"We Said - No Guns!" dir. Artur Jóskowiak / Artist On Trial - Sara Šoukal solo ENG
Spektakl "We Said - No Guns!" – the perfect robbery... almost. reż. Artur Jóskowiak (main cast)
Life pushes us in different directions, sometimes we have no choice and we have to make extreme decisions to survive. The heist plan is elaborate, the roles are divided, and the most important rule is: no weapons. Unfortunately, when chaos, betrayals and unforeseen complications come into play, even the best plan starts to fall apart.
We Said No Guns is an improvised heist movie style show - full of plot twists, brilliant dialogues and characters that could just as easily be in a movie straight from the Ocean's Eleven series. Viewers will witness a story about a perfect heist (or a completely failed one), where every decision, every unsaid word and every hidden motive shape the course of events. Will the heist be successful? Will we root for the heroes or condemn them? And will the show be successful at all??? who knows…
wersja polska:
Życie popycha nas w różnych kierunkach, czasami nie mamy wyboru i musimy podejmować ekstremalne decyzje, aby przetrwać. Plan napadu jest skomplikowany, role są podzielone, a najważniejsza zasada brzmi: żadnej broni. Niestety, gdy w grę wchodzą chaos, zdrady i nieprzewidziane komplikacje, nawet najlepszy plan zaczyna się rozpadać.
We Said No Guns to improwizowany spektakl w stylu filmu o napadzie - pełen zwrotów akcji, błyskotliwych dialogów i postaci, które równie dobrze mogłyby znaleźć się w filmie prosto z serii Ocean's Eleven. Widzowie będą świadkami historii o idealnym napadzie (lub całkowicie nieudanym), w którym każda decyzja, każde niewypowiedziane słowo i każdy ukryty motyw kształtują bieg wydarzeń. Czy napad się powiedzie? Czy będziemy kibicować bohaterom, czy ich potępiać? I czy ten spektakll w ogóle odniesie sukces??? kto wie…
Artur Jóskowiak - pedagog i wykładowca akademicki improwizacji aktorskich w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie filia we Wrocławiu; wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu na kierunku wystąpienia publiczne i przywództwo w biznesie; wykładowca improwizacji aktorskich w Studium Musicalowym Capitol we Wrocławiu. Współzałożyciel teatru improwizacji Improkracja, reżyser spektakli improwizowanych, aktor improwizator z 16 letnim stażem. Właściciel, autor programu i trener improwizacji w Akademii Improwizacji - jednym z największych tego typu ośrodków szkoleniowych w kraju. Logopeda, nauczyciel, konferansjer, komik, trener biznesu. Propagator współczesnych technik improwizacji w samorozwoju i biznesie. W pracy łączy profesjonalną wiedzę i doświadczenie z empatycznym podejściem do uczestników. Prywatnie tata córki, fan Nintendo Switch i planszówek.
W spektaklu improwizowanym udział weźmie main cast Festiwalu: Jim Libby, Anne Rab, Marta Podobas, Felipe Ortiz, Katar Perdek
Do zrozumienia spektaklu wystarczy znajomość j. angielskiego na poziomie komunikatywnym.
The Art Of Process: Artist On Trial – Sara Šoukal solo
In its essence, improvisational theatre is the art of "being here and now", the very nature of previous idea and welcome a new one. Improvisational theatre is both an art of farewell and a celebration of the moment. In contrast to painting, writing, film, where the products are "finished" and the artists can showcase their paintings, books, feature films, improvisational theatre does not have a final product. In reality, the final product is a process in which we invite the audience, thus exposing ourselves and at the same time creating the performative value of the creation.
The artist strongly believes in the fact that improvisation is the art of process. She creates an intimate atmosphere by inviting the audience in her creative process, exposing her thoughts and body impulses at their rawest form, transforming them in front of the audience’s eye and searching a performative value as she goes. In her first improvised solo performance, Sara says goodbye to her fellow performers and faces the void they leave behind. Now she can do whatever she wants. But what is creative freedom and what fears does she face? How does this emptiness enrich her, what does it give her, what does it take away from her, who and what does she meet when she is alone?
With the help of a light technician Antoine Noirant, she descends into the unknown, and asks more questions than she gives answers.
wersja polska:
W swej istocie teatr improwizacyjny jest sztuką „bycia tu i teraz”, samą naturą poprzedniego pomysłu i powitania nowego. Teatr improwizacyjny jest zarówno sztuką pożegnania, jak i celebracją chwili. W przeciwieństwie do malarstwa, pisania, filmu, gdzie produkty są „ukończone”, a artyści mogą prezentować swoje obrazy, książki, filmy fabularne, teatr improwizacyjny nie ma produktu końcowego. W rzeczywistości produktem końcowym jest proces, w którym zapraszamy publiczność, odsłaniając się w ten sposób i jednocześnie tworząc wartość performatywną tworzenia.
Artystka mocno wierzy w to, że improwizacja jest sztuką procesu. Tworzy intymną atmosferę, zapraszając publiczność do swojego procesu twórczego, odsłaniając swoje myśli i impulsy ciała w ich najsurowszej formie, przekształcając je na oczach publiczności i poszukując wartości performatywnej w trakcie. W swoim pierwszym improwizowanym występie solowym Sara żegna się ze swoimi partnerami scenicznymi i stawia czoła pustce, którą po sobie pozostawiają. Teraz może robić, co chce. Ale czym jest wolność twórcza i z jakimi lękami się mierzy? W jaki sposób ta pustka ją wzbogaca, co jej daje, co jej zabiera, kogo i co spotyka, gdy jest sama?
Z pomocą technika oświetlenia Antoine'a Noiranta schodzi w nieznane i zadaje więcej pytań, niż udziela odpowiedzi.
Sara Sara Šoukal (Słowenia) jest artystką teatralną z wieloletnim doświadczeniem. Jako aktorka i pedagożka jest najbardziej aktywna w dziedzinie improwizacji teatralnej, która, jak sama mówi, jest jej pierwszą miłością. Zakochała się w improwizacji, gdy miała 9 lat i od tamtej pory są razem. Jej estetyka improwizacji jest poetycka, fizyczna, senna i pełna szczegółów. Flirtowała z teatrem ulicznym, teatrem improwizowanym, tańcem współczesnym, teatrem obiektów i klaunadami. Jest jedną z najbardziej aktywnych i wybitnych improwizatorek w Słowenii, pracującą również za granicą, w wielu kolektywach improwizacyjnych, teatrach i stowarzyszeniach.
Do zrozumienia spektakli wystarczy znajomość j. angielskiego na poziomie komunikatywnym.
Life pushes us in different directions, sometimes we have no choice and we have to make extreme decisions to survive. The heist plan is elaborate, the roles are divided, and the most important rule is: no weapons. Unfortunately, when chaos, betrayals and unforeseen complications come into play, even the best plan starts to fall apart.
We Said No Guns is an improvised heist movie style show - full of plot twists, brilliant dialogues and characters that could just as easily be in a movie straight from the Ocean's Eleven series. Viewers will witness a story about a perfect heist (or a completely failed one), where every decision, every unsaid word and every hidden motive shape the course of events. Will the heist be successful? Will we root for the heroes or condemn them? And will the show be successful at all??? who knows…
wersja polska:
Życie popycha nas w różnych kierunkach, czasami nie mamy wyboru i musimy podejmować ekstremalne decyzje, aby przetrwać. Plan napadu jest skomplikowany, role są podzielone, a najważniejsza zasada brzmi: żadnej broni. Niestety, gdy w grę wchodzą chaos, zdrady i nieprzewidziane komplikacje, nawet najlepszy plan zaczyna się rozpadać.
We Said No Guns to improwizowany spektakl w stylu filmu o napadzie - pełen zwrotów akcji, błyskotliwych dialogów i postaci, które równie dobrze mogłyby znaleźć się w filmie prosto z serii Ocean's Eleven. Widzowie będą świadkami historii o idealnym napadzie (lub całkowicie nieudanym), w którym każda decyzja, każde niewypowiedziane słowo i każdy ukryty motyw kształtują bieg wydarzeń. Czy napad się powiedzie? Czy będziemy kibicować bohaterom, czy ich potępiać? I czy ten spektakll w ogóle odniesie sukces??? kto wie…
Artur Jóskowiak - pedagog i wykładowca akademicki improwizacji aktorskich w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie filia we Wrocławiu; wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu na kierunku wystąpienia publiczne i przywództwo w biznesie; wykładowca improwizacji aktorskich w Studium Musicalowym Capitol we Wrocławiu. Współzałożyciel teatru improwizacji Improkracja, reżyser spektakli improwizowanych, aktor improwizator z 16 letnim stażem. Właściciel, autor programu i trener improwizacji w Akademii Improwizacji - jednym z największych tego typu ośrodków szkoleniowych w kraju. Logopeda, nauczyciel, konferansjer, komik, trener biznesu. Propagator współczesnych technik improwizacji w samorozwoju i biznesie. W pracy łączy profesjonalną wiedzę i doświadczenie z empatycznym podejściem do uczestników. Prywatnie tata córki, fan Nintendo Switch i planszówek.
W spektaklu improwizowanym udział weźmie main cast Festiwalu: Jim Libby, Anne Rab, Marta Podobas, Felipe Ortiz, Katar Perdek
Do zrozumienia spektaklu wystarczy znajomość j. angielskiego na poziomie komunikatywnym.
The Art Of Process: Artist On Trial – Sara Šoukal solo
In its essence, improvisational theatre is the art of "being here and now", the very nature of previous idea and welcome a new one. Improvisational theatre is both an art of farewell and a celebration of the moment. In contrast to painting, writing, film, where the products are "finished" and the artists can showcase their paintings, books, feature films, improvisational theatre does not have a final product. In reality, the final product is a process in which we invite the audience, thus exposing ourselves and at the same time creating the performative value of the creation.
The artist strongly believes in the fact that improvisation is the art of process. She creates an intimate atmosphere by inviting the audience in her creative process, exposing her thoughts and body impulses at their rawest form, transforming them in front of the audience’s eye and searching a performative value as she goes. In her first improvised solo performance, Sara says goodbye to her fellow performers and faces the void they leave behind. Now she can do whatever she wants. But what is creative freedom and what fears does she face? How does this emptiness enrich her, what does it give her, what does it take away from her, who and what does she meet when she is alone?
With the help of a light technician Antoine Noirant, she descends into the unknown, and asks more questions than she gives answers.
wersja polska:
W swej istocie teatr improwizacyjny jest sztuką „bycia tu i teraz”, samą naturą poprzedniego pomysłu i powitania nowego. Teatr improwizacyjny jest zarówno sztuką pożegnania, jak i celebracją chwili. W przeciwieństwie do malarstwa, pisania, filmu, gdzie produkty są „ukończone”, a artyści mogą prezentować swoje obrazy, książki, filmy fabularne, teatr improwizacyjny nie ma produktu końcowego. W rzeczywistości produktem końcowym jest proces, w którym zapraszamy publiczność, odsłaniając się w ten sposób i jednocześnie tworząc wartość performatywną tworzenia.
Artystka mocno wierzy w to, że improwizacja jest sztuką procesu. Tworzy intymną atmosferę, zapraszając publiczność do swojego procesu twórczego, odsłaniając swoje myśli i impulsy ciała w ich najsurowszej formie, przekształcając je na oczach publiczności i poszukując wartości performatywnej w trakcie. W swoim pierwszym improwizowanym występie solowym Sara żegna się ze swoimi partnerami scenicznymi i stawia czoła pustce, którą po sobie pozostawiają. Teraz może robić, co chce. Ale czym jest wolność twórcza i z jakimi lękami się mierzy? W jaki sposób ta pustka ją wzbogaca, co jej daje, co jej zabiera, kogo i co spotyka, gdy jest sama?
Z pomocą technika oświetlenia Antoine'a Noiranta schodzi w nieznane i zadaje więcej pytań, niż udziela odpowiedzi.
Sara Sara Šoukal (Słowenia) jest artystką teatralną z wieloletnim doświadczeniem. Jako aktorka i pedagożka jest najbardziej aktywna w dziedzinie improwizacji teatralnej, która, jak sama mówi, jest jej pierwszą miłością. Zakochała się w improwizacji, gdy miała 9 lat i od tamtej pory są razem. Jej estetyka improwizacji jest poetycka, fizyczna, senna i pełna szczegółów. Flirtowała z teatrem ulicznym, teatrem improwizowanym, tańcem współczesnym, teatrem obiektów i klaunadami. Jest jedną z najbardziej aktywnych i wybitnych improwizatorek w Słowenii, pracującą również za granicą, w wielu kolektywach improwizacyjnych, teatrach i stowarzyszeniach.
Do zrozumienia spektakli wystarczy znajomość j. angielskiego na poziomie komunikatywnym.
Bilety na termin:
12.09.2025 , g. 18:30 (piątek)
- 12.09.2025 , g. 18:30
- Bydgoszcz
- Teatr Kameralny imienia Wandy Rucińskiej...
- od 60,00 pln
Karnety
Bydgoszcz
11.09.2025 - 13.09.2025
od 270,00 pln