Bilety na: Piazzolla na osiem wiolonczel
Katowice, Plac Wojciecha Kilara 1
09.01.2025, g. 19:30 (czwartek)
cena - od 33,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 09.01.2025, g. 19:30
Wykonawcy
Łukasz Frant – wiolonczela
Adam Krzeszowiec – wiolonczela
Natalia Kurzac-Kotula – wiolonczela
Karolina Nowak-Waloszczyk – wiolonczela
Roman Hałoń – wiolonczela
Bogusław Zaremba – wiolonczela
Marek Szopa – wiolonczela
Magdalena Czech – wiolonczela
Anna Tumidajska – wiolonczela
Norbert Pióro – wiolonczela
Michał Hałoń – wiolonczela
Alicja Szydłowska – wiolonczela
Aleksandra Baszak – wiolonczela
Wiktoria Zorychta – wiolonczela
Anna Krzeszowiec – fortepian
Beata Tomanek – prowadzenie
Program
Giancarlo Menotti
Arioso na dwie wiolonczele i fortepian
Alfredo Piatti
Serenata na dwie wiolonczele i fortepian
Richard Klemm
Bolero na cztery wiolonczele
Béla Bartók
Pięć tańców rumuńskich Sz. 56 na pięć wiolonczel (aranż. Orfeo Mandozzi)
Manuel De Falla
Siete canciones populares españolas na 6 wiolonczel (aranż. Werner Thomas-Mifune)
Ludwig van Beethoven
VII Symfonia A-dur op. 92, cz. II Allegretto na osiem wiolonczel (aranż. Stephen Watkins)
Gabriel Fauré
Pawana na osiem wiolonczel (opr. Stephen Watkins)
Astor Piazzolla
Primavera porteña na osiem wiolonczel (opr. James Barralet)
Julius Klengel
Hymnus op. 57 na zespół wiolonczel
Tyle wiolonczel? Kto to słyszał? A jednak – repertuar na zespoły wiolonczelowe ciągle się powiększa. To nie tylko opracowania, ale też całkiem nowe utwory, bo wciąż powstają zespoły, które muszą mieć co grać. Skąd się to wzięło? Gdyby sięgnąć pamięcią wstecz historii muzyki, nasuwa się skojarzenie z konsortami wiol – w renesansie i baroku tak nazywano zespoły pokrewnych instrumentów o różnych rozmiarach i skalach, które z czasem wyewoluowały w dobrze nam znane skrzypce, altówki, wiolonczele, kontrabasy. Jednak muzyka na zespoły samych skrzypiec czy altówek istnieje dziś w ilościach śladowych. A grupy wiolonczelowe kwitną!
Wiolonczeliści odbijają sobie w ten sposób lata istnienia w cieniu skrzypków. Ich instrument ma bardzo szeroką skalę, przyjazną naszym uszom, bo zbliżoną do ludzkiego głosu. Dźwięk wiolonczeli ma ciepłą i ciemną, głęboką barwę. Jej śpiew nas przekonuje. Śpiew pięciu, sześciu, ośmiu wiolonczel to już prawdziwy chór. Zwłaszcza kiedy są to wiolonczele NOSPR…
Adam Suprynowicz
Czas trwania koncertu: ok. 90 minut
Łukasz Frant – wiolonczela
Adam Krzeszowiec – wiolonczela
Natalia Kurzac-Kotula – wiolonczela
Karolina Nowak-Waloszczyk – wiolonczela
Roman Hałoń – wiolonczela
Bogusław Zaremba – wiolonczela
Marek Szopa – wiolonczela
Magdalena Czech – wiolonczela
Anna Tumidajska – wiolonczela
Norbert Pióro – wiolonczela
Michał Hałoń – wiolonczela
Alicja Szydłowska – wiolonczela
Aleksandra Baszak – wiolonczela
Wiktoria Zorychta – wiolonczela
Anna Krzeszowiec – fortepian
Beata Tomanek – prowadzenie
Program
Giancarlo Menotti
Arioso na dwie wiolonczele i fortepian
Alfredo Piatti
Serenata na dwie wiolonczele i fortepian
Richard Klemm
Bolero na cztery wiolonczele
Béla Bartók
Pięć tańców rumuńskich Sz. 56 na pięć wiolonczel (aranż. Orfeo Mandozzi)
Manuel De Falla
Siete canciones populares españolas na 6 wiolonczel (aranż. Werner Thomas-Mifune)
Ludwig van Beethoven
VII Symfonia A-dur op. 92, cz. II Allegretto na osiem wiolonczel (aranż. Stephen Watkins)
Gabriel Fauré
Pawana na osiem wiolonczel (opr. Stephen Watkins)
Astor Piazzolla
Primavera porteña na osiem wiolonczel (opr. James Barralet)
Julius Klengel
Hymnus op. 57 na zespół wiolonczel
Tyle wiolonczel? Kto to słyszał? A jednak – repertuar na zespoły wiolonczelowe ciągle się powiększa. To nie tylko opracowania, ale też całkiem nowe utwory, bo wciąż powstają zespoły, które muszą mieć co grać. Skąd się to wzięło? Gdyby sięgnąć pamięcią wstecz historii muzyki, nasuwa się skojarzenie z konsortami wiol – w renesansie i baroku tak nazywano zespoły pokrewnych instrumentów o różnych rozmiarach i skalach, które z czasem wyewoluowały w dobrze nam znane skrzypce, altówki, wiolonczele, kontrabasy. Jednak muzyka na zespoły samych skrzypiec czy altówek istnieje dziś w ilościach śladowych. A grupy wiolonczelowe kwitną!
Wiolonczeliści odbijają sobie w ten sposób lata istnienia w cieniu skrzypków. Ich instrument ma bardzo szeroką skalę, przyjazną naszym uszom, bo zbliżoną do ludzkiego głosu. Dźwięk wiolonczeli ma ciepłą i ciemną, głęboką barwę. Jej śpiew nas przekonuje. Śpiew pięciu, sześciu, ośmiu wiolonczel to już prawdziwy chór. Zwłaszcza kiedy są to wiolonczele NOSPR…
Adam Suprynowicz
Czas trwania koncertu: ok. 90 minut