Bilety na: Wachlarz łódzki. Interdyscyplinarne spotkania z kulturą: Muzyka na księżycową nutę
Organizator: Łódzki Dom Kultury
Zakończenie sprzedaży online: 21.10.2025, g. 17:55
Muzyka na księżycową nutę, czyli azjatyckie święto środka jesieni. Ma ono charakter niezwykle kameralny, romantyczny, koncentruje się na kontemplacji piękna księżyca. Podczas koncertu usłyszymy repertuar o tematyce księżycowej oraz jesiennej, a także dowiemy się, dlaczego symbolika księżyca jest dla Azjatów tak ważna.
W programie obok utworów tradycyjnych pojawi się księżycowy cytat muzyczny z VI symfonii Krzysztofa Pendereckiego „Pieśni Chińskie”, przeznaczony na erhu. Obejrzymy wspólnie japońskie i chińskie obrazy w zwojach z XVIII, XIX i XX w., przedstawiające piękno księżyca. Widzowie zgłębiać będą wspólnie z prowadzącą wybrane aspekty z historii sztuki azjatyckiej. W programie utwory na guqin, guzheng, xiao, erhu, nanguan pipę – prowadzenie, przygotowanie obrazów i śpiew w wykonaniu Anny Krysztofiak – multinstrumentalistki w zakresie instrumentów dawnych i orientalnych, która na co dzień łączy występy z Chórem Filharmonii Łódzkiej ze swoimi występami inspirowanymi kulturą Azji. Jest historykiem sztuki, a zarazem znawczynią azjatyckich technik wykonawczych. To jedna z nielicznych Europejek specjalizujących się w konserwatywnym stylu nanguan.
Anna Krysztofiak jest artystką Chóru Filharmonii Łódzkiej, multiinstrumentalistką w zakresie instrumentów dawnych i orientalnych, mgr historii sztuki. Wykonuje muzykę tradycyjną na szeregu instrumentów azjatyckich, a także w tradycyjnej technice wokalnej. Jest najprawdopodobniej jedyną Europejką, która w stałym repertuarze wykonuje utwory nanguan w konserwatywnej stylistyce, co zostało docenione przez etnomuzykologów i sinologów obecnych na międzynarodowej konferencji CHIME w Lizbonie w 2018 roku. Kształciła się indywidualnie i na kursach mistrzowskich m.in. u Olgi Pasiecznik, Nicolasa Parle, Marka Caudle, Marka Toporowskiego, Kyoko Kubota, Lin Po Chi, Abdou Ouardi oraz u innych nauczycieli w Brukseli, Safi, Quanzhou i Tajpej. Odbywała praktykę w budownictwie organowym w pracowni organmistrzowskiej Manufacture d'Orgue de Bruxelles Patrick Collon. Przez rok pełniła funkcję organisty parafii polskiej przy kościele Notre Dame de la Chapelle w Brukseli. Anna Krysztofiak została nagrodzona stypendiami artystycznymi i naukowymi, w tym także stypendium Taiwan Fellowship, w klasie muzyki nanguan, wydziału muzyki tradycyjnej w Taipei National University of the Arts, pod kierunkiem prof. Lin Po Chi. W latach 2015-2017 była dyrektorem artystycznym Festiwalu „Muzyka w Ogrodzie Chińskim” w Łazienkach Królewskich w Warszawie, a festiwal ten był jej autorskim projektem. W jej dorobku znajdują się koncerty w kraju i za granicą (Czechy, Belgia, Luksemburg, Tajwan, Maroko). Jest aktywną realizatorką przedsięwzięć muzycznych i edukacyjnych. Zrealizowała szereg artystycznych grantów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego o charakterze edukacyjnym i popularyzatorskim. Muzyką na instrumentach chińskich i japońskich uświetniała wizyty dyplomatyczne gości z Dalekiego Wschodu: księżnej Hisako Takamady, prezydenta Chin Xi Jinpinga, ministra obrony Chin Wanquan Changa, wiceministra kultury Chińskiej Republiki Ludowej Xiang Zhaoluna, i innych. Od 2019 roku współpracuje z festiwalem „Słowo i muzyka u jezuitów”.
W programie obok utworów tradycyjnych pojawi się księżycowy cytat muzyczny z VI symfonii Krzysztofa Pendereckiego „Pieśni Chińskie”, przeznaczony na erhu. Obejrzymy wspólnie japońskie i chińskie obrazy w zwojach z XVIII, XIX i XX w., przedstawiające piękno księżyca. Widzowie zgłębiać będą wspólnie z prowadzącą wybrane aspekty z historii sztuki azjatyckiej. W programie utwory na guqin, guzheng, xiao, erhu, nanguan pipę – prowadzenie, przygotowanie obrazów i śpiew w wykonaniu Anny Krysztofiak – multinstrumentalistki w zakresie instrumentów dawnych i orientalnych, która na co dzień łączy występy z Chórem Filharmonii Łódzkiej ze swoimi występami inspirowanymi kulturą Azji. Jest historykiem sztuki, a zarazem znawczynią azjatyckich technik wykonawczych. To jedna z nielicznych Europejek specjalizujących się w konserwatywnym stylu nanguan.
Anna Krysztofiak jest artystką Chóru Filharmonii Łódzkiej, multiinstrumentalistką w zakresie instrumentów dawnych i orientalnych, mgr historii sztuki. Wykonuje muzykę tradycyjną na szeregu instrumentów azjatyckich, a także w tradycyjnej technice wokalnej. Jest najprawdopodobniej jedyną Europejką, która w stałym repertuarze wykonuje utwory nanguan w konserwatywnej stylistyce, co zostało docenione przez etnomuzykologów i sinologów obecnych na międzynarodowej konferencji CHIME w Lizbonie w 2018 roku. Kształciła się indywidualnie i na kursach mistrzowskich m.in. u Olgi Pasiecznik, Nicolasa Parle, Marka Caudle, Marka Toporowskiego, Kyoko Kubota, Lin Po Chi, Abdou Ouardi oraz u innych nauczycieli w Brukseli, Safi, Quanzhou i Tajpej. Odbywała praktykę w budownictwie organowym w pracowni organmistrzowskiej Manufacture d'Orgue de Bruxelles Patrick Collon. Przez rok pełniła funkcję organisty parafii polskiej przy kościele Notre Dame de la Chapelle w Brukseli. Anna Krysztofiak została nagrodzona stypendiami artystycznymi i naukowymi, w tym także stypendium Taiwan Fellowship, w klasie muzyki nanguan, wydziału muzyki tradycyjnej w Taipei National University of the Arts, pod kierunkiem prof. Lin Po Chi. W latach 2015-2017 była dyrektorem artystycznym Festiwalu „Muzyka w Ogrodzie Chińskim” w Łazienkach Królewskich w Warszawie, a festiwal ten był jej autorskim projektem. W jej dorobku znajdują się koncerty w kraju i za granicą (Czechy, Belgia, Luksemburg, Tajwan, Maroko). Jest aktywną realizatorką przedsięwzięć muzycznych i edukacyjnych. Zrealizowała szereg artystycznych grantów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego o charakterze edukacyjnym i popularyzatorskim. Muzyką na instrumentach chińskich i japońskich uświetniała wizyty dyplomatyczne gości z Dalekiego Wschodu: księżnej Hisako Takamady, prezydenta Chin Xi Jinpinga, ministra obrony Chin Wanquan Changa, wiceministra kultury Chińskiej Republiki Ludowej Xiang Zhaoluna, i innych. Od 2019 roku współpracuje z festiwalem „Słowo i muzyka u jezuitów”.