RZEŹNIA wg Sławomira Mrożka
Spektakl wg słuchowiska Sławomira Mrożka – porusza uniwersalne – jakże dziś aktualne – kwestie: co znaczy konflikt pomiędzy kulturą a naturą.
Rzeźnia dotyka spraw mających dla artysty znaczenie decydujące, a mianowicie miejsca sztuki w świecie współczesnym. Bój toczy się już o sens sztuki w ogóle. Zanurzeni w realiach społeczeństwa konsumpcyjnego, zadajemy podstawowe pytanie: jaki wpływ na życie może mieć sztuka? Co ma ona do przeciwstawienia brutalności, zbrodni, przemocy, która pleni się tak powszechnie? Jakże żałosne są próby nadążania sztuki za okrucieństwem życia. Dotyka zjawiska, jakim jest degradacja kultury, która nasila się wraz z rozwojem cywilizacyjnym.
Bohaterem jest skrzypek, mężczyzna, który nie potrafi dojrzeć w pełni, by wyzwolić się od dyktatu zaborczej matki, być niezależnym (od kogo? od czego?), pełnym (totalnym) artystą. Jest cały czas w rozkroku między pierwotnymi emocjami a tymi, wynikającymi z doświadczenia sztuki. To kolejna realizacja twórcy zakopiańskiego Teatru – Andrzeja Dziuka, który – realizując dzieło wybitnego polskiego klasyka literatury – wraca do tematu artysty wobec współczesnej wizji świata – pełnego fałszu, zakłamania i cierpienia.
Piotr Łakomik otrzymał nagrodę za wielobarwną, pomysłowo zbudowaną ruchem i słowem rolę Paganiniego/Rzeźnika podczas 61. Rzeszowskich Spotkań Teatralnych: 02. Festiwal Arcydzieł.
W spektaklu wykorzystywane są efekty z użyciem dymu oraz pojawia się dym papierosowy.
Rzeźnia dotyka spraw mających dla artysty znaczenie decydujące, a mianowicie miejsca sztuki w świecie współczesnym. Bój toczy się już o sens sztuki w ogóle. Zanurzeni w realiach społeczeństwa konsumpcyjnego, zadajemy podstawowe pytanie: jaki wpływ na życie może mieć sztuka? Co ma ona do przeciwstawienia brutalności, zbrodni, przemocy, która pleni się tak powszechnie? Jakże żałosne są próby nadążania sztuki za okrucieństwem życia. Dotyka zjawiska, jakim jest degradacja kultury, która nasila się wraz z rozwojem cywilizacyjnym.
Bohaterem jest skrzypek, mężczyzna, który nie potrafi dojrzeć w pełni, by wyzwolić się od dyktatu zaborczej matki, być niezależnym (od kogo? od czego?), pełnym (totalnym) artystą. Jest cały czas w rozkroku między pierwotnymi emocjami a tymi, wynikającymi z doświadczenia sztuki. To kolejna realizacja twórcy zakopiańskiego Teatru – Andrzeja Dziuka, który – realizując dzieło wybitnego polskiego klasyka literatury – wraca do tematu artysty wobec współczesnej wizji świata – pełnego fałszu, zakłamania i cierpienia.
Piotr Łakomik otrzymał nagrodę za wielobarwną, pomysłowo zbudowaną ruchem i słowem rolę Paganiniego/Rzeźnika podczas 61. Rzeszowskich Spotkań Teatralnych: 02. Festiwal Arcydzieł.
W spektaklu wykorzystywane są efekty z użyciem dymu oraz pojawia się dym papierosowy.
Bilety na termin:
24.05.2025 , g. 19:15 (sobota)
- 24.05.2025 , g. 19:15
- Zakopane
- Teatr im. Stanisława Ignacego ...
- od 105,00 pln