Bilety na: NOSPR / Tsokanou / Colli / Utracony skarb / S3
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
26.05.2024, g. 12:00 (niedziela)
cena - od 33,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 26.05.2024, g. 12:00
Program
Lili Boulanger
„D'un matin de printemps” na orkiestrę
Maurice Ravel
„Menuet antique” na fortepian
Wolfgang Amadeus Mozart
Koncert fortepianowy C-dur KV 467
Paul Dukas
Scherzo symfoniczne „Uczeń czarnoksiężnika”
Wykonawcy
Zoi Tsokanou – dyrygentka
NOSPR
Federico Colli – fortepian
Wielki skarb utraciła muzyka francuska wraz z przedwczesną śmiercią Lili Boulanger – siostry słynnej Nadii. O wiosennym poranku zachwyca narracją pełną energii i sensualności, pociąga za sobą barwami skrzącymi się w blasku wschodzącego słońca i porywa finezyjną instrumentacją.
W Menuecie antycznym z kolei słyszalne jest wyraźne echo epok minionych, a „w trio jest coś przedziwnie delikatnego i szczerego, coś, co bynajmniej nie trąci pospolitością”, jak napisał biograf Maurice’a Ravela – Vladimir Jankélévitch. Kompozycja Uczeń czarnoksiężnika – z charakterystycznym fagotowym tematem miotły – zyskała swą nieśmiertelność nie tylko dzięki fenomenalnej muzyce Paula Dukasa: scherzo rozbrzmiewa w ścieżce dźwiękowej Fantazji Walta Disneya z 1940 roku. KV 467 Mozarta również ma swoje odrębne, filmowe życie – koncert został wykorzystany w Miłości Elwiry Madigan w reżyserii Bo Widerberga.
Agnieszka Nowok-Zych
Lili Boulanger
„D'un matin de printemps” na orkiestrę
Maurice Ravel
„Menuet antique” na fortepian
Wolfgang Amadeus Mozart
Koncert fortepianowy C-dur KV 467
Paul Dukas
Scherzo symfoniczne „Uczeń czarnoksiężnika”
Wykonawcy
Zoi Tsokanou – dyrygentka
NOSPR
Federico Colli – fortepian
Wielki skarb utraciła muzyka francuska wraz z przedwczesną śmiercią Lili Boulanger – siostry słynnej Nadii. O wiosennym poranku zachwyca narracją pełną energii i sensualności, pociąga za sobą barwami skrzącymi się w blasku wschodzącego słońca i porywa finezyjną instrumentacją.
W Menuecie antycznym z kolei słyszalne jest wyraźne echo epok minionych, a „w trio jest coś przedziwnie delikatnego i szczerego, coś, co bynajmniej nie trąci pospolitością”, jak napisał biograf Maurice’a Ravela – Vladimir Jankélévitch. Kompozycja Uczeń czarnoksiężnika – z charakterystycznym fagotowym tematem miotły – zyskała swą nieśmiertelność nie tylko dzięki fenomenalnej muzyce Paula Dukasa: scherzo rozbrzmiewa w ścieżce dźwiękowej Fantazji Walta Disneya z 1940 roku. KV 467 Mozarta również ma swoje odrębne, filmowe życie – koncert został wykorzystany w Miłości Elwiry Madigan w reżyserii Bo Widerberga.
Agnieszka Nowok-Zych