„Dydona i Eneasz” / Henry Purcell - PREMIERA!
XI Festiwal Oper Barokowych
Henry Purcell "Dydona i Eneasz" - PREMIERA!
Opera w trzech aktach w oryginalnej wersji językowej
Kompozytor | Henry Purcel
lLibretto | Nahum Tate
REALIZATORZY:
Inscenizacja i reżyseria | Tomasz Cyz
Kierownictwo muzyczne | Dirk Vermeulen
Scenografia i kostiumy | Natalia Kitamikado
Choreografia | Weronika Bartold
Reżyseria światła | Katarzyna Łuszczyk
OBSADA:
Dydona/Spirit | Margarita Slepakova, Natalia Rubiś
Eneasz | Artur Janda, Paweł Horodyski
Belinda | Anna Zawisza
Kobieta (Dama) | Dorota Szczepańska, Anna Werecka
Czarownica | Roksana Wardenga, Wanda Franek
Pierwsza Wiedźma | Joanna Radziszewska, Anna Koehler
Druga Wiedźma | Karolina Róża Kowalczyk, Ewa Puchalska
Żeglarz | Tomasz Grygo, Aleksander Słojewski
Aktorzy/Performerzy
Weronika Bartold, Weronika Humaj, Małgorzata Czyżowska, Szymon Roszak, Maciej Cymorek, Maciej Zuchowicz
Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej
Kierownik Zespołu Wokalnego – Krzysztof Kusiel-Moroz
Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense
„Dydona i Eneasz” Henry Purcella to opera o władzy, porywie namiętności i samotności. Oto kobieta-władczyni spotyka na swojej drodze wojownika i bohatera. Wcześniejsze życie skłaniało ją do trwania w samotności, jednak siła uczucia zaczyna brać górę. Dydona nie jest w stanie opanować rosnącej namiętności do Eneasza, ulega jej pomimo lęku i niepewności. Nie jest jednak bezpieczna: na dworze ma bowiem przeciwniczki, które knują przeciwko niej, chcą zaszkodzić jej pozycji, chcą ją zniszczyć. Dydona postanawia działać: odsyła Eneasza, skazuje się na samotność…
Inscenizacja „Dydony i Eneasza” w centrum stawia emocje Dydony – jej siłę, wierność sobie, czystość intencji. Oraz uczucia i działania Eneasza – mężczyzny przeświadczonego o własnej dziejowej roli, przekraczającej czyjś osobisty los. Uniwersalność historii podkreśla umiejscowienie tego XVII-wiecznego muzycznego arcydzieła w drugiej połowie XX wieku.
Tomasz Cyz
Henry Purcell "Dydona i Eneasz" - PREMIERA!
Opera w trzech aktach w oryginalnej wersji językowej
Kompozytor | Henry Purcel
lLibretto | Nahum Tate
REALIZATORZY:
Inscenizacja i reżyseria | Tomasz Cyz
Kierownictwo muzyczne | Dirk Vermeulen
Scenografia i kostiumy | Natalia Kitamikado
Choreografia | Weronika Bartold
Reżyseria światła | Katarzyna Łuszczyk
OBSADA:
Dydona/Spirit | Margarita Slepakova, Natalia Rubiś
Eneasz | Artur Janda, Paweł Horodyski
Belinda | Anna Zawisza
Kobieta (Dama) | Dorota Szczepańska, Anna Werecka
Czarownica | Roksana Wardenga, Wanda Franek
Pierwsza Wiedźma | Joanna Radziszewska, Anna Koehler
Druga Wiedźma | Karolina Róża Kowalczyk, Ewa Puchalska
Żeglarz | Tomasz Grygo, Aleksander Słojewski
Aktorzy/Performerzy
Weronika Bartold, Weronika Humaj, Małgorzata Czyżowska, Szymon Roszak, Maciej Cymorek, Maciej Zuchowicz
Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej
Kierownik Zespołu Wokalnego – Krzysztof Kusiel-Moroz
Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense
„Dydona i Eneasz” Henry Purcella to opera o władzy, porywie namiętności i samotności. Oto kobieta-władczyni spotyka na swojej drodze wojownika i bohatera. Wcześniejsze życie skłaniało ją do trwania w samotności, jednak siła uczucia zaczyna brać górę. Dydona nie jest w stanie opanować rosnącej namiętności do Eneasza, ulega jej pomimo lęku i niepewności. Nie jest jednak bezpieczna: na dworze ma bowiem przeciwniczki, które knują przeciwko niej, chcą zaszkodzić jej pozycji, chcą ją zniszczyć. Dydona postanawia działać: odsyła Eneasza, skazuje się na samotność…
Inscenizacja „Dydony i Eneasza” w centrum stawia emocje Dydony – jej siłę, wierność sobie, czystość intencji. Oraz uczucia i działania Eneasza – mężczyzny przeświadczonego o własnej dziejowej roli, przekraczającej czyjś osobisty los. Uniwersalność historii podkreśla umiejscowienie tego XVII-wiecznego muzycznego arcydzieła w drugiej połowie XX wieku.
Tomasz Cyz
Bilety na termin:
07.10.2022 , g. 19:00 (piątek)
- 07.10.2022 , g. 19:00
- Warszawa
- Warszawska Opera Kameralna