Bilety na: NOSPR / Victorien Vanoosten / Julia Hamos / S3
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
23.04.2023, g. 12:00 (niedziela)
cena - od 11,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 23.04.2023, g. 12:00
Program
Wolfgang Amadeus Mozart
Koncert fortepianowy A-dur KV 488
Ernest Chausson
Symfonia B-dur op. 20
Dyrygent
Victorien Vanoosten
Wykonawcy
NOSPR
Julia Hamos – fortepian
Koncert fortepianowy A-dur Mozarta należy do jego najsłynniejszych dzieł. Charakteryzują go dojrzałość, wirtuozeria oraz swego rodzaju operowość – to w wolnej części klasyk wprowadza pomysły, które później wykorzysta w Don Giovannim. Najwyraźniej jednoczesna praca nad partyturą Wesela Figara także nie pozostała bez znaczenia dla bogatej melodyjności utworu. Bogata inwencja tematyczna, wywiedziona ze stylów muzyki zaprzyjaźnionego Richarda Wagnera oraz nauczycieli – Jules’a Masseneta i Césara Francka, to również wielki atut jedynej symfonii Ernesta Chaussona. To dzieło z op. 20, podobnie jak u Mozarta, narodziło się w czasie pracy nad operą – jego jedynym ukończonym dramatem muzycznym Król Artur. Podobieństw nie należy jednak szukać w podzielności uwagi twórczej – Wesele powstaje w półtora miesiąca, a Król – w blisko… dziesięć lat.
[Piotr Mika]
Czas trwania koncertu: ok. 70 min
Wolfgang Amadeus Mozart
Koncert fortepianowy A-dur KV 488
Ernest Chausson
Symfonia B-dur op. 20
Dyrygent
Victorien Vanoosten
Wykonawcy
NOSPR
Julia Hamos – fortepian
Koncert fortepianowy A-dur Mozarta należy do jego najsłynniejszych dzieł. Charakteryzują go dojrzałość, wirtuozeria oraz swego rodzaju operowość – to w wolnej części klasyk wprowadza pomysły, które później wykorzysta w Don Giovannim. Najwyraźniej jednoczesna praca nad partyturą Wesela Figara także nie pozostała bez znaczenia dla bogatej melodyjności utworu. Bogata inwencja tematyczna, wywiedziona ze stylów muzyki zaprzyjaźnionego Richarda Wagnera oraz nauczycieli – Jules’a Masseneta i Césara Francka, to również wielki atut jedynej symfonii Ernesta Chaussona. To dzieło z op. 20, podobnie jak u Mozarta, narodziło się w czasie pracy nad operą – jego jedynym ukończonym dramatem muzycznym Król Artur. Podobieństw nie należy jednak szukać w podzielności uwagi twórczej – Wesele powstaje w półtora miesiąca, a Król – w blisko… dziesięć lat.
[Piotr Mika]
Czas trwania koncertu: ok. 70 min