniejsza misja podcastu SpoilerMaster, tworzonego już od niemal siedmiu lat przez Michała Oleszczyka, konsultanta scenariuszowego i wykładowcę Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
DZIĘCIOŁ (1970, reż. Jerzy Gruza)
Polska męskość nigdy nie miała z górki, ale rzadko kiedy bywała tak komicznie udręczona, jak w satyrycznej perełce Jerzego Gruzy, z niezapomnianymi dialogami duetu Gruza/Krzysztof Teodor Toeplitz. Wiecznie zestresowany Stefan Waldek (jedyny i cudowny Wiesław Gołas) zmaga się z eksplozjami tłumionych pożądań, podczas gdy świat wokoło powoli zdaje się wariować. „Dzięcioł” to jeden z najlepszych portretów cierpień polskiego inteligenta, bez którego trudno sobie wyobrazić późniejsze cierpienia Adasia Miauczyńskiego.
Do tej pory SpoilerMaster promował przede wszystkim klasykę kina światowego, ale przyszła pora na nowy rozdział: we współpracy z warszawskim Kinem Elektronik Michał Oleszczyk przygotował specjalny cykl pokazów, których celem jest promocja kina polskiego i jego klasycznych tytułów.
„Kino polskie jest mi bardzo bliskie, zwłaszcza kiedy klasykę tego kina mogę oglądać w dużej sali, z liczną publicznością. Wtedy czuję, że te filmy żyją. Że rozmawiają z nami — blisko, intensywnie, osobiście”. Michał Oleszczyk
DZIĘCIOŁ (1970, reż. Jerzy Gruza)
Polska męskość nigdy nie miała z górki, ale rzadko kiedy bywała tak komicznie udręczona, jak w satyrycznej perełce Jerzego Gruzy, z niezapomnianymi dialogami duetu Gruza/Krzysztof Teodor Toeplitz. Wiecznie zestresowany Stefan Waldek (jedyny i cudowny Wiesław Gołas) zmaga się z eksplozjami tłumionych pożądań, podczas gdy świat wokoło powoli zdaje się wariować. „Dzięcioł” to jeden z najlepszych portretów cierpień polskiego inteligenta, bez którego trudno sobie wyobrazić późniejsze cierpienia Adasia Miauczyńskiego.