menu zaloguj
KIEDY?
GDZIE?
CO?

Biuro Obsługi Klienta Wyślij bilet ponownie Zmiany w wydarzeniach
ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
00:00 Czas na złożenie zamówienia. Rezerwacja biletów
następuje po kliknięciu przycisku kupuję i płącę.

Bilety na: Mendelssohn-Hensel | Elgar | Bacewicz - Koncert w Dniu Kobiet

Warszawa, Z. Modzelewskiego 59

08.03.2025, g. 19:00 (sobota)

cena - od 40,00 pln

Organizator: Polskie Radio SA

Organizator: Polskie Radio SA

Zakończenie sprzedaży online: 08.03.2025, g. 18:00

Wykonawcy
Maria Leszczyńska | wiolonczela
Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa
Juya Shin | dyrygentka

Program
Fanny Mendelssohn-Hensel – Uwertura C-dur
Edward Elgar – Koncert wiolonczelowy e-moll op. 85
Grażyna Bacewicz – III Symfonia

Program koncertu w Dniu Kobiet szczególnie eksponuje ich rolę w sztuce kompozycji i interpretacji. XIX stulecie nie było jeszcze łaskawe dla kobiet-kompozytorek, traktowano je protekcjonalnie, musiały zmagać się z wieloma uprzedzeniami i walczyć o uznanie – kariera Polki Marii Szymanowskiej to budujący przykład sporego, lecz odosobnionego sukcesu. Nieco od niej młodsza Fanny Mendelssohn, o wielkim talencie i wrażliwości, tylko częściowo spełniła się w tej roli. Działała w cieniu młodszego, genialnego brata Felixa, a od ojca usłyszała „muzyka stanie się być może jego zawodem, podczas gdy dla ciebie może i musi być tylko ozdobą”. Jej liczne kompozycje rzadko prezentowano publicznie, podziwiano je raczej w gronie rodzinnym, a autorstwo niektórych przypisano bratu. Dopiero współcześnie jej twórczość stała się przedmiotem badań i toruje sobie drogę na koncertowe estrady. Nacechowana klasyczną klarownością formy i subtelną romantyczną ekspresją Uwertura C-dur, dzieło dwudziestopięcioletniej Fanny, pozostała jej jedyną orkiestrową kompozycją.

Trudno uwierzyć, że Koncert wiolonczelowy e-moll Edwarda Elgara, należący dziś do sztandarowych pozycji repertuarowych, nie odniósł sukcesu w chwili premiery w 1919 roku. Obojętnie przyjęty utwór wykonywano odtąd tylko sporadycznie. Dopiero po wielu latach natchnione nagranie młodej Jacqueline du Pré (1965) oddało sprawiedliwość niesłusznie zapomnianemu arcydziełu, zapoczątkowując też renesans muzyki Elgara. Elegijny utwór tworzony pod wpływem traumatycznych doświadczeń wielkiej wojny jest wymagający technicznie, ale nie epatuje wirtuozerią, budzi podziw natomiast bogactwem tematycznej inwencji, szczególnym kolorytem harmonicznym, przede wszystkim zaś – głębią emocjonalnego przekazu. Te zalety dzieła ukaże znakomita wiolonczelistka (a także pianistka i aranżerka) młodego pokolenia, Maria Leszczyńska, zachwycająca publiczność wielu krajów subtelnością i brzmieniowym pięknem swych interpretacji. Jest laureatką wielu konkursów, także II nagrody 12. Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego (2024), a udział w koncercie jest realizacją nagrody dyrektora POSI dla najlepszego polskiego wykonawcy.

Wybitna kompozytorka i skrzypaczka Grażyna Bacewicz skomponowała sześć symfonii, z których pierwszą, młodzieńczą wycofała z katalogu swych dzieł. Trzecia, która swą premierę miała w 1952 roku w Krakowie (dyr. Bohdan Wodiczko), powstawała w latach komunistycznej opresji, dotykającej także artystów, narażonych wciąż na krytykę, jeśli nie skłaniali się ku ideałom „realizmu socjalistycznego”. Taki los spotkał także tę monumentalną symfonię, później zaś kompozytorka obawiała się, że jej dzieło jest już démodé wobec dokonań awangardy lat 60., w której stylu sama się nie odnajdywała. Historia oddaje jednak sprawiedliwość dziełu i jego autorce. Logiczna, bardzo spójna konstrukcja formy, połączona z błyskotliwą orkiestracją i bogactwem kalejdoskopowo zmiennych nastrojów, stawia dzieło wysoko wśród symfonicznych dokonań swej epoki i na pewno czyni je wartym częstszego przypominania.

Koncert poprowadzi pochodząca z Korei Południowej Juya Shin, obecnie dyrygentka-asystentka London Philharmonic Orchestra w sezonie 2024/2025. Realizuje również studia magisterskie z dyrygentury orkiestrowej w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Mannheimie pod kierunkiem Stefana Bluniera. Dzięki doświadczeniu obejmującemu zarówno repertuar symfoniczny, jak i operowy, Shin ugruntowuje swoją pozycję wszechstronnej i dynamicznej dyrygentki światowej sceny muzycznej. (pmac)

Bilety normalne: 50 zł / miejsce
Bilety ulgowe: 40 zł / miejsce
• przysługują uczniom, studentom do 26 roku życia, emerytom i rencistom, osobom powyżej 70 roku życia oraz osobom z orzeczoną grupą inwalidzką bądź orzeczonym stopniem niepełnosprawności

REGULAMIN SPRZEDAŻY BILETÓW ORAZ UCZESTNICTWA W WYDARZENIACH ARTYSTYCZNYCH na stronie www.sinfoniaiuventus.pl
Bilety: eBilet.pl, Polskie Radio – bilety 24 oraz w kasie Studia Koncertowego Polskiego Radia godzinę przed koncertem.
Patronat medialny: TVP Kultura, Radio dla Ciebie, Presto, polmic.pl
Organizator: Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa
Organizator zastrzega prawo do zmiany programu koncertu lub jego wykonawców.

Bilety numerowane

Widok całej sali

0 x 100zł

Legenda:

    Miejsca dostępne Numerowane
    Miejsca dla osób z niepełnosprawnością Miejsca dla osób z niepełnosprawnością
    Miejsca dodane do koszyka W koszyku
    Miejsca nieaktywne Nieaktywne

Podsumowanie

Opcje dodatkowe

Wybierz grafikę:

Podgląd biletu:

Podgląd biletu:

aaaaaa

Dodaj tekst do swoich biletów i zobacz jak będzie wyglądał bilet:

Wybrane bilety

Wybrane bilety sektor szczegóły biletu usuń
Bilety: 0.00 PLN , opłata serwisowa: 0.00 PLN
razem
0 bilety
Razem
0.00 PLN
po rabacie
0.00 PLN

Nieprawidłowy kod rabatowy

Dane do realizacji zakupu

Forma płatności

Operator płatności pobierze bezzwrotną opłatę transakcyjną w wysokości 1.95%