Bilety na: Noce i poranki organowe / Prelekcja: Traktura jako narzędzie komunikacji klawisza z piszczałką, powietrze jako źródło dźwięku
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
11.06.2023, g. 10:30 (niedziela)
cena - od 11,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 11.06.2023, g. 15:58
Program
Petr Eben
Faust, cz. 8 Noc Walpurgii
Edward Elgar
„Pomp and Circumstance” op. 39 (oprac. na organy)
Georges Bizet
„Farandola” z II Suity orkiestrowej „Arlezjanka” (oprac. na organy)
Henri Mulet
Esquisses byzantines, nr 10: Tu es petra et portæ inferi non prævalebunt adversus te
Wykonawcy
Tomasz Rożek – prelekcja
Studenci i absolwenci Katedry Organów i Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach:
Barbara Lorenc
Michał Duźniak
Michał Botor
Bartłomiej Barwinek
Jedynym znanym muzyce Zachodu instrumentem, który swą paletą barw, zakresem możliwości dynamicznych i złożonością faktur jest w stanie konkurować z orkiestrą symfoniczną, są organy. Nic zatem dziwnego, że w praktyce koncertowej transkrypcje organowe klasycznych dzieł orkiestrowych pojawiają się nader często. W takiej wersji usłyszymy m.in. suitę marszów Elgara, o tytule zaczerpniętym z III aktu Otella Williama Szekspira. A tuż po niej: Farandolę – finałową część II Suity z Bizetowskiej muzyki teatralnej do sztuki Alphonse’a Daudeta. Dzieło opowiada historię młodego wieśniaka, Fréderiego, który popełnia samobójstwo, nie mogąc pogodzić się ze zdradą, jakiej dopuściła się jego narzeczona.
Temat prelekcji: Traktura jako narzędzie komunikacji klawisza z piszczałką, powietrze jako źródło dźwięku.
Petr Eben
Faust, cz. 8 Noc Walpurgii
Edward Elgar
„Pomp and Circumstance” op. 39 (oprac. na organy)
Georges Bizet
„Farandola” z II Suity orkiestrowej „Arlezjanka” (oprac. na organy)
Henri Mulet
Esquisses byzantines, nr 10: Tu es petra et portæ inferi non prævalebunt adversus te
Wykonawcy
Tomasz Rożek – prelekcja
Studenci i absolwenci Katedry Organów i Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach:
Barbara Lorenc
Michał Duźniak
Michał Botor
Bartłomiej Barwinek
Jedynym znanym muzyce Zachodu instrumentem, który swą paletą barw, zakresem możliwości dynamicznych i złożonością faktur jest w stanie konkurować z orkiestrą symfoniczną, są organy. Nic zatem dziwnego, że w praktyce koncertowej transkrypcje organowe klasycznych dzieł orkiestrowych pojawiają się nader często. W takiej wersji usłyszymy m.in. suitę marszów Elgara, o tytule zaczerpniętym z III aktu Otella Williama Szekspira. A tuż po niej: Farandolę – finałową część II Suity z Bizetowskiej muzyki teatralnej do sztuki Alphonse’a Daudeta. Dzieło opowiada historię młodego wieśniaka, Fréderiego, który popełnia samobójstwo, nie mogąc pogodzić się ze zdradą, jakiej dopuściła się jego narzeczona.
Temat prelekcji: Traktura jako narzędzie komunikacji klawisza z piszczałką, powietrze jako źródło dźwięku.