Bilety na: JazzKLUB / Soojin Suh Coloris Trio / Koncepcja koreańskiego jazzu
Katowice, Plac Wojciecha Kilara 1
12.11.2024, g. 19:30 (wtorek)
cena - od 60,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 12.11.2024, g. 19:30
Wykonawcy
Jaehun Kang – fortepian
Hoo Kim – kontrabas
Soojin Suh – perkusja
Talent koreańskiej perkusistki świat poznał z płyt wydającego w wytwórni ECM zespołu Near East Quartet. W przypadku jej tria, dalekiego od jazzowego puryzmu, dobrym punktem odniesienia byłyby najbardziej ambitne nagrania zespołu Bad Plus, ale bez ich skłonności do efekciarstwa. Utwory dedykowane Herbiemu Nicholsowi i Andrew Hillowi też naświetlają kierunki poszukiwań liderki. Agresywne, matematyczne ostinata fortepianu sąsiadują w kompozycjach Suh z lirycznym minimalizmem. Wymienność funkcji każe zaś odejść od etykiety tria fortepianowego na rzecz określenia trio perkusja–kontrabas–fortepian. Gra Soojin Suh nadaje muzyce nerwu, ale nasycona jest też barwami, a jej perkusyjne gesty przypominają gwałtowne pociągnięcia pędzlem. Na niektórych płytach artystka sięga po rodzimą tradycję, wykorzystując instrument geomungo czy angażując śpiewaka w stylu pansori. Tym razem nawiązanie do koreańskiej spuścizny jest subtelne i filozoficzne – w muzyce tria odnajdziemy realizację „oddechu melodii”, starej koncepcji koreańskiej estetyki dźwięku.
Tomasz Gregorczyk
Jaehun Kang – fortepian
Hoo Kim – kontrabas
Soojin Suh – perkusja
Talent koreańskiej perkusistki świat poznał z płyt wydającego w wytwórni ECM zespołu Near East Quartet. W przypadku jej tria, dalekiego od jazzowego puryzmu, dobrym punktem odniesienia byłyby najbardziej ambitne nagrania zespołu Bad Plus, ale bez ich skłonności do efekciarstwa. Utwory dedykowane Herbiemu Nicholsowi i Andrew Hillowi też naświetlają kierunki poszukiwań liderki. Agresywne, matematyczne ostinata fortepianu sąsiadują w kompozycjach Suh z lirycznym minimalizmem. Wymienność funkcji każe zaś odejść od etykiety tria fortepianowego na rzecz określenia trio perkusja–kontrabas–fortepian. Gra Soojin Suh nadaje muzyce nerwu, ale nasycona jest też barwami, a jej perkusyjne gesty przypominają gwałtowne pociągnięcia pędzlem. Na niektórych płytach artystka sięga po rodzimą tradycję, wykorzystując instrument geomungo czy angażując śpiewaka w stylu pansori. Tym razem nawiązanie do koreańskiej spuścizny jest subtelne i filozoficzne – w muzyce tria odnajdziemy realizację „oddechu melodii”, starej koncepcji koreańskiej estetyki dźwięku.
Tomasz Gregorczyk